Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Visioenen zijn dromen die je overdag hebt, dus als je wakker bent. Of soms kortere beelden. Je kunt ze net zoals dromen uitleggen, want ze gebruiken dezelfde soort symbolen.
Net zoals er dromen zijn die dingen zeggen voordat ze gebeuren (voorspellende dromen) zijn er ook visioenen dus die dat kunnen. Je hoeft er niet bang voor te zijn, maar in het begin moet je daar wel even je best voor doen soms. Ik weet geen manieren om van voorspellende dromen of visioenen af te komen. Ik ben bang dat je er gewoon aan moet wennen. En een expert moet worden in het niet bang zijn ervoor. Je bent niet de enige... |
![]() |
||
Citaat:
Mjah, k heb t er vanavond met mn vriend over gehad.. en die zei ook al zwiets jah... Ik hoop dat ik er in de loop van tijd wat minder bang voor kan worden.... Want k kan dr nie eens van slapen af en toe... btw: thx voor de replies
|
![]() |
Misschien helpt het om te proberen niet bang te zijn voor allerlei voorspellingen die je nog niet gehad hebt (en misschien ook niet zult krijgen). Dus gewoon goed nagaan wat het visioen wel en niet heeft gezegd. Als je gaat fantaseren en daar bang voor wordt, dan blijf je bezig.
Misschien heb je ook hele vage angsten, zo'n vaag angstgevoel waarvan je niet eens weet, waarvoor je nou eigenlijk bang bent. Dan moet je je gewoon aanleren om dat gevoel niet te geloven. Sommige visioenen zijn ook leuk om te krijgen. Iemand kreeg eens een visioen dat ze om de hoek een politieagent zou tegenkomen. Ze reed zonder licht op de fiets, dus stapte maar af. En om de hoek stond die politieagent dus. |
![]() |
|
Hoi,
Ik geloof wel in visioenen, alleen heb ik ze nooit als ik wakker ben, alleen als ik slaap, dan droom ik dingen die later uitkomen (jammer genoeg nooit leuke dingen). Ik snap wel dat t je beangstigd, maar je kunt er niks aan doen, misschien moet je proberen jezelf af te sluiten, weet niet precies hoe ik dat moet beschrijven, maar je sluit je 'geestesoog/derde oog' dan af. Hoe dat precies moet weet ik niet, het is iig veel visualiseren, dat je bijv. een beschermende circel om je heen denkt, waar geen negatieve invloeden door kunnnen komen. Ook staan er in wicca boeken vaak rituelen voor dit soort dingen, is allemaal t zelfde principe. heel veen succes ermee, Liefs, Kamille
|
![]() |
Als je voorspellende visioenen en dromen hebt, dan ga ik ervan uit, dat je die moet krijgen, omdat dromen een soort natuurlijke reactie zijn op hoe je geest is.
Maar als het om angstdromen en nachtmerries gaat, of gewoon enge dromen, of angstvisioenen en gewoon enge visioenen, dan kun je daar wat meer over lezen op mijn website, die staat hier onderin mijn handtekening. Van deze dromen vind ik, dat ze je waarschuwen voor iets. En door de angst laten ze merken dat het om serieuze dingen gaat. Een indringende waarschuwing dus. Dan is de manier om eraf te komen: De droom gaan begrijpen, je iets van de waarschuwing aantrekken, iets in jezelf veranderen dus. Dan zal het "gevaar-"signaal wat deze soort visioenen en dromen zijn, wegblijven. Je kunt het vergelijken met een inbrekersalarm. Dat maakt veel lawaai en dat kun je lastig vinden, maar je lost dus niets op door het signaal uit te zetten en niet op inbrekers te controleren of de politie te waarschuwen. Alleen die voorspellende, die moeten er gewoon zijn denk ik. Het leven heeft ook minder leuke kanten, die zul je dan ook moeten meemaken kennelijk. Aanvaarden van deze voorspellende dromen en visioenen, en ze bewust beleven, niet wegstoppen, dat is volgens mij de beste manier om ermee om te gaan. Als je ze niet wilt kennen, dan blijft de angst ervoor vat op je hebben. |
![]() |
|
Ik weet van een aantal mensen dat het mogenlijk is om je ervoor af te sluiten. Ik geloof erin dat ieder mens hier is met een doel. en als je doel is om iets met die visioenen te doen, dan zal het je niet helpen om je ervoor af te sluiten. want op een dag zal er waarschijnlijk iets gebeuren waardoor je toch weer iets ermee doet. Maarja. het is jouw keus.
Veel geluk
|
Ik droomde vannacht dat ik met iemand van het zelfde geslacht aan het bekken was (vreemd... ik ben hetero), en ik zag allemaal lege potten Duo Penotti. Alleen het laatste deel klopte gelukkig, 's ochtends was de pasta op. Maar dat is omdat ik gisteren al restjes aan het schrapen was... In een droom zie ik vaker dingen waarmee ik overdag bezig was.
Aragnabite, ik kan je geen tips geven, maar zie het als een gave! REIE
|
![]() |
REIE,
Deze droom lijkt te zeggen dat je in staat bent om veel te ‘snoepen’ van zoenen met personen van hetzelfde geslacht. Die potten Duo Penotti horen daarbij: Het is een soort chocoladepasta met 2 kleuren in 1 pasta, en het is snoepgoed dus. Die Duo Penotti wordt door de droom gebruikt als symbool voor vrijen met hetzelfde geslacht (2 kleuren in 1 pot). Omdat het heel zoet is, snoepgoed dus, zal het hier gaan om ‘snoepen’ van iemand van hetzelfde geslacht en omdat het om veel potten Duo Penotti gaat beeldt de droom uit dat er behoorlijk veel gesnoept is (van hetzelfde geslacht dus). Omdat jij dat niet doet, zal de droom uitbeelden, dat andere mensen vrijen met hetzelfde geslacht niet vanwege dat ze verliefd zijn op de ander maar omdat het ze zo’n fijn gevoel geeft om te vrijen. Voor hun eigen genot dus. Ik denk dat je de dag voor je droom over dit onderwerp hebt nagedacht, er iets over op tv hebt gezien, met iemand erover gepraat hebt of zoiets. De droom lijkt je gewoon attent te willen maken dat mensen dit doen uit snoeplust, dit vrijen met hetzelfde geslacht. Misschien moet je de uitleg aanpassen aan je persoonlijke omstandigheden, die ik niet ken. |
![]() |
|
Dankje, pe. In mijn droom moest ik zoenen, en schakelde daarom maar mijn emoties uit. Lippen blijven dan lippen, of ze nu van een man of vrouw zijn, nietwaar? En in het echt zou ik het ook kunnen (alleen doe ik het niet). Dat duo-penotti verhaal vind ik wel vergezocht. Het smaakt beter dan Nutella, dat wel, maar ik zie niks achter de keuren, daar eet ik het niet voor. Wel ging ik in die droom steeds naar andere plekken, eerst zoenen met een gast in een auto (volgens mij speelde ik in een film), daarna door de bosjes heen naar een tank-shop met pasta, en toen nog eens naar de dierentuin beestjes aaien. Hier blijkt eerder uit dat ik mijn emoties kan uitzetten, doorzet en goed met dieren overweg kan... Ik geloof niet in symbolische dingen.
REIE
|
![]() |
Wat je hierbij vertelt, maakt mijn idee over je droom alleen maar sterker.
Als je in een film speelt, moet je inderdaad vaak zoenen. Dan is het gevaar groter dat je het voor het lekkere gevoel doet (of zal gaan doen), dan bij een gelegenheidszoentje. Net zoals je die Duo Penotti voor het lekker gevoel neemt kun je dat bij zoenen ook gaan doen. Het lijkt een waarschuwingsdroom zoals je hem nu beschrijft. Zo van: je denkt dat je je van emoties af kunt sluiten, maar stel dat je in een situatie zit als iemand die in een film speelt. Dan zul je vaak zoenen, maar dan gaat het zo: (dan beschrijft de droom symbolisch dat het bij een comfortabel gevoel begint, en dan eindigt bij iemand paaien voor het genot wat je ervoor zult terugkrijgen. Trouwens, de kleuren zelf (lichtbruin en donkerbruin geloof ik) zie ik niet als symbolisch, ik zie een andere symboliek in “twee in één pot”. Er zitten 2 kleuren in één pot, en als je zoent met een man dan zit je op dezelfde manier “met twee mannen in één gevoel”. Een ton, vat of pot is in de symbooltaal iets waar je water in kunt doen (in dit geval pasta). Staat dus ook voor het gevoel ergens. Dus is de betekenis: “je zit met twee mannen in hetzelfde gevoel”, zoals die 2 kleuren pasta in 1 pot zitten. In symboliek van dromen, visioenen en zo wordt een aards idee gebruikt om het overeenkomstige geestelijke equivalent aan te duiden. Je moet ze van het aardse naar het geestelijke vertalen dus. Op deze manier vind ik heel veel symbolen zonder droomwoordenboek. Een aardse auto betekent dus "het idee auto" in je geest, op een geestelijke manier. Een auto is als vervoermiddel op aarde (een manier om je over de aarde te bewegen) een symbool voor een "geestelijk vervoermiddel" (een manier om 'door het leven te gaan', je te bewegen, in je geest. Een luxe en snelle, comfortabele stijl van denken en/of voelen. Een leefstijl in je geest, dus. In de uitdrukking: "een snelle jongen" zit dezelfde symboliek. Omdat daar een snelle auto bij hoort. In jouw geval is het meer een luxe, snelle en comfortabele manier om te zoenen. Dat is het begin dus, de auto. Het gaat verder in de bosjes. Dat staat voor het verbergen van wat je doet, als je in de bosjes kust dan wil je niet gezien worden. Dan ga je naar een tankshop met pasta. Een tankshop is een aardse plek waar je je voorraad energie kunt aanvullen. Is symbool voor een geestelijke plek (= manier) waarop je je energie krijgt. Omdat daar die pasta is, gaat het waarschijnlijk om een manier waarop je ook veel zoetigheid binnenkrijgt, dat is een symbool voor genot. Dan ga je naar een dierentuin. Dieren zijn vaak symbool van een deel van iemands gevoel. Dus kan het betekenen dat je heel lief doet tegen het gevoel van een ander. Is vaker een onderdeel van zoenen. Je begint hier dus met luxe, comfort, snelle stijl, dan wil je niet gezien worden en ga je naar een voorraad zoetigheid, dan ga je lief doen tegen delen van iemands’ gevoel. Het begint dus met prettig zoenen, en je gaat richting genot, het lief doen bij mensen die voor het genot vrijen is vaak uiteindelijk om er zelf een fijn gevoel bij te krijgen. Wat je in een droom meemaakt is vaak als waarschuwing bedoeld. Niet dat jij bent zoals de droom beschrijft, of dat je plannen hebt om zo te doen. De dierentuin zal niet je favoriete plek zijn. Maar ik zie hier wel het verhaal in dat zulke dingen zo zullen gaan. Met jezelf in de hoofdrol, dat gebeurt vaker bij dit soort dromen. Geloof je nu nog steeds niet in symbolische dingen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() In mijn droom waren die bosjes een hindernis omdat ik niet door de wildtunnel kon die ernaast was. Jij ziet het als een "Dat staat voor het verbergen van wat je doet, als je in de bosjes kust dan wil je niet gezien worden." Ik zag het als de kortste weg naar de pomp. Eenmaal de bosjes uit zag ik het tankstation, met op de rekken lege potten pasta. Achteraan vond ik wel volle potten. Dit is voor mij dat een beetje verstand is doorgedrongen, want thuis was de pasta op en ik zou graag nieuwe hebben. Niets 2 mannen met één gevoel dus. Voordat ik door die bosjes ging moest ik (van een regiseur?) iemand bekken in een blauwe auto. (Kleur is mij om het even, bij wicca wordt hier wel onderscheid in gemaakt...). In het echt zou ik ook mijn emoties uitschakelen. Ik zou het dus wel degelijk kunnen. Als laatste -het werd al donker- kwam ik dus in de dierentuin. Eerst reden we voorbij andere parken. Ik noem het dierentuin maar eigenlijk was het een ruimte waar kleine dieren in hokken zaten als op een markt. Ik maakte een hok open en probeerde het dier te pakken/te aaien, maar ik kon het niet veilig vastpakken, want saarvoor moest je beschermingshandschoenen voor hebben. Volgens mij komt dit uit het feit dat ik twee konijnen heb, die ik elke avond, dus als het al donker is, nog eens met veel moeite uit hun ren moet helen. En die beesten werken ook niet mee ![]() ![]() Ik ga maar eens wat opzoeken van Freud... REIE
||
Citaat:
![]() REIE
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
dromen bedrog of niet Verwijderd | 78 | 06-07-2013 14:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het toevallige lot? Fade of Light | 108 | 23-02-2005 23:56 | |
Verhalen & Gedichten |
De visie en het visioen Reynaert | 3 | 06-01-2005 23:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
hemel en hel Zazoo | 85 | 24-12-2003 18:52 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 |