Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2002, 14:06
Orion16
Orion16 is offline
Hoi,

Ik heb een Sony DVD-ROM DDU1621 DVD-speler in m'n pc (AMD Athlon 1400 / 256mb / 30gb) alleen heb ik problemen met afspelen van DVD's. Als ik een DVD probeer af te spelen onder Windows XP heb ik een codec nodig, anders kan ik geen DVD afspelen... Alleen waar haal ik die? En moet het dan wel gewoon kunnen?

Onder Windows 98 + DVD software (WinFast DVD van Leadtek)geïnstalleerd heb ik wel geluid alleen als beeld alleen maar rozige en groene strepen. Ik had ooit m'n PC laten samenstellen bij Alternate, zij hebben ook die DVD software voor mij geïnstalleerd, toen ging 't perfect! Geen rose strepen ofzo. Ik had zelf na een verse Win 98-installatie ook geprobeerd de DVD software gewoon te installeren, tijdens de setup kon ik wél gewoon DVD's kijken, ging goed, maar toen ik de setup afgesloten had nadat-ie klaar was ging het ineens niet meer!

Onder Windows XP kan ik ook regiocodes instellen, het staat nu gewoon op 2, maar ik heb toen ik nog Windows 98 had gewoon DVD's regio 4 kunnen instellen!

Wat is dat nu voor geneuzel met XP, mijn DVD speler is toch zeker regiovrij? En waarom werkt 't niet met Win 98 plus DVD software (met PowerDVD werkt het trouwens evenmin)??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten