Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 19:53
Verwijderd
Ik heb nu 2 partities op 1 hd. De c is voor Windows en bijbehorende dingen, de d is voor de rest. Nu heb ik een broertje die vaak spellen installeert, en dat steeds per ongeluk/expres doet op de c schijf. Vaak loopt het dan weer mis en kan ik de rotzooi gaan opruimen. Hier heb ik dus geen zin meer in, dus is het mogelijk dat je een partitie van een hd beveiligt met een wachtwoord, zodat je er niks op kan installeren als je het wachtwoord niet hebt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 21:43
Chimera
Chimera is offline
Misschien handig om te vertellen welke Windows versie je gebruikt? NT, 2000 en XP hebben nl. prima beveiligingsmogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 07:09
Verwijderd

Handig voor vervelende broertjes

Overigens bestaat hiervoor geen hardware-beveiliging, dus lijkt me het beter deze topic naar Software & Multimedia te verplaatsen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 11:55
Koen
Koen is offline
Dit heeft niks met Hardware te maken, zul je software-matig moeten beveiligen.

-> S&M.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 12:11
durex
durex is offline
gewoon de cd-rom drive eruit halen...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 13:58
wyner
wyner is offline
Met Win2k/XP kun je specifieke rechten toewijzen aan je broertje (die op z'n eigen User Account zal werken), zodat hij bijv. geen programma's kan installeren. 'k Geloof dat als je je harddisk ook nog met NTFS partitioneert, je schrijfbevoegdheden ook kunt bepalen voor gebruikers? (Dat folders onzichtbaar of read-only zijn, en dat hij maar een beperkte hoeveelheid harddiskruimte mag hebben.)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:21
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Eh jumper op de HD omzetten (zie handleiding van je hd). Kun je alleen zelf ook niets meer op je HD zetten maar je broertje in ieder geval ook niet...
Oud 01-09-2002, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Misschien handig om te vertellen welke Windows versie je gebruikt? NT, 2000 en XP hebben nl. prima beveiligingsmogelijkheden.
Sorry, 'k gebruik Windows 98.

Citaat:
Doublecheck schreef:
Eh jumper op de HD omzetten (zie handleiding van je hd). Kun je alleen zelf ook niets meer op je HD zetten maar je broertje in ieder geval ook niet...
Ook niet echt een oplossing, 'k wil er zelf idd wel op kunnen schrijven... Bovendien wil ik alleen partitie C beveiligen, D kan gewoon voor iedereen toegankelijk blijven.

Laatst gewijzigd op 01-09-2002 om 19:33.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 09:15
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
DoubleCheck schreef:
LOL
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 13:45
Verwijderd
Tijd om te upgraden...

Met WinXP kan je een gelimiteerde account aanmaken voor je broertje zodat -ie niks kan installeren.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 17:11
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Gaat dat niet ook met Windows 2000?
(ik heb het namelijk ook nodig voor mijn zusje, maar ik wil geen xp installeren i.v.m. de spyware en die blije knoppen en kleurtjes... )
Oud 04-09-2002, 00:16
Verwijderd
Citaat:
DoubleCheck schreef:
Gaat dat niet ook met Windows 2000?
(ik heb het namelijk ook nodig voor mijn zusje, maar ik wil geen xp installeren i.v.m. de spyware en die blije knoppen en kleurtjes... )
XP staat los van spyware.

Enne die blije knoppen kun je gewoon uitzetten hoor.

Gaat denk ik ook met Windows 2000 hoor. Maar XP gaat een stuk beter om met games en ik neem aan dat je die speelt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 07:40
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
spawn again schreef:

Enne die blije knoppen kun je gewoon uitzetten hoor.

Gaat denk ik ook met Windows 2000 hoor. Maar XP gaat een stuk beter om met games en ik neem aan dat je die speelt.
nedeel blijft dat je voor oude games ms dos nodig hebt he

ohnee er zit wel een deel msdos in xp toch?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 11:36
wyner
wyner is offline
XP heeft een Compatibility-modus... anders kun je ook VDMSound gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 11:48
Verwijderd
Citaat:
spawn again schreef:
XP is spyware

Ik word overigens ook niet zo vrolijk van Windows 2000 SP3. Moest er toch het een en ander uitslopen (zoals automatic updates, wat vrolijk om de zoveel tijd verbinding maakte met MS en een paar nieuwe services waar ik van schrok, doe maar eens netstat -a)..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:10
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Nee, nee Windows XP is spyware. Het is voor een deel gebaseerd op IE (6). Het programma Alexa stuurt jouw computergegevens door.
Verder vind de media player het ook wel prettig om af en toe een brief naar zijn baasje Bill te sturen waarin staat wat voor een programma's, windows versie en computerconfiguratie jij heb.
Oud 04-09-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
nedeel blijft dat je voor oude games ms dos nodig hebt he

ohnee er zit wel een deel msdos in xp toch?
Nope, XP is NT based, dus geen DOS meer. Maar je hebt DOS emulators.

Citaat:
******** schreef:
XP is spyware

Ik word overigens ook niet zo vrolijk van Windows 2000 SP3. Moest er toch het een en ander uitslopen (zoals automatic updates, wat vrolijk om de zoveel tijd verbinding maakte met MS en een paar nieuwe services waar ik van schrok, doe maar eens netstat -a)..
Citaat:
DoubleCheck schreef:
Nee, nee Windows XP is spyware. Het is voor een deel gebaseerd op IE (6). Het programma Alexa stuurt jouw computergegevens door.
Verder vind de media player het ook wel prettig om af en toe een brief naar zijn baasje Bill te sturen waarin staat wat voor een programma's, windows versie en computerconfiguratie jij heb.
Hoop gespeculeer wat ik allang weet. Maar beetje overdreven wordt. Trouwens, elk nadenkende PC gebruiker heeft toch wel een firewall en draait zo nu en dan ad-aware (die Alexa verwijderd).
Maargoed...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:59
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Ja doe ik ook. Maar Jan-met-de-pet die weet dat niet en is hier dus het slachtoffer van.
Oud 06-09-2002, 19:02
Beyoned
Beyoned is offline
toch is dat dos verhaal jammer

mah verder xp is

kheb een mnd op me p2 400 64 mb ram gedraaid,

okey toen ik office ging instaleren was die zo traag mahgoed toch zat die nooit vast!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 01:50
angulo
angulo is offline
Nee hoor, dat dos verhaal is juist niet jammer.
Reageren

Regels voor berichten