Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2002, 21:03
Derk
Derk is offline
Zag vanavond op netwerk dat er nogal wat chinezen naar Amsterdam komen. Omdat de welvaart daar in een rap tempo groeit gaan steeds meer chinezen op vakantie. Amsterdam schijnt een van de populairste bestemmingen te zijn bij de Chinezen.

Volgens een expert op het gebied van toerisme is het zeer goed mogelijk dat er binnen vijf jaar 1500 (!!!) bussen vol chinezen per dag in het hoogseizoen naar Amsterdam komen.

goede of slechte business??

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2002, 21:10
REIE
REIE is offline
Al schijnen de Chinezen niet in alle opzichten zo beschaafd te zijn als wij - al zijn ook geen Britse hooligans- , de toerisme-industrie zal wel blij zijn met meer inkomsten.

REIE
Oud 21-08-2002, 21:41
tacidvs
tacidvs is offline
Hm, onzinstatistiek voor bij de borreltafel zonder bron: Als India 2% rijker wordt, zitten alle vakanties overal voor de komende 20 jaar volgeboekt.

nog meer on-nieuws
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 21:46
McCaine
McCaine is offline
k Heb het ook gezien. Er werd bij Netwerk wel erg op gerekend dat veel Chinezen naar Nederland zouden gaan. een van die lui zei dat ongeveer 150 miljoen Chinezen geld hebben om te reizen. Dat is ongeveer 11,5%. Denken dat daarvan ongeveer 1% naar Amsterdam alleen zou komen, zoals ze zeiden, lijkt mij wat optimistisch.

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 00:02.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 23:14
twiety
twiety is offline
Leuk joh, een spleetoog met een joint op. Dan lijkt het net of ze hun ogen helemaal dicht hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 23:26
Stff
Stff is offline
Citaat:
McCaine schreef:
k Heb het ook gezien. Er werd bij Netwerk wel erg op gerekend dat veel Chinezen naar Nederland zouden gaan. een van die lui zij dat ongeveer 150 miljoen Chinezen geld hebben om te reizen. Dat is ongeveer 11,5%. Denken dat daarvan ongeveer 1% naar Amsterdam alleen zou komen, zoals ze zeiden, lijkt mij wat optimistisch.
als 'koen immitator' moet je wel kunnen typen, ZIJ met IJ?

maar ff ontopic, zal wel weer veel geld int laatje brengen, niet verkeerd dus
Oud 21-08-2002, 23:40
Balance
Balance is offline
waarom niet? goed voor de toerisme toch?
hoewel het de komende jaren wel handiger zou zijn als al die chinezen naar tsjechië gaan, ivm het aantal toeristen daar wat volgend jaar waarschijnlijk aanzienlijk lager zal zijn, terwijl men het daar dan juist nodig heeft...

maar voor nederland is het natuurlijk goed! en wat maakt mij het nou van welk land die toeristen afkomstig zijn?
Oud 22-08-2002, 00:02
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Stff schreef:
als 'koen immitator' moet je wel kunnen typen, ZIJ met IJ?
Oeps. Ben ook wel een beetje gestressed vandaag. k Zal het ff editen.
Oud 24-08-2002, 19:24
stella
stella is offline
[QUOTE]Derk schreef:
[B]Zag vanavond op netwerk dat er nogal wat chinezen naar Amsterdam komen. Omdat de welvaart daar in een rap tempo groeit gaan steeds meer chinezen op vakantie. Amsterdam schijnt een van de populairste bestemmingen te zijn bij de Chinezen.

Volgens een expert op het gebied van toerisme is het zeer goed mogelijk dat er binnen vijf jaar 1500 (!!!) bussen vol chinezen per dag in het hoogseizoen naar Amsterdam komen.

goede of slechte business??

haha vet!
en waarom zou dat slecht zijn?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 19:54
BBEM
BBEM is offline
waarom moeten al die stomme spleetogen en al die duitsers zo nodig in ons land op vakantie en dan meteen met zulke grote getalen tegelijk.
Oud 24-08-2002, 19:57
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
BBEM schreef:
waarom moeten al die stomme spleetogen en al die duitsers zo nodig in ons land op vakantie en dan meteen met zulke grote getalen tegelijk.
slaat ook weer nergens op....

ga je mond spoelen
Oud 24-08-2002, 20:18
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Derk schreef:

Ga es uit van 50 man per bus, 1.500 bussen per dag... dat betekent dat er 2.250.000 Chinezen per maand in het hoogseizoen naar Amsterdam gaan?

Lijkt me behoorlijk veel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 20:25
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Ga es uit van 50 man per bus, 1.500 bussen per dag... dat betekent dat er 2.250.000 Chinezen per maand in het hoogseizoen naar Amsterdam gaan?

Lijkt me behoorlijk veel.
1 miljard gedeeld door 2.25 miljoen.... dat is 444 maanden oftewel 37 jaar voordat we ze allemaal gehad hebben

gaat aardig druk worden.... ergens klopt iets niet
Oud 24-08-2002, 20:32
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
1 miljard gedeeld door 2.25 miljoen.... dat is 444 maanden oftewel 37 jaar voordat we ze allemaal gehad hebben

gaat aardig druk worden.... ergens klopt iets niet
Hopelijk blijven ze niet al te lang.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 10:53
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
BBEM schreef:

Oud 25-08-2002, 11:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BBEM schreef:

Waarom moet jij in godsnaam een andere stad of dorp in Nederland bezoeken? Of in godsnaam naar het buitenland op vakantie gaan?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:28
Moist
Moist is offline
Als die getallen idd kloppen, kan het wel eens een probleem worden. We moeten gewoon afwachten óf het ook echt klopt; waarschijnlijk is het gewoon een beetje overtrokken.

