Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zit dus met hetzelfde probleem als kate, we zitten samen id klas en vinden de juiste oplossing niet
![]() we moeten dan ook de 2de afgeleide hiervan geven, het tekenverloop van beide, en een samenvattende tabel. echt ingewikkeld wie kan ons helpen??? ![]() xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
![]() |
|
![]() |
Quotient-regel:
Als je hebt h(x) = f(x) / g(x) Dan is h'(x) = [ f'(x)*g(x) - f(x)*g'(x) ] / g(x)^2. Voor de tweede afgeleide moet je nogmaals de quotient-regel toepassen. Om het tekenverloop te vinden zoek je de nulpunten op, en kijk je wat het teken van de functie is aan weerszijden van de nulpunten. Hiermee kun je de grafiek van de functie schetsen. |
![]() |
|
![]() |
hey leen
ik denk dat ik de eerste wel heb gevonden. nl. y'= 2x²(x²+4x+3)/(2x²+4x+2) kben het ni zeker ma die 2de klopt langs geen kanten dus nogmaals een oproep als iemand ons zou willen helpen door de eerste en 2de afgeleide te vinden zou ik da heel leuk vinden. groetjes kate/kelly xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[??] Afgeleid getal?! AlexandraWolf | 3 | 09-06-2013 16:52 | |
[NA] Harmonische trillingen samenstellen GotYa | 2 | 28-10-2010 17:40 | |
[wiskunde] afgeleiden wmostrey | 26 | 19-05-2005 11:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe verweven is de natuurkunde met de wiskunde? GinnyPig | 5 | 18-06-2003 11:53 | |
wiskunde hey | 1 | 03-02-2002 11:57 |