Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2002, 19:41
rodina
rodina is offline
Goed ik kom hier nooit, en ik snap ook niets van computer technische dingen enzo

Goed mijn probleem;
paps heeft heel erg leuk een scanner en een nieuwe printer geinstalleerd (wat overig prachtig spul is), een nieuw betalingssysteem op de pc gezet, en de virusscanner verwijderd. Virussen worden nou gewoon via HetNet verwijderd. Ik weet niet of dat alles met m'n probleem heeft te maken, maar ik denk dat er iets mis is met de server; als ik probeer in te loggen bij MSN krijg ik constant het bericht dat het aanmelden mislukt is vanwege het niet contact kunnen maken met de server. Met andere website's is dat ook zo, zo kan hotmail niet worden gevonden, en de homepage van HetNet ook niet. Dat alles is sinds gisteravond, sinds bovenstaande is geinstalleerd en de virusscanner alleen nog maar via HetNet functioneerd..

Dus welk geweldig persoon kan mij (in normaal nederlands ) als niet computerkundig meisje uitleggen wat het probleem is en nog veel belangrijker hoe het opgelost kan worden???
Oud 11-09-2002, 19:44
langejongen
langejongen is offline
Heb je een firewall???(uitleg,dat is een programmaatje dat hackers en virussen herkent en blokkeerd)Misschien laat die MSN niet door.Het is maar een suggestie.
Oud 11-09-2002, 19:48
rodina
rodina is offline
Hoe kom ik er achter of ik een firewall heb?
Oud 11-09-2002, 19:52
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
Hoe kom ik er achter of ik een firewall heb?
Aan je pa vragen

Of gewoon helemaal rechtsonderin het scherm kijken wat voor icoontjes (pictogrammen) er staan.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 19:57
rodina
rodina is offline
Citaat:
perseus schreef:

Aan je pa vragen

Of gewoon helemaal rechtsonderin het scherm kijken wat voor icoontjes (pictogrammen) er staan.
pa is er niet lieverd en die snapt er vast ook niets van

Goed m'n icoontjes rechtsonderin:

-taakplanner
-volume
-One B-channel up, outgoing call (?)
-InterBase Guardian (?)
-Sonique Quickstart -[No File]
-hp deskjet 960c series
-MSN Messenger- niet aangemeld
-m'n pc'tje met hoeveel bites ik verbonden ben enzo
-klok

Aansluiting; ISDN
Oud 11-09-2002, 20:21
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:

pa is er niet lieverd en die snapt er vast ook niets van

Goed m'n icoontjes rechtsonderin:

-One B-channel up, outgoing call (?)
-InterBase Guardian (?)

Aansluiting; ISDN
Tja, dan zullen jullie wel geen firewall hebben (of je moet een broer of zus hebben etc. die er verstand van heeft).

De rest van de lijst lijkt me duidelijk, die One B-channel up, outgoing call is hoogstwaarschijnlijk je verbinding met internet
Interbase Guardian... Geen idee wat dat kan zijn , maar vast geen firewall

Ik denk dat het dan toch met dat betalingssysteem te maken heeft, dat is het enige nieuwe programma dat is geinstalleerd sinds het internet het niet meer doet die verbinding kan zoeken met internet.

Mijn suggestie:"Flikker hem eraf!"

Eerst pappie vragen, anders wordt hij misschien boos als hij ineens zijn belastingteruggave niet meer via internet kan regelen ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 20:35
rodina
rodina is offline
Citaat:
perseus schreef:

Tja, dan zullen jullie wel geen firewall hebben (of je moet een broer of zus hebben etc. die er verstand van heeft).

De rest van de lijst lijkt me duidelijk, die One B-channel up, outgoing call is hoogstwaarschijnlijk je verbinding met internet
Interbase Guardian... Geen idee wat dat kan zijn , maar vast geen firewall

Ik denk dat het dan toch met dat betalingssysteem te maken heeft, dat is het enige nieuwe programma dat is geinstalleerd sinds het internet het niet meer doet die verbinding kan zoeken met internet.

Mijn suggestie:"Flikker hem eraf!"

Eerst pappie vragen, anders wordt hij misschien boos als hij ineens zijn belastingteruggave niet meer via internet kan regelen ofzo
Kee eerst m'n geld laten storten en er daarna afflikkeren Morgen komt er hopelijk zo'n mannetje die denkt er verstand van te hebben maar iig bedankt

Verdere creatieve oplossingen altijd welkom
Oud 12-09-2002, 00:38
Verwijderd
Proxyserver uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 08:43
dystopia
dystopia is offline
Wat voor Windows versie? Als je op internet zit kun je dan wel een ping doen? Ga eens naar: Start -> Programma's -> Bureau accessoires -> MSDOS Prompt en type dan het volgende:
ping scholieren.com

Als er dan reply from 213.239.130.40: blablabla staat dan is het goed (afbreken kan met Ctrl+C). Anders type je het volgende:
ping 213.239.130.40

Als er dan reply from 213.239.130.40: blablabla staat dan is het goed (afbreken kan met Ctrl+C). Hmm ja anders denk ik dat er spyware op je bakkie staat en/of je DNSservers het niet goed doen.

Lijkt een beetje op dit probleem: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=210007
Oud 16-09-2002, 21:03
rodina
rodina is offline
Proxy's staan de ene keer wel aan de andere keer niet, maar ik denk niet dat het daar veel mee te maken heeft.

Dys; Ik heb dat gedaan wat jij zei; tis nog steeds hetzelfde liedje pagina's continu vernieuwen moeten, hotmail/msn functioneert absoluut niet
Reageren

Regels voor berichten