Okeej mensen, hier het levensverhaal van mijn DVD-speler...
Allereers heb ik (niet lachen) een Packard Bell computer. Kon ik nou eenmaal goedkoop krijgen dankzij PC-privé project. Op een gegeven moment was die computer met dank aan mij zo gigantisch verneukt (softwarematig) dat ik maar es de harddisk moest gaan formatteren. Dat heb ik dus gedaan. Het leuke van deze computer is dat er een 'smart restore' functie bij zit. Dat wil zeggen, hij heeft een hidden partitie waar gewoon alle fabrieksinstellingen in staan e.d. Daar heb ik dus gretig gebruik van gemaakt, scheelt weer een hele hoop drivers downloaden. Je kunt dan kiezen of je alleen windows+drivers terug wilt, of alles zoals het bij levering was. Op dat laatste zat ik niet te wachten ivm bijgeleverde software waar je geen aars aan hebt en bijgeleverde verneuking van de registry wat je nooit helemaal goed krijgt. Dus heb ik alleen windows+drivers teruggezeteerd, waarna alles weer goed werkte enzo.
Maar... en nu komt het... ik heb net een dvd'tje gehuurd en krijg hem dus niet aan de praat, waar voorheen geen probleem mee was. De DVD-speler zelf doet het, ik kan leuk alle bestanden van bij elkaar 6 Gig ofzo gaan zitten bekijken, maar afspelen, ho maar. Nu was er eerst ook een programma bijgeleverd, MGI Soft DVDMaX, waarmee ik toen dvd's afspeelde. Dit heb ik nu dus niet meer, maar op de DVD zat een programma bijgeleverd, PC Friendly DVD, waarmee het dus niet lukt. Ook andere progs (Micro DVD, Power DVD) willen niet zo best. Ik krijg steeds een foutmelding over een missende encryptie/decoder/dll oid. Of gewoon simpelweg dat het geen geldig bestand is.
Iemand die weet waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen? Alvast danku
|