Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Jouw woordgebruik is hier en daar wel weer wat onbegrijpelijk voor me maar ik heb hier alsnog de kans gekregen en prachtig beeld te vormen van je geheel. Ook het "thema" is er erg leuk in verwerkt. Het middeleeuwse komt er voor mij persoonlijk zeer goed in uit, and I like it ![]() Ik laat je verder je vrijheid maar ik blijf van mening dat als je hoofdletters zou gebruiken, en niet enkel bij I, je geheel mooier zou ogen en Nog wat steun biedt aan de lezer ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Voor de mensen die het interesseerd:
Spenserian Stanza: The stanza consists of eight lines of iambic pentameter followed by a single alexandrine, a twelve-syllable iambic line. The final line typically has a caesura, or break, after the first three feet. The rhyme scheme of these lines is "ababbcbcc." stanza: strofe iambic: Bestaande uit constructies met tweelettergreepwoorden, eerste greep beklemtoond, tweede niet. pentameter: Regel met daarin vijf constructies van 2 of 3 grepen. Hieruit volg de "iambic pentameter". alexandrine: Regel met 6 'ambic' constructies, een rust achter de derde. NB: de term ' constructie' heb ik gebruikt als vertaling voor het woord 'foot', waar ik geen goede vertaling van kon vinden (Behalve: 'poot', wat regelrecht waanzinnig is, toch?). Het is een groep letters met 2 of drie lettergrepen.
|
Je gebruikt voor mij een iets te ingewikkelde vorm van Engels. Maar ik kon het na 2 keer lezen al wel snappen en je engelse woordkeus vind ik heel knap gevonden. Je opbouw ofwel rijmstructuur is best goed gevonden. Of niet natuurlijk, het lijkt er een beetje op of je r gewoon op los gerijmt bent. Maar dat is echt amper bij het lezen opgevallen.
Ik vond dit een goed gedicht en ga zeker meer van je lezen.
|
![]() |
Beetje opgelaait door de bladertjes van de bomen?
![]() .... Ik heb zo wel mijn bedenkingen er over, wat het zou kunnen betekenen, maar das slechts mijn interpretatie, wat bedoel JIJ precies met dit gedicht?, of moet ik daar zelf achter zien te komen ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Muziek. Quiana | 499 | 07-10-2004 11:34 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 |