Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2002, 13:06
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Hay, ik heb even een vraagje. Zijn er mensen die ervaring hebben met plastische chirurgie? Ik heb gister een gedeelte van m'n litteken net boven m'n knie weg laten halen. Ik ben heel blij dat het gebeurt is, maar ben zo ontzettend nieuwschierig hoe het gaat worden... Ik moet waarschijnlijk nog een keer voor een behandeling, maar eerst afwachten wat het resultaat hiervan is. Zijn er mensen die mij ervaringen/resultaten van zichzelf of andere mensen kunnen vertellen...
Let me know...

Kuzzje IK
Oud 21-09-2002, 13:12
Desp
Desp is offline
Ja, ik had een litteken op mijn wang, vanaf mijn linkeroog tot vrijwel onderaan mijn gezicht. Echt super lelijk.
Een tijdje terug heb ik hem laten behandelen, en nu is hij een stuk mooier geworden. Heel glad, valt pas op wanneer je er echt naar kijkt en ook een stuk kleiner + dunner.. Ben echt heel tevreden!!

(litteken is ontstaan door een gesprongen fluitketel, ik kreeg een gedeelte in mijn oog en er sneed een stuk over mijn wang, 'k was toen drie geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 15:44
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Citaat:
Desp schreef:
Ja, ik had een litteken op mijn wang, vanaf mijn linkeroog tot vrijwel onderaan mijn gezicht. Echt super lelijk.
Een tijdje terug heb ik hem laten behandelen, en nu is hij een stuk mooier geworden. Heel glad, valt pas op wanneer je er echt naar kijkt en ook een stuk kleiner + dunner.. Ben echt heel tevreden!!

(litteken is ontstaan door een gesprongen fluitketel, ik kreeg een gedeelte in mijn oog en er sneed een stuk over mijn wang, 'k was toen drie geloof ik)
Bedankt voor je reactie... Ik ben echt heel benieuwd hoe het er bij mij uit gaat zien. Moet nog 9 dagen wachten voordat het verband eraf mag.... Maar als het goed is is het er alleen maar mooier op geworden... Nog meer mensen die er iets vanaf weten?

Kuzzje IK
Oud 22-09-2002, 13:27
Croeloes
Croeloes is offline
ik ben echt blij dat jullie dit vertellen,.. want ik heb een litteken op me pols en hij is echt heeeeeeeeel groot en lelijk en gekleurd.. willen jullie please vertellen hoe het gegaan is met dat weghalen? en ik het gratis?

xxxxx
Oud 22-09-2002, 20:57
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Citaat:
Croeloes schreef:
ik ben echt blij dat jullie dit vertellen,.. want ik heb een litteken op me pols en hij is echt heeeeeeeeel groot en lelijk en gekleurd.. willen jullie please vertellen hoe het gegaan is met dat weghalen? en ik het gratis?

xxxxx
Hay... Nou bij mij is het allemaal aan de gang. Ik ben net vrijdag onder handen genomen en mijn litteken was/is (want er zit nog een gedeelte) ook heel groot... Echt lelijk voor een vrouw. En volgens mij is het niet gratis, want bij mij is t ontstaan door een ongeluk en ik kan dus alles nog verhalen op de tegenpartij, dus de verzekering regelt dat. Maar als jij er mentale schade aan ondervind zou ik zeker even bij de dokter doorgaan dan zou hij een verwijs brief voor de plastisch chirurg kunnen schrijven en dan kan je vragen wat hij ervan vind. Dan kan je natuurlijk zelf beslissen wat je wil/gaat doen.
Wat sowieso belangrijk is bij een litteken (dat heb ik het afgelopen jaar wel geleerd) is dat je het soepel houdt (aloe vera creme) is daar heel goed voor. Wat ook herstellend is voor een litteken is Calendulan van VSM, ik ben er alergisch voor, maar dat is wel goed. Kweet niet of je het litteken al lang hebt, maar je moet ook niet in de felle zon gaan zitten... Dat kan nu ook niet meer want t wordt herfst, maar onder de zonnebank ofzo, zeker bedekken, want mijn litteken is/was wild vlees en dat verbrand letterlijk. Uhm verder weet ik t ook niet, maar als je nog vragen heb stel ze dan... Ik ben blij dat we t er ff over kunnen hebben, want t is een hele ervaring.

Kuzzje IK
Oud 23-09-2002, 08:46
Desp
Desp is offline
Voor mij werd het totaal vergoed, heb er wel voor moeten aantonen dat ik er psychisch mee zat. (Hij zit/zat immers op mijn gezicht, daardoor kon ik hem niet verbergen en werd ik super onzeker etc.) Maar dat was geen probleem, dat begrepen ze zo ook wel. Vervolgens heeft het nog een tijdje geduurd voor ze hem hebben behandeld. Het weghalen van het litteken deden ze bij mij met laser, om een zo mooi mogelijk resultaat te bereiken.

Er zit nu nog wel een litteken, maar zo aanzienlijk minder dat ik weer wat meer zelfvertrouwen heb etc.

Overigens heb ik door die fluitketel niet alleen een litteken over mijn wang, ik ben ook blind aan mijn linker oog, omdat dat er nogal lelijk uit ziet, krijg ik een gekleurde lens helemaal vergoed
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 19:06
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Heej, daar ben ik weer ff. Ik wil de geintresseerden even op de hoogte houden. Het is nu een week en een dag na de operatie en t gaat goed met me. Heb het verband er vandaag afgehaald, ik was zo nieuwschierig, dacht ik iets te kunnen zien.... Niet dus Er zitten allemaal zwaluwstaartjes over het litteken heen geplakt, om de boel bij elkaar te houden. Het voelt wel gladder dan het andere stuk van m'n litteken, dus dat voelt goed... Woensdag naar de PC (plastisch chirurg) gaat de hechting eruit en hopelijk ook de plakkers eraf, want ik ben zo benieuwd hoe t eruit ziet!! Verder kan ik m'n been wel bewegen, alleen nog niet helemaal buigen, want dan komt mijn huid te strak te staan... Naja dit was ff een (onintressant )updatje...

Kuzzje IK

Regels voor berichten