Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk oo dat het goed is om je emoties is goed onder ogen te zien, maar om het daarna wel los te laten maar wat veel psychologen doen naar mijn mening, is oud leed oprakelen doordat ze problemen zien en die op die manier willen oplossen, maar ik denk ook dat het vaak zo is dat als mensen problemen willen oplossen door het verleden op te rakelen en emoties onder ogen te zien, dat ze dat doen op hun eigen tijd, en eigen manier, en daar vaak geen psycholoog voor nodig hebben, en dat psychologen dus eigenlijk soms weleens overbodig zijn.... en als men gedwongen of geadviseerd worden naar een psycholoog toe te gaan dat je dus de kans krijgt dat ze in hun leed blijven hangen.. ????
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mensen die naar een psycholoog stappen kiezen daarvoor, vaak omdat ze het in hun eentje niet redden. Wanneer je wordt geadviseerd naar een psycholoog te gan hoef je dat niet te doen, het blijft uiteindelijk je eigen beslissing. Je kunt er idd toe gedwongen worden, das weer iets anders, maar dan zit je al zo ver met jezelf in de knoop dat het je in je eentje ook niet gaat lukken en je het (denk ik) dus beter eens op een andere manier kunt proberen. |
![]() |
|
![]() |
ja sorry, verkeerd geformuleerd, kom hier niet zo vaak he
![]() maar ik doelde expres hierop omdat er veel scholieren op zitten (scholieren.com) en die worden vaak gedwongen of geadviseerd om naar een 'psych' te gaan.. vandaar
|
idd zoals werd gezegd, er zijn twee mogelijkheden van het niet voelen:
1. Je voelt het niet maar is nog niet verwerkt. Dit bevind zich dan in het onderbewuste en beïnvloed je actuele gevoel ook nog sterk, vaak in negatieve zin... (verwerkte wijn mede bepalend voor het gedrag toch?) 2. Je voelt het niet meer maar is verwerkt en beïnvloed het gedrag vaak ook op een positieve wijze Het tweede vind ik goed, het eerste niet bepaald ![]()
|
![]() |
je verleden zonder je er slecht bij voelen. moet je verleden dan altijd slecht zijn?
que vaag maar owkay. je verleden bestaat toch uit verschillende dingen. je kan het geheel nooit goed of slecht vinden. je er kut bij voelen of je er happy bij voelen. soms gaat 't goed soms niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Wat je hebt een muisarm? Pas op hoor, zou RSI kunnen zijn. Ga toch maar ff naar de dokter" "Je loopt al de hele week te hoesten, dadelijk krijg je een longontsteking. Ga toch maar ff naar de dokter" "Je kijkt zo sip de laatste tijd. Ga toch maar ff naar de psych" Mensen lijden veelal maar aan 1 ding: aanstelleritis ![]() Ik ben trouwens een hypocriet eerste klas, aangezien deze hypochonder reeds meermaals in het ziekenhuis was voor niets ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat doet veel bij de meeste mensen denk ik... voor het veiligheidsgevoel ed? ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
[stelling] Forum moet op zondag plat Cleopatraan | 18 | 12-11-2002 21:10 |