Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 21:46
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
In de 1e klas ben ik enorm gepest, de psychologische effecten plaats ik MISSCHIEN in psychologie forum maar hier is het niet relevant.

Maar toen ik zo gepest werd toen werd ik op een bepaalde manier erg depressief en mijn gezondheid enzo ging keihard achteruit op een gegeven moment... zo erg dat ik in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Ik overleed bijna aan wespensteek (zo'n alergische reactie), en kreeg een longondsteking en werd heel snel ziek enzo.

Als je kijkt naar hoe snel dat allemaal misging en naar hoe het nu is (meestal erg kort merkbaar ziek, wespensteek = nix). Dan zou ik echt zeggen dat door mijn slechte geestelijk toestand mijn lichaam zelfmoord pleegde ahw... - is dat mogeiijk? (deactivatie immuunsysteem enzo)

Voor psychologen, ik heb geen hulp nodig. Ik ben toen al dood gegaan. Nu ben ik gewoon iemand anders met de herinneringen van wie ik was. (persoonlijkheid is dus echt compleet veranderd... in een betere )
Oud 08-05-2002, 22:06
ekki
ekki is offline
mensen zeggen zelfs dat je bijvoorbeeld een dodelijk ongeluk of niet dodelijk zelf aantrekt. dus als je op de stoep loopt en er rijdt een gek in een auto de stoep op en je bent dood zou je dat zelf op je afgeroepen hebben door je geestelijke toestand/uitstraling.

dit gaat me een beetje te ver. ik denk niet dat een ongeluk dat door een ander veroorzaakt wordt kan gebeuren doordat je zelf psychisch niet goed in elkaar zit.

maar wat jij zegt, dat je lichaam zich enorm gaat verzetten als er ook maar iets gebeurt, dat kan denk ik wel. je kan lichamelijk enorm ziek raken als het geestelijk niet goed gaat. het heeft denk ik meer met elkaar te maken dan wij 'kunnen' vermoeden.
Oud 08-05-2002, 22:34
Rerisen Phoenix
Want ik heb vaak echt idee dat mijn onderbewuste gewoon zelfmoord wou plegen. - maar dit moet te bevatten zijn.
Oud 09-05-2002, 00:53
nl2suzy
nl2suzy is offline
hmmmm
Oud 09-05-2002, 11:33
Verwijderd
nou....
ik geloof niet dat je lichaam zelfmoord probeerde te plegen...
Op celniveau kan dat wel trouwens maargoed.
Als je geestelijk helemaal kapot gaat heeft dat ook gevolgen voor je lichaam.
Logisch. Lichaam en geest zijn meer met elkaar verbonden dan je denkt.
Je kunt zelfs symptomen van een ziekte ontwikkelen, als je maar genoeg gelooft dat je die ziekte hebt. Dat soort dingen.
Als je depressief wordt neemt je weerstand ook af, ik heb nu bijv. doordat ik me gigantisch verdrietig voel (tenminste ik denk dat het daardoor komt) gigantische last van m'n maag en ik kan geen hap door m'n keel krijgen of ik word al misselijk
Volgens mij komt het gewoon doordat je weerstand verzwakt was door die depressie.

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:09
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Je lichaam kan zelf geen zelfmoord plegen, je hebt altijd de hulp nodig van een hulpmiddel, verder weet ik niks van psychologie, dus hou ik het hier bij.
Oud 09-05-2002, 21:00
Rerisen Phoenix
nee ok, maar ik kreeg die dus aangereikt met mijn broertje dat met toen een hersenschudding gaf, griepjes, longontsteking. Ze duurden allemaal véél langer dan normaal.

Owja, en de heel matige astma die ik HAD was toen ook erg ernstig. Lichaam doet het zelf niet maar greep wel alles aan...
Oud 10-05-2002, 11:47
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Volgens mij heb je gewoon een zwak afweersysteem. Daarvoor moet je misschien even naar de dokter gaan.
Oud 10-05-2002, 13:40
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Als je kijkt naar hoe snel dat allemaal misging en naar hoe het nu is (meestal erg kort merkbaar ziek, wespensteek = nix). Dan zou ik echt zeggen dat door mijn slechte geestelijk toestand mijn lichaam zelfmoord pleegde ahw... - is dat mogeiijk? (deactivatie immuunsysteem enzo)
Ik denk niet dat het mogelijk is in de zin van 'mijn lichaam pleegt zelfmoord', maar ik denk zeker dat lichaam en geest een veel grotere invloed op elkaar hebben als sommige mensen denken. Zo valt men af onder invloed van stress, etc.. er word niet voor niks gezegd dat mensen sneller grijs worden als ze verdrietig zijn..
Mijn moeder kende een ouder echtpaar, nog hartstikke gezond, tot de man plotseling overleed. Daarna ging het met die vrouw ook opeens bergafwaarts. Inmiddels is ze zo zwak en ziek dat ze t niet lang meer zal halen.

Je lichaam is niets meer dan de tempel waar je ziel in huist.. (vind ik)

Citaat:
Voor psychologen, ik heb geen hulp nodig. Ik ben toen al dood gegaan. Nu ben ik gewoon iemand anders met de herinneringen van wie ik was. (persoonlijkheid is dus echt compleet veranderd... in een betere )
Mn handen jeuken.. hou je van discussies of kan ik hier beter mn smoel houden? Ik wil over dit stukje nl GRAAG wat kwijt..
Oud 11-05-2002, 15:35
NoWorldOrder
NoWorldOrder is offline
Ja dat verhaal ken ik wel een beetje, Ik werd ook gepest en had veel problemen. Maar je eigen lichaam zelfmoord plegen dat lijkt me sterk. Wel kan je hoofd zo gek gemaakt worden dat je onbewust zwak/duf/kwaad word. Of anders gezegd Dat je dingen doet waar jezelf geen controle over hebt. Zelf heb ook ook zelfmoord neigingen gehad... Dat is echt niet fijn als je er nu weer over nadenkt. Ik heb hier wel hulp voor gehad. Maar heb nu ook een super lieve vriendin die me wel geholpen heeft

Ik wens je nog veel fun in je leven

Regels voor berichten