Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2002, 09:42
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
We hebben thuis ISDN. Volgens mij ben ik erachter gekomen dat je dan alleen via een ethernetmodem verbinding kunt maken. (dus niet met zo'n usb-adsl-modem) Ik ben niet van plan om meer bij kpn te kopen dan noodzakelijk. (kan toch vast wel goedkoper)

De splitter krijg je van kpn altijd.
Als ik een beetje op internet surf zie ik steeds dat je ethernet/router modem via je netwerkkaart moet aansluiten.

Vraag 1: Een router is toch alleen nodig als je je verbinding wil delen of is die echt noodzakelijk?????

Vraag 2: Ik heb op tweakers.net eens gezocht op ethernet.

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Query=ethernet

Een ethernet pci kaart is zeker niet te gebruiken????
Hier zit ik toch wel redelijk vast. Ik zou zo niet weten wat ik nou nodig heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2002, 10:31
Chimera
Chimera is offline
Ethernetkaart heb je altijd nodig (tenzij je voor USB gaat, maar dat is af te raden), evenals het modem en de splitter. Je kunt elke ethernetkaart gebruiken die je wil, en een simpele 10/100Mbps kaart kost haast niks.

De router gebruik je eigenlijk alleen als je meer dan 1 pc tegelijkertijd wilt laten internetten. Dan is een router ideaal.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Ethernetkaart heb je altijd nodig (tenzij je voor USB gaat, maar dat is af te raden), evenals het modem en de splitter. Je kunt elke ethernetkaart gebruiken die je wil, en een simpele 10/100Mbps kaart kost haast niks.
Toevoeging: dat zijn dus PCI-kaartjes waar je het al over had BTL_BTR. Neem dus geen ISA (die zijn sowieso al moeilijk tot niet te krijgen), en bekijk van te voren ff of je een PCI-slot vrij hebt in je computer. Een PCI slot is gemakkelijk te herkennen: schroef je kast open, en bekijk of er op je moederbord nog een witte sleuf vrij is (afhankelijk van je moederbord heb je 3-6 witte sleuven). Deze zitten een beetje linksonderin je kast.

Succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten