Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2006, 09:21
Snoop doggydog
Snoop doggydog is offline
Voor LB moeten we een ondezoek doen , en ik doe een onderzoek of Plastische chirurgie gelukkig maakt ?
En dan in hoeverre, jezelf verandert, zowel innerlijk als uiterlijk, waarom je het zou doen, of je je dan geen ander mens voelt, en wat schoonheid nu eigenlijk is.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Het gaat trouwens om chirurgie voor schoonheid, bijv. neuscorrectie, niet na brandwonden, borst implantaat na kanker enzovoorts.
Oud 12-04-2006, 09:25
Jhenn
Jhenn is offline
Haa snoopy

Ik denk dat plastische chirurgie je wel gelukkig kan maken, als je heel erg onzeker en ontevreden over je lichaam bent dan vind ik dat dit een goede oplossing is. Maar dan moet het wel zijn dat er iets is waar je hinder van hebt en niet zomaar van je cup b een cup e maken omdat je graag op Pamela Anderson lijkt ofzo..

Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 09:25
Nona
Nona is offline
Aan wie wil je dit vragen? De mensen die plastische chirurgie gehad hebben of mensen die dat niet gehad hebben en hoe ze erover denken?

Ik heb nog nooit plastische chirurgie gehad en ik zou het ook niet willen. Er zijn heel veel dingen aan mijn lichaam waar ik ontevrede over ben, maar ik denk dat met plastische chirurgie dat niet beter maakt. Op dat moment ga je denk ik de minpuntjes alleen maar uitvergroten, en ga je streven naar een perfectie die je nooit zult bereiken.

En wat is schoonheid? Ik denk dat het te maken heeft met een ideaalbeeld; gezondheid is de belangrijkste mooimaker, plus nog een aantal zaken die daaraan toe kunnen voegen, zoals een gespierd lichaam bij een man of een zandlopervorm bij een vrouw. Die dingen zijn met name sekse-specifiek en ik denk ook dat ze voor een groot gedeelte uit de evolutie voortkomen.
Oud 12-04-2006, 09:30
Snoop doggydog
Denken jullie ook dat het Ideaalbeeld verandert door plastische chirurgie? Dat zoals vroeger ' dik ' zijn ideaal was, toen mager, en nu het Barbie figuur?
Deze vraag is voor iedereen bedoeld;
mensen die het overwegen, waarom en hoe ze gelukkiger en van willen worden
mensen die het niet willen, waarom niet enzo
mensen die het gehad hebben; waarom, ben je gelukkiger, hoe heeft het je verandert, je geluk en je schoonheid?
En gaat de media niet te ver in het doorbrengen van plastische chirurgie? Al die tv programma's, alsof het iets goeds en heel normaals is.. Maakt het mensen niet onzeker?
Oud 12-04-2006, 09:39
zwarte garnaal
zwarte garnaal is offline
Yo snoepje,

Nou, dan zal ik ook eens vertellen wat ik van plastische chirurgie vind! Ik vind het Bull shit! Waarom kan een mens niet gewoon zijn zoals hij is, waarom moet iedereen er ineens perfect uitzen? En waarom wilt iedereen cup e, geen enkel rimpeltje en een vet-loze buik. Ik vind perfete lichamen niet eens mooi, het mag er toh wel een beetje natuurlijk en gewoon uit blijven zien...

O de schoolbel..Word vervolgd

Van moi (charlotte je weet wel)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:23
Confus1oN
Confus1oN is offline
ik heb t gehad tbh kben wel veranderd vind ik..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 21:28
Remember_that
Remember_that is offline
ik ga in oktober een neus operatie laten doen
ik denk het wel gelukkig maakt ..
ik doe het niet omdat ik nu niet gelukkig ben met wat ik heb maar ik ben niet tevreden ..en mijn neus past gewoon echt niet bij me
dat wist ik altijd al, ik was 9 en ik wilde die operatie laten doen maar ik mag het als ik 18 ben en ik ga het ook doen ..wat de gevolg er van ook zijn mag ik zal tevreden zijn en gelukkiger zijn met wat ik heb en wie ik ben
Oud 16-04-2006, 09:30
Volk
Volk is offline
ik heb meestal het idee dat cosmetische chirurgie niet echt veel veranderd. Soms is het verschil zo klein dat de omgeving het niet eens ziet. Soms is het verschil niet echt mooi. Je kreeg een lichaam en zolang die gewoon functioneert moet je er tevreden mee zijn. plastiche chirurgie hoef ik niet. Ik ben tevreden met wat ik heb en alle kleine "foutjes" maken mij alleen maar mij. Ik denk niet dat zoiets je gelukkig kan maken. Tenzij je echt geobseseerd bent door je uiterlijk ofzo. of heel erg gepest word ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 11:31
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Remember_that schreef op 15-04-2006 @ 22:28 :
ik ga in oktober een neus operatie laten doen
ik denk het wel gelukkig maakt ..
ik doe het niet omdat ik nu niet gelukkig ben met wat ik heb maar ik ben niet tevreden ..en mijn neus past gewoon echt niet bij me
dat wist ik altijd al, ik was 9 en ik wilde die operatie laten doen maar ik mag het als ik 18 ben en ik ga het ook doen ..wat de gevolg er van ook zijn mag ik zal tevreden zijn en gelukkiger zijn met wat ik heb en wie ik ben
Same for me. Ik wilde hem al laten veranderen toen ik 6 was, omdat ik toen een keer hard erop ben gevallen.

Wat ik wel merk is dat ik nu al naar andere imperfectheden aan het kijken ben en dat is wel eng eigenlijk.

Citaat:
Volk schreef op 16-04-2006 @ 10:30 :
ik heb meestal het idee dat cosmetische chirurgie niet echt veel veranderd. Soms is het verschil zo klein dat de omgeving het niet eens ziet. Soms is het verschil niet echt mooi. Je kreeg een lichaam en zolang die gewoon functioneert moet je er tevreden mee zijn. plastiche chirurgie hoef ik niet. Ik ben tevreden met wat ik heb en alle kleine "foutjes" maken mij alleen maar mij. Ik denk niet dat zoiets je gelukkig kan maken. Tenzij je echt geobseseerd bent door je uiterlijk ofzo. of heel erg gepest word ofzo
Vaak gaat het de persoon in kwestie niet om wat anderen er van denken, maar dat ze er zelf tevreden mee kunnen zijn.
Oud 16-04-2006, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Confus1oN schreef op 12-04-2006 @ 20:23 :
ik heb t gehad tbh kben wel veranderd vind ik..
Het zou ook afzetterij zijn als je onder het mes bent geweest bij de plastisch chirurg en hij heeft niets veranderd
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 11:57
Volk
Volk is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 16-04-2006 @ 12:31 :
Vaak gaat het de persoon in kwestie niet om wat anderen er van denken, maar dat ze er zelf tevreden mee kunnen zijn.
weet ik. In mijn chaotisch verhaal bedoelde ik dat ook te zeggen. Maar vind het meestal wel geheel onzinnig. Tenzij brandwonden en dergelijke natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 12:54
marrel
marrel is offline
Gelukkig? Nee. Zelfverzekerder? Ja. En doordat je je zekerder voelt misschien ook wel gelukkiger.
Oud 16-04-2006, 14:39
Zebra
Zebra is offline
Ik denk dat plastische chirurgie in sommigen gevallen wel degelijk een bijdrage kan leveren aan je zelfliefde en aan het geluk dat je als individu kent. Persoonlijk zou ik er niet zo snel aan beginnen, maar dat is meer omdat ik gewoon heel erg tevreden met mezelf ben en dus ook met mijn lichaam, wat er ook het idee veroorzaakt dat het hooguit verneukt kan worden wanneer ik me ooit aan plastische chirurgie zou wagen. Chirurgie zal ik dus ook niet snel in overweging nemen, hoogstens wanneer me iets mocht overkomen waarvan de gevolgen blijvende hinder in mijn leven zouden veroorzaken.

Doordat mensen minder onzeker zijn, zal dit naar mijn idee ook bijdragen aan hun geluk in het dagelijks leven lijkt mij. Dus of je van plastische chirurgie gelukkiger kan worden? Misschien.
Oud 17-04-2006, 14:28
Snoop doggydog
Citaat:
Kid Morbid schreef op 16-04-2006 @ 12:31 :
Same for me. Ik wilde hem al laten veranderen toen ik 6 was, omdat ik toen een keer hard erop ben gevallen.

Wat ik wel merk is dat ik nu al naar andere imperfectheden aan het kijken ben en dat is wel eng eigenlijk.

Vinden jullie dan niet, dat het allemaal veel te makkelijk kan? Vroeger moest je maar leven met hoe je was. Nu door al die programma's wordt er steeds meer en meer reclame voor gemaakt en een ideaalbeeld geschetst. Maar als je 1 dingetje laat veranderen, waarom dan niet gelijk al je imperfecties? Wat is schoonheid tegenwoordig nog? Iemand die mooi is van nature, met imperfecties, of een mooi iemand zonder imperfecties omdat die weggehaald zijn?
Oud 20-04-2006, 15:04
FrantiC
FrantiC is offline
ik ben geen groot voorstander van plastische chirurgie, maar ik vind wel dat er een groot verschil zit tussen cosmetische chirurgie en 'gewone' plastische chirurgie. ik kan me goed voorstellen dat iemand die al jaren onzeker is over zijn haar neus bijv, op een gegeven moment besluit om de stap te zetten. Nog een ander verhaal is het als je bijvoorbeeld lichamelijke klachten hebt (zal mss zelf ooit de stap nemen om mijn borsten te laten verkleinen ivm met rugklachten).
Ik denk dat je er in beide gevallen beter(gelukkiger) van wordt (vooropgesteld dat de operatie goed uit pakt natuulijk ). Wat ik echt verschrikkelijk vind zijn van die opgespoten marijke helwegen types.. maar aan de andere kant.. moeten ze zelf weten he...
Reageren

Regels voor berichten