Advertentie | |
|
![]() |
|
tja, toen ik leerde fietsen op mn 5e sloeg ik ook direct op grote schaal aan het fietsenjatten...
Verder zou ik eerst willen weten waar de huidige subsidies precies heengaan ( laatst hoorde ik dat zogenaamd allochtonenzwemmen al jaren was afgeschafd). Moeten integratiecursussen nou ook worden afgeschafd, omdat daar alleen allochtonen aan meedoen en het dus slechts is voor de integratie ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 10-09-2002 om 19:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of dat allochtonenzwemmen landelijk al afgeschaft was weet ik zo niet. Maar nu zouden gemeentes die het toch willen subsidiëren gestraft moeten worden (of beter: KUNNEN worden, aangezien je daar bij de PvdA niet mee aan hoefde te komen (braak) ). |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alleen is het wel zo dat allochtonen deze cursus verplicht zouden moeten doen en zelf zouden moeten betalen, en ALS ze 'm afronden DAN zou een (evt. gedeeltelijke) vergoeding van de overheid op z'n plaats zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Precies, en dan bereik je ook DIRECT je doel, integratie MET BEWIJS...Goed voorbeeld. PS: Iedereen alvast bedankt voor de reacties, morgen heb ik een pleidooi over dit onderwerp en alle voor - en tegenargumenten kan ik hard gebruiken... ![]() Mj
||
Citaat:
||
Citaat:
PS: Om een flame te voorkomen nog ff over bovenstaande, de redenering, ze kunnen fietsen DUS ze moeten een fiets stelen is natuurlijk zo onlogisch als wat, het is kantinepraat Tenminste... Zelf ken ik de statistieken op dit gebeid niet...
|||
Citaat:
Waarom hebben ze eigenlijk in Duitsland nauwelijks problemen met integratie gehad terwijl de regering daar niets speciaals voor ze deed? Citaat:
REIE
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar wat ook gebeurt is dat ze het geloof als excuus nemen om wetbrekende dingen te doen, zoals de EERWRAAK die je terecht noemde... Dat kan niet door de beugel hiero ![]()
||
![]() |
Citaat:
In de oude oertijd (vóór de multiculturele revolutie) heeft dit land ook steeds immigranten gekend. Al die immigranten zijn ofwel succesvol geïntegreerd ofwel weer vertrokken. De reden daarvoor is heel simpel: er waren toen nog geen honderdtallen "projecten" voor deze mensen. Ook waren er toen geen riante uitkeringen die immigranten, waar dit land helemaal niks mee aan kon vangen, toch in leven hielden. Overigens waren er toendertijd ook geen immigranten uit gebieden met een sterk afwijkende cultuur. Kortom: de toenmalige immigranten deden er alles aan om zo snel mogelijk te integreren en hun steentje bij te dragen aan het welzijn en de welvaart in dit land. Het was de enige manier om te overleven. Sinds enkele tientallen jaren is dat niet meer nodig. Iedereen op deze aardkloot weet gewoon dat hem in Nederland een sociaal paradijs wacht met een aardige uitkering. En dat niet alleen. Hij weet ook, dat hem geen strobreed in de weg wordt gelegd als hij helemaal geen zin heeft om echt deel uit te maken van deze maatschappij. Integendeel. Er zijn zelfs "projecten" die deze mensen onderwijs bieden in hun eigen taal ..... Belachelijk gewoon. En daar wil de tegenwoordige regering vanaf. Volkomen terecht naar mijn mening. |
![]() |
|
![]() |
Niets aan toe te voegen. Alhoewel, ik zal de kernpunten nog even samenvatten: minder asielzoekers toelaten, opvang zoveel mogelijk in de regio van onveilige landen, geld wat we besparen op opvang naar Lubbers (zie ook: http://nu.nl/document?n=61905 maar wacht maar af, 't komt komt goed met de inhoud uiteindelijk, maar dat gaat niet zomaar - in koor: - daar moet je wel wat voor doen
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij kost het zo iets van 64 of 66 honderd euro. En als ze een cursus afmaken, stel ik (en volgens mij ook de VVD, van de LPF weet ik 't even niet precies) voor: de helft krijgen ze terug van de staat. Overigens verwacht ik, dat wanneer 's goed naar de inburgeringscursussen wordt gekeken, dat blijkt dat die goedkoper kunnen en beter. |
![]() |
|
nawijn is fucking achterlijk. niet alle projecten zijn zo eenzijdig als die in het begin is beschreven. ik vind die nawijn maar een niet nadenkende klootzak die gewoon de pik op allochtonen heeft en van alles aangrijpt om ze een loer te draaien. volkert vd g moest hem doden niet pim
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Volgens mij kost het zo iets van 64 of 66 honderd euro. En als ze een cursus afmaken, stel ik (en volgens mij ook de VVD, van de LPF weet ik 't even niet precies) voor: de helft krijgen ze terug van de staat.
Overigens verwacht ik, dat wanneer 's goed naar de inburgeringscursussen wordt gekeken, dat blijkt dat die goedkoper kunnen en beter. En jij wil dat straatarme vluchtelingen zomaar 6400-6600 euro ophoesten? Hoe stel je dat in godsnaam voor? Of wil je dat je een soort toegangsgeld moet gaan betalen voor nederland, dat rijke buitenlanders meer recht hebben om in nederland te komen wonen dan straatarme?
|
[QUOTE]Joepie schreef:
Helemaal mee eens. In de oude oertijd (vóór de multiculturele revolutie) heeft dit land ook steeds immigranten gekend. Al die immigranten zijn ofwel succesvol geïntegreerd ofwel weer vertrokken. Inderdaad, die romeinen, die christenen, die franken, die batavieren, allemaal perfect gelopen integratie ![]() De reden daarvoor is heel simpel: er waren toen nog geen honderdtallen "projecten" voor deze mensen. Ook waren er toen geen riante uitkeringen die immigranten, waar dit land helemaal niks mee aan kon vangen, toch in leven hielden. ZE ZIJN NIET GEINTEGREERD, ZE HEBBEN HET LAND OVERGENOMEN. Overigens waren er toendertijd ook geen immigranten uit gebieden met een sterk afwijkende cultuur. wil je het christendom geen afwijkende cultuunoemen dan die van de scandinavische? of die van de romeinen? of denk je dat de verschillen tussen kelten en batavieren marginaal waren? DOE TOCH NIET ZO VERDOMD ACHTERLIJK. [/end flame] Kortom: de toenmalige immigranten deden er alles aan om zo snel mogelijk te integreren en hun steentje bij te dragen aan het welzijn en de welvaart in dit land. Het was de enige manier om te overleven. Vroegere immigranten hebben gewelddadig de voormalige inwoners verslagen, weggejaagd en geassimileerd. Sinds enkele tientallen jaren is dat niet meer nodig. Iedereen op deze aardkloot weet gewoon dat hem in Nederland een sociaal paradijs wacht met een aardige uitkering. Vroeger waren er ook voldoende redenen om je in "nederland" te vestigen: vruchtbare grond, land om belasting over te heffen, goede geografische handelspositie. En dat niet alleen. Hij weet ook, dat hem geen strobreed in de weg wordt gelegd als hij helemaal geen zin heeft om echt deel uit te maken van deze maatschappij. Integendeel. Er zijn zelfs "projecten" die deze mensen onderwijs bieden in hun eigen taal ..... Belachelijk gewoon. Je negeert totaal het feit dat lessen in eigen taal ook tot verbetering van het nederlands leiden. Je negeert totaal het feit dat, mochten mensen niet willen werken, ze een solicitatieplicht hebben. Je negeert totaal het feit dat voor de meeste baantjes nederlands uitermate handig is, vooral als het een goedbetaalde baan is. En daar wil de tegenwoordige regering vanaf. Volkomen terecht naar mijn mening. Je beweert allemaal dingen die totaal niet waar zijn.
||
![]() |
Citaat:
Het meeste heb ik maar geknipt. Te dom om op te reageren. Leg jij nu eens uit hoe lessen in hun eigen taal tot verbetering van het Nederlands leiden..... Leg jij nu eens uit, waarom allochtonen in dit land massaal van een uitkering leven, ondanks "sollicitatieplicht"........ En ja, voor het krijgen van een baan is het spreken van Nederlands uitermate handig. Vreemd hè ? |
![]() |
|
[QUOTE]Joepie schreef:
Zelden zoveel kolder bij elkaar gezien. Het meeste heb ik maar geknipt. Te dom om op te reageren. wanntttt Leg jij nu eens uit hoe lessen in hun eigen taal tot verbetering van het Nederlands leiden..... Nou, in de eerste plaats zouden ouders van misschien hun kinderen naar een islamitische basisschool sturen, omdat ze daar wel arabisch krijgen. hier zitten vooral allochtonen op school, dus niet goed voor hun nederlands. In de tweede plaats is het goed voor hun taalgevoel, en met beter taalgevoel leer je makkelijker nederlands. Leg jij nu eens uit, waarom allochtonen in dit land massaal van een uitkering leven, ondanks "sollicitatieplicht"........ Kun je aub met cijfers komen? Daarnaast is het wel zo dat de meeste allochtonen zwaarder werk hebben gedaan, dus vaak ongeschikt om te werken, een slechtere opleiding hebben gehad, en een taalachterstand hebben. Daarnaast is er ook discriminatie op de arbeidsmarkt. En ja, voor het krijgen van een baan is het spreken van Nederlands uitermate handig. Vreemd hè ? niet vreemd nee. kun je nu ook op d erest reageren?
||
![]() |
Citaat:
"En jij wil dat straatarme vluchtelingen zomaar 6400-6600 euro ophoesten? Hoe stel je dat in godsnaam voor? Of wil je dat je een soort toegangsgeld moet gaan betalen voor nederland, dat rijke buitenlanders meer recht hebben om in nederland te komen wonen dan straatarme?" Kun je eerst de rest 's LEZEN? Valt me van je tegen Joostje, dingen zomaar weglaten. Waarom heb jij het woord 'lening' gemist? En bij afronding de helft terugbetalen door de staat? En dat ik denk dat zo'n cursus wel wat goedkoper kan? Bovendien: Nederlands kun je op zoveel plaatsen in de wereld leren, ze HOEVEN het niet hier te doen, hoor (even voor de duidelijkheid: dit is de grootste kostenpost van de inburgeringscursus). Laatst gewijzigd op 12-09-2002 om 23:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
[QUOTE]twiety schreef:
Grappig, aangezien ik dit kreeg van jou: "En jij wil dat straatarme vluchtelingen zomaar 6400-6600 euro ophoesten? Hoe stel je dat in godsnaam voor? Of wil je dat je een soort toegangsgeld moet gaan betalen voor nederland, dat rijke buitenlanders meer recht hebben om in nederland te komen wonen dan straatarme?" Kun je eerst de rest 's LEZEN? Valt me van je tegen Joostje, dingen zomaar weglaten. Waarom heb jij het woord 'lening' gemist? En bij afronding de helft terugbetalen door de staat? En dat ik denk dat zo'n cursus wel wat goedkoper kan? En jij denkt echt dat mensen die misschien niet eens een paspoort hebben, uit een straatarm land komen, geen noemenswaardig bezit hebben, geen inkomen hebben, een lening kunnen krijgen? Dat terugbetalen (voor de helft!!!) betekent dus dat de rest nog steeds door die mensen zelf moet worden opehoest. En waarom denk je dat zo'n cursus goedkoper kan? wat meer argumentatie zou je niet misstaan ![]() Bovendien: Nederlands kun je op zoveel plaatsen in de wereld leren, ze HOEVEN het niet hier te doen, hoor (even voor de duidelijkheid: dit is de grootste kostenpost van de inburgeringscursus). lijkt me toch sterk dat je in sierra leone of zoiets nederlands kunt leren, als je al het gelder voor hebt.
|
![]() |
|
|