Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Mwah, ik lees elke morgen 2 kranten enne houdt het nieuws altijd goed bij, dus eh, dat is het probleem niet... Op het moment datik iets wil zeggen komt het er gewoon niet van dat ik iets weet te zeggen... damned, ik haat het! zonder dit geouweh**r zou mijn leven niet beter kunnen (nou ja, zou ik HEEL erg tevreden zijn)
|
![]() |
Dat kan ik zo niet zeggen... ik vrees van niet, komt door mijn verleden denk ik... heb nog steeds vaak het idee dat mensen me voor l*l willen zetten ofzo, dat er verkeerde bedoelingen achter zitten zoals in het verleden vaak is voorgekomen.
En ja, ik weet ook wel dat dat niet meer zo (erg) is als toen, maar toch... om de een of andere manier ben ik misschien wel bang oom iets te zeggen omdat ik dan daarop toch wel "aangevallen" zal worden.
|
![]() |
= wel herkenbaar. Zelf heb ik daar ook last van.. Dat je gewoon denkt "oke, NU wil ik wat leuks zeggen, euhh.... ".. Maar ik vertrouw mensen denk ik sneller dan jij doet. Wanneer ik mensen totaal niet ken, zal je mij ook niks horen zeggen ( vooral in groepen). Maar naar mate ik ze beter leer kennen heb ik daar minder last van.
Maar ehm.. had je daar dan ook last van bij je relatie? Had je een lange relatie dan?
|
Tja, Probeer je ik wat vaker in de shit te krijgen. Beleef dingen die leuk zijn om te vertellen en vertel ze daarna ook. Ga wat vaker uit, en dan bedoel ik dus niet de kroeg, de soos, of de koffieshop in maar bedenk gewoon iets orgineels.
Dat van die bevrijd de tuinkabouters en laat ze los in de bossen actie is een mooi voorbeeld, of zorg dat je dus jezelf op een orginele manier ontwikkeld zodat je vaker dingen te vertellen hebt die ook opvallen, waar mensen naar willen luisteren. Het maakt niet uit of je af en toe voor blok staat ofzo, (happens me all the time) Maar iets stoms zeggen ie nog altijd beter dat helemaal niks zeggen. De voorgenoemde dingen van ********, genesis en de rest van de hukmuk kan ik ook wel beamen. Beter nog dan mijn eigen voorbeeld. Maar dit is ongeveer mijn manier. Sterkte ermee.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ach ja, ik weet niet wat het is... ik moet eerst het vertrouwen hebben van mensen... ik moet me op mijn gemak voelen en dan praat ik genoeg... tis denk ik grotendeels omdat ik vroeger vaak gekwetst ben dat ik bang ben dat me dat weer overkomt "als ik naar voren kom"...
|
![]() |
Waarom ik wou dat ik dat kon?! gewoon, omdat dat leuker is dan de hele avond niets te zeggen hebben (zoals het nu dus zo ongeveer is)... daar baal ik HEEL erg van, dus daarom zou ik graag wat meer willen kunnen ouwehoeren en niet altijd maar met je mond vol tanden staan zeg maar...
||
![]() |
Citaat:
Aan de andere kant kan een grote bek wel handig zijn.. mensen merken je op, mensen luisteren naar je, etc.. Ik zit weleens in de kroeg met een groep mensen en dan probeer ik soms zo lang mogelijk niks te zeggen. Mensen gaan dan om je heen lullen, en als je niks meer zegt (wel het gesprek volgt) val je er op een gegeven moment buiten, letten ze niet meer op je. Is wel grappig. Ik hou het soms een uur vol totdat iemand weer vraagt of ik bier wil, wil poolen, jointje wil draaien. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ik weet t niet echt maar als je zegmaar wat minder stil wilt worden denk ik dat je de eerste stap al gemaakt hebt.. verder denk ik ook dat t erg te maken heeft met of je je op gemak voelt of vertrouwd ofzo en in bepaalde situaties/op bepaalde locaties of tegen bepaalde mensen ben ik nog steeds super stil maar ja.. so be it daar moet je dan ook maar niet mee zitten..tenslotte ben je gewoon jezelf. suc6 ermee want ik weet dus dat t niet leuk is om gedumpt te worden omdat je zo stil bent ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
*was op Cu2* .. *zag BoemBoem grijnzend met meisje in discotheek staan* Heu, waarom zou je dichtklappen? Ik kan vaak beter met meisjes praten dan met jongens. Waar praat ik vaak over? Gevoelens en allerlei problemen. Ben ik verwijfd? Neuh, ik vind meisjes interessant, dus verdiep ik me in hun wereld ![]() Wat meestal werkt: interesse tonen. Zij vertelt iets of jou valt iets op. Wat doe je? Simpel: (door)vragen. Jij stelt een vraag, zij vertelt een heel verhaal. Jij stelt weer een vraagje, zij begint weer met vertellen. Jij vraagt weer door over iets .. enzovoorts. Aandachtig kijken en luisteren. Werkt prima ![]() Althans, met meisjes die ik al een beetje ken :/ |
![]() |
|
![]() |
Wilde nog ff erbij toevