Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2002, 18:15
agnostic-bart
agnostic-bart is offline
een vriendin van mij zegd dat ze zelfmoord wilt plegen hoe kan ik haar het beste helpen te overtuigen dit niet te doen
Oud 11-09-2002, 18:19
framboosje
framboosje is offline
hmmm... dit is wel erugh vaag...
nu, eerst moet je misschien maar uitzoeken, of ze het echt meent... how ja, ken je de uitspraak "blaffende honden bijten niet"... how ja, misschien meent ze et wel é, dat weet ik niet... maar euh, als je denkt dat ze het meent, probeer es rustig met haar te praten en euh, probeer erachter te komen waarom ze zelfmoord zou willen plegen... en dan moet je de oorzaak proberen aan te pakken, eigenlijk niet proberen haar tegen te houden....
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 20:00
I_GenesisII
I_GenesisII is offline
Ik denk dat praten het belangerijkste is. Laat merken dat ze alles bij jouw kwijt kan.

Dit hoeft niet waar te zijn, maar ik denk dat zelfmoord in dit geval ( ookal weet ik van dit geval niets )meer een teken is van : ik kan niet praten over bepaalde dingen en kom er niet meer uit en zie geen uitweg meer en verdrink in mijn eigen gedachtes.

Praten helpt, of alleen al het wijzen op hoe gigantisch mooi sommige dingen kunnen zijn ( hielp bij mij )
Oud 12-09-2002, 17:00
Andora
Andora is offline
praten jah, vragen hoe en waarom, wat er aan de hand is.

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 17:06
Quiana
Quiana is offline
Ik denk dat je idd met d'r moet proberen te praten, wat er precies is, waarom ze zelfmoord wil plegen..
Tegen houden lijkt me niet zo nuttig, als ze op het punt is dat ze echt zelfmoord wil plegen, zal dat niet helpen denk ik..
Oud 13-09-2002, 21:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
******** schreef:
1) Grachten leegpompen, enge mannen uit de buurt uit voorzorg ruimen, van haar buurt een auto-, bus- en treinvrije zone maken, 3 securityguards met ieder een dagdeel, etc :X

2) Of haar gewoon aan het bed vastbinden en 3x per dag voeden..
1) Vergeet niet de vliegvelden te sluiten, en de waterwegen.
En 3 man security lijkt me te weinig, liever 100 man, zodat er altijd 20 paraat zijn (3 ploegen, plus 2 vrij).

2) Oeh, SM?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 21:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef:
Alle messen, scheerapparaten, vorken, pennen, bijlen, gereedschap e.d. uit haar huis jatten en verstoppen

Kussen om flats in de buurt leggen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 21:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Maar vanaf nu gaan we
ON-TOPIC
en wie zich daar niet aan houd, kan erop rekenen dat die post verwijdert word en loopt risico op een waarschuwing.
/me komt net als ops van TMF chat...

Mijn advies.

Probeer uit te zoeken of ze al een datum en tijd gepland heeft.
En een manier.
En waar ze het gaat doen.

Hoe, dat kan bijvoorbeeld zijn voor een trein/tram/bus/vrachtwagen, polsen doorsnijden, of overdosis paracetamol nemen.

Waar? Spreekt voor zich...

Over paracetamol.
Houd er rekening mee dat zo'n 100 pillen altijd dodelijk zijn, tenzij binnen 6 uur een infuus word aangelegd om het bloed te filteren.
En BELANGRIJK: tegen dat de eerste symptomen optreden, is het TE LAAT. Als ze dus al misselijk is, al duizelig word, last krijgt van hartkloppingen, dan is er géén behandeling meer mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 21:26
wicce
wicce is offline
Mensen, alsjeblieft, laten we dit serieus houden. ook al komt het even als onzin op je over, ga het niet belachelijk maken want je weet NOOIT precies wat er aan de hand is. Als je iemand denkt te kunnen helpen: post vooral een bericht, maar ga over dit soort gevoelige onderwerpen geen grapjes maken. Al helemaal niet wanneer iemand om hulp vraagt!
Oud 13-09-2002, 21:33
Ilsje
Ilsje is offline
meteen ook alle potloden weg halen....
zet ze recht op tafel, houdt ze vast met je handen, en ram je neus op de punt... dood ben je dan.
en dit is nie als grap bedoelt ofzow....

Laatst gewijzigd op 13-09-2002 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 21:35
Ilsje
Ilsje is offline
ennuhm.... hulp: uhm.... tis haar eigen keuze, dus uhm, help haar desnoods met uhm, het kopen van paracetamol. weet ik veel sorry...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 01:57
Verwijderd
Citaat:
wicce schreef:
Mensen, alsjeblieft, laten we dit serieus houden. ook al komt het even als onzin op je over, ga het niet belachelijk maken want je weet NOOIT precies wat er aan de hand is. Als je iemand denkt te kunnen helpen: post vooral een bericht, maar ga over dit soort gevoelige onderwerpen geen grapjes maken. Al helemaal niet wanneer iemand om hulp vraagt!
Aha, dus JIJ hebt die posts verwijderd...wat een gelul zeg. Alsof je hier geen grapjes over zou mogen maken. Als iemand belachelijk word gemaakt is het een ander verhaal, maar dit vond ik wel kunnen. Sommige mensen zijn altijd zo para...'oooh wat erg ze snijdt zichzelf' 'oooh wat erg ze dreigt met zelfmoord' en meteen is iedereen in alle staten en mag er niks grappigs gezegd worden en VOORAL niet die persoon niet serieus nemen, want oh wee...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 06:17
Verwijderd
*eens met nare man*

Daarnaast vind ik de topic sowieso vaag. Er is geen universeel antwoord op te geven. Wat je ertegen kunt doen, verschilt enorm per situatie. Praten helpt ook lang niet altijd, omdat sommigen er liever helemaal niet over praten of zelfs eerder zijn geneigd het te doen doordat ze erover praten (en nadenken).

Het enige verstandige dat je kunt doen - ook al zal ze dat niet zo leuk vinden - is haar ouders erover informeren en zorgen dat ze hulp krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten