Cheers

.
Me vader heeft een notebook die me moeder gebruik voor haar werk waar dus ook al haar gegevens van haar patiënten op staan en dergelijke (belangrijke informatie dus, wel een backup). Nu heeft me vader al een geruime tijd last van een virus of virussen, en kreeg hij ook tot voor kort geen virusscanner op het notebook zelf geïnstalleerd. Scannen van de HDD ging via de server, waar wel een virusscanner op stond. Bij elke scan vond die wel wat bestanden die geïnfecteerd waren, maar bij elke scan kwam ook 1 bestand steeds weer terug. uquo.exe. Op een gegeven moment was me pa zo geïrriteerd dat die dat bestand er domweg van de HDD heeft verwijderd. Echter nu kan Windows opeens geen .exe bestanden meer openen op de normale dubbelklik manier. Je kan ze nog wel openen door rechtermuisknop en dan uitvoeren als. Andere programma's zoals Norton Utilities (waarmee je Windows weer een beetje 'normaal' kan krijgen) kunnen ook niet geïnstalleerd worden.
Zelf heb ik ook Windows XP maar kan ik het bestand uquo.exe geen eens vinden via het zoekscherm (met verbogen bestanden en mappen aan gezet).
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? bij voorbaat dank.