Aan de andere kant... waarom zou dat een probleem zijn? Omdat Amsterdam dan te vol zou worden ja. Maar zolang er geen hotels bij komen is het toch nog wel in de hand te houden??
Oud 25-08-2002, 18:57
stella
stella is offline
Citaat:
Moist schreef:
Als die getallen idd kloppen, kan het wel eens een probleem worden. We moeten gewoon afwachten óf het ook echt klopt; waarschijnlijk is het gewoon een beetje overtrokken.

Aan de andere kant... waarom zou dat een probleem zijn? Omdat Amsterdam dan te vol zou worden ja. Maar zolang er geen hotels bij komen is het toch nog wel in de hand te houden??
nou, volgends mij zijn chinezen toch wel dé bevolkingsgroep die het minste overlast zullen brengen hoor.
ik denk dat minder dan een kwart van dat aantal nederlanders in spanje veeeel meer overlast brengen aan de spaanse bevolking dan dit hele aantal chinzen in nederland.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 00:05
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
veel Aziatische toeristen die richting Europa maken (net als Amerikaanse toeristen) vaak 'een rondje Europa'

als Amsterdam (en de rest van Nederland) veel Chinese toeristen trekt is denk ik geen probleem,

als er echt zoveel Chinezen naar Nederland gaan komen, zou dit
waarschijnlijk eerder gunstig voor Nederland zijn, want de mensen die zo'n vakantie kunnen betalen, zullen de mensen zijn die daar in die iets hogere middenklasse leven, misschien een eigen bedrijfje hebben,
als zij dan willen exporteren zullen ze misschien ook aan nederland denken, en omgekeerd kunnen nederlandse bedrijven dan misschien ook ietsje gaan profiteren van een markt met meer dan 1 miljard mensen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 14:39
Sommetje
Sommetje is offline
je wilt toch niet echt zeggen dat je het echt vreest. Ik geloof best dat de welvaart in China stijgt en de mensen daar zullen ook best vaker en verder op vakantie gaan. Maar ze gaan toch echt niet met zijn allen naar Nederland toe.
Oud 30-08-2002, 22:19
Derk
Derk is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
je wilt toch niet echt zeggen dat je het echt vreest. Ik geloof best dat de welvaart in China stijgt en de mensen daar zullen ook best vaker en verder op vakantie gaan. Maar ze gaan toch echt niet met zijn allen naar Nederland toe.
niet met zijn alle nee, maar al gaan er maar een op de duizend chinezen, dan is dat nog 1,2 miljard/100= 1200000. 1,2 miljoen chinezen (per jaar dan he) is toch nog behoorlijk veel.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:20
eztah
eztah is offline
slechte business.

Amsterdam is al totaal overspoelt door toerisme.

Ramptoeristen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 23:07
Scandinavia
Scandinavia is offline
Geen slechte zaak is het. We should say "Welcome to Holland". Btw. Chinezen zijn nette mensen hoor, beleefd en vriendelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 23:51
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Scandinavia schreef:
Geen slechte zaak is het. We should say "Welcome to Holland". Btw. Chinezen zijn nette mensen hoor, beleefd en vriendelijk.
oeh, generalisatie!
Oud 22-10-2002, 14:15
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
linda85 schreef:
waarom niet? goed voor de toerisme toch?
hoewel het de komende jaren wel handiger zou zijn als al die chinezen naar tsjechië gaan, ivm het aantal toeristen daar wat volgend jaar waarschijnlijk aanzienlijk lager zal zijn, terwijl men het daar dan juist nodig heeft...

maar voor nederland is het natuurlijk goed! en wat maakt mij het nou van welk land die toeristen afkomstig zijn?
Waarom zullen de toeristen minderen in tsjechie? als het vanwege de overstromingen is is het onzin aangezien die elders ook voorkomen, Praag is nog altijd volop in trek voor de cultuur aanbidders maar ook voor de jongeren dus zie er het probleem niet zo in. Geld kunnen ze altijd wel gebruiken.
Oud 22-10-2002, 15:35
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Derk schreef:
niet met zijn alle nee, maar al gaan er maar een op de duizend chinezen, dan is dat nog 1,2 miljard/100= 1200000. 1,2 miljoen chinezen (per jaar dan he) is toch nog behoorlijk veel.
Eén op de duizend lijkt mij ook nogal overdrijven. We zijn maar een klein landje dat in de grote wereld niet erg meetelt.
Oud 22-10-2002, 15:37
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Scandinavia schreef:
In ieder geval niet bij mij in de winkel. Ze zetten nooit iets netjes terug en alle dozen gewoon op de grond (en dat mag ik dan lekker opruimen). Nee, laat ze maar niet komen, maar het zal toch niet zo storm lopen.
Oud 23-10-2002, 23:34
Verwijderd
Hmm ik doe een opleiding engelstalige bedrijfseconomie en in het propedeuse jaar is ongeveer 40% Chinees. Maar niks dan goeds over ze hoor
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 23:54
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Sommetje schreef:
In ieder geval niet bij mij in de winkel. Ze zetten nooit iets netjes terug en alle dozen gewoon op de grond (en dat mag ik dan lekker opruimen). Nee, laat ze maar niet komen, maar het zal toch niet zo storm lopen.
DAt doen alle Nederlanders, Turken, Marrokanen, Antillianen, Engelsen en Sri Lankanen bij ons in de winkel ook.
Reageren

Regels voor berichten