Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2002, 13:56
Kupu
Kupu is offline
Zie vraag!

Ik krijg elke keer een nieuw IP-adres toegewezen, maar met dat nieuwe adres werkt heel internet e.d. niet. Het oude adres heb ik als ik opstart, en dan na een kwartiertje of zo krijg ik een nieuw adres. Om weer op internet te kunnen komen moet ik dus telkens systeemherstel uitvoeren. Ik heb al geprobeerd om alle instelling volgens de handleiding van chello te doen, ik heb al geprobeerd om mijn eigen IP-adres en zo in te stellen, dus niet laten toewijzen door DHCP of zo, en ga zo maar door.

Wat kan ik hieraan doen? Kheb Chello er ook al over gemaild, maar die reageren niet bepaald snel heb ik onderhand wel door.
Oud 16-09-2002, 14:29
Pr0xy
Pr0xy is offline
Met welke cijfers beginnen die IP-nummers dan die bij jou verschijnen, bij mij normaal 62, maar soms ook 169 (APIPA) of 10. Als het met 10 begint, dan kun je aps intypen in je browser en als het 169 is, je IP-nummer vrijgeven, modem resetten, IP-nummer vernieuwen.
Oud 16-09-2002, 17:00
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Pr0xy schreef:
Met welke cijfers beginnen die IP-nummers dan die bij jou verschijnen, bij mij normaal 62, maar soms ook 169 (APIPA) of 10. Als het met 10 begint, dan kun je aps intypen in je browser en als het 169 is, je IP-nummer vrijgeven, modem resetten, IP-nummer vernieuwen.
Het niet werkende nummer begint met 169. Het werkende nummer met 213. Maar hoe moet je je IP vrijgeven en vernieuwen en zo? En modem resetten? En wat is APIPA?(ja sorry kben een leek op dit gebied )
Oud 17-09-2002, 08:40
wyner
wyner is offline
Heb je onlangs je netwerkkaart gewijzigd over vervangen? Je kabelverbinding is verbonden aan één specifieke MAC-adres. (In Almere, tenminste.)

Kun je ook niet surfen naar zo een Chello "fix-it" site? Anders gewoon even de klantenservice bellen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 08:50
NG
NG is offline
Citaat:
Kupu schreef:

Het niet werkende nummer begint met 169. Het werkende nummer met 213. Maar hoe moet je je IP vrijgeven en vernieuwen en zo? En modem resetten? En wat is APIPA?(ja sorry kben een leek op dit gebied )
Een 169.* IP adres krijg je van Windows zelf als er geen verbinding gemaakt kan worden met je DHCP server. Wat je zou kunnen proberen is de helpdesk van Chello te bellen of zij weten wat er aan de hand is. Ik heb het ook een aantal dagen gehad en toen bleek dat mijn signaal te zwak was en nadat de monteur was geweest was het opgelost.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 14:14
Beyoned
Beyoned is offline
die 169 krijg je niet van windows
dat is toch het nummer van je kaart?

of wil je zeggen dat als je lunix draair je een ander ip nummer hebt?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 14:25
Verwijderd
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
die 169 krijg je niet van windows
dat is toch het nummer van je kaart?

of wil je zeggen dat als je lunix draair je een ander ip nummer hebt?
Een NIC heeft alleen een MAC adres..
169.x.x.x is een IP, dat word neit door je NIC bedacht
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 14:38
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Een NIC heeft alleen een MAC adres..
169.x.x.x is een IP, dat word neit door je NIC bedacht
betekend dat dat dat door je besturiongs systeem word verzonnen??
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 14:58
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
betekend dat dat dat door je besturiongs systeem word verzonnen??
nee.. OF je hebt het zelf ingevoerd in je TCP/IP instellingen, OF de DHCP geeft het IP nummer aan je door
Oud 17-09-2002, 18:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McMotion schreef:
nee.. OF je hebt het zelf ingevoerd in je TCP/IP instellingen, OF de DHCP geeft het IP nummer aan je door
Als je aangeeft dat het nummer van een DHCP server moet worden getrokken, en deze is niet beschikbaar, dan verzint Windows er zelf een. In, jawel, de 169-reeks.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Als je aangeeft dat het nummer van een DHCP server moet worden getrokken, en deze is niet beschikbaar, dan verzint Windows er zelf een. In, jawel, de 169-reeks.
hmm, zelf verzinnen wil ik het noemen..
Hij neemt de eerste in die reeks die nog vrij is
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 22:02
NG
NG is offline
Is 169.* niet gewoon een reeks die gereserveerd is voor intern gebruik?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten