Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2002, 17:08
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef:
ik wil niet vervelend zijn, maar het gaat nu compleet offtopic.. open ff een nieuwe dan voor deze discussie
dus wat vinden jullie ervan, kan je beter op een acoustische gitaar beginnen of meteen op een elektrische?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 17:11
disaster
disaster is offline
ik vind akoestisch...

moet je harder ploeteren voor een goed geluid, anders trap je gwoon je distortion in en klinkt t snel vet...

daarbij kost een akoestische gitaar vaak wel goedkoper dus als je t niks vind...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:12
Custom
Custom is offline
Ik ga voor een crappy akoustische gitaar. Tegen de tijd dat je op zo'n honkbalknuppel-nek een beetje kan spelen, dan lukt het elektrisch ook wel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 19:15
Verwijderd
Ik denk akoestisch; volgens mij is dat ook veel leuker om mee te beginnen, wat je muzieksmaak ook is./
Al speel ik geen 6-snarige harp.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 20:00
McMotion
McMotion is offline
akoestisch.. lijkt me niet een kwestie van "vinden"
Oud 03-11-2002, 00:14
konflict
konflict is offline
Citaat:
Custom schreef:
Ik ga voor een crappy akoustische gitaar. Tegen de tijd dat je op zo'n honkbalknuppel-nek een beetje kan spelen, dan lukt het elektrisch ook wel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 08:35
White Cluster
White Cluster is offline
acoestisch beginnen,als je al een tijdje een acoestische gewoon bent gaat de overschakeling naar elek toch wel makkelijker
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:24
Passenger
Passenger is offline
wow, mijn raad wordt zomaar opgevolgd

maar ik denk zelf ook dat je het beste acoustisch kunt beginnen, en dan het liefst een gitaar met stalen snaren om alvast een beetje eelt te kweken. (hoewel een spaanse gitaar ook wel weer wat heeft vanwege de dikke nek... hmm)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:26
Verwijderd
Als je uiteindelijk toch elec. wil gaan, waarom zou je dan akoustisch beginnen? Slaat nergens op.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 11:23
Kazanka
Kazanka is offline
Denk dat je ook gelijk op elek. kan beginnen. Als je later elektrisch wil blijven spelen, waarom zou je dan eerst op zo'n akoestisch geval beginnen?

Het enigste wat belangrijk is, is dat je wel moet beginnen met de basisbeginselen van het gitaar spelen. Veel mensjus kopen een elek. gitaartjuh en beginnen met beuken net zolang totdat er een simpel punk-nummer uit hun boxen komt. Zo sla je de complete basis over. Als je deze basis eerst doet, (wat dus ook kan op een elek. gitaar), dan zou ik niet weten waarom je eerst op een akoestische moet gaan spelen...
Oud 03-11-2002, 12:33
Carn
Carn is offline
wat te denken van de toegevoegde waarde die je kan inbrengen bij al die leuke kampvuurtjes!
Oud 03-11-2002, 12:48
June bug
June bug is offline
Citaat:
Carn schreef:
wat te denken van de toegevoegde waarde die je kan inbrengen bij al die leuke kampvuurtjes!
Je lijkt tim wel...
Oud 03-11-2002, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef:
Denk dat je ook gelijk op elek. kan beginnen. Als je later elektrisch wil blijven spelen, waarom zou je dan eerst op zo'n akoestisch geval beginnen?

Het enigste wat belangrijk is, is dat je wel moet beginnen met de basisbeginselen van het gitaar spelen. Veel mensjus kopen een elek. gitaartjuh en beginnen met beuken net zolang totdat er een simpel punk-nummer uit hun boxen komt. Zo sla je de complete basis over. Als je deze basis eerst doet, (wat dus ook kan op een elek. gitaar), dan zou ik niet weten waarom je eerst op een akoestische moet gaan spelen...
Je slaat de spijker op zijn spreekwoordelijke kop.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:29
Rhinus
Rhinus is offline
En bij basgitaar?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:56
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Duidelijk accoustisch, is beter voor je techniek, je hoort elk foutje.
In het begin is dat misschien frustrerend, maar het kan ook een stimulans zijn. wijze woorden zijn weer mijne
Oud 03-11-2002, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
En bij basgitaar?
Elektrisch, akoestische zijn er bijna niet en die zijn heel duur. En bijna iedere basgitarist gebruikt een elektrische.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:53
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Carn schreef:
tiz wel zow dat acoustische beter branden dan elektrische
Oud 03-11-2002, 15:21
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Elektrisch, akoestische zijn er bijna niet en die zijn heel duur. En bijna iedere basgitarist gebruikt een elektrische.
zijn er bijna niet? leg dat eens uit
Oud 03-11-2002, 15:28
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
zijn er bijna niet? leg dat eens uit
Ok, ze zijn er wel, maar bij veel muziekzaken hebben ze ze niet, en ze zijn aardig duur volgens mij.
Maar Rhinus, ga je het muzikale pad op?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 17:22
Rhinus
Rhinus is offline
Ja, ik wil wel basgitaar leren spelen eigelijk. Maar ik heb nog nooit iets gedaan met muziek. Dus misschien gooi ik dan allemaal geld weg als ik iets koop. Dus ik weet niet of ik wel een basgitaar moet kopen..

Ik twijfel al 3 jaar over de aanschaf voor een instrument.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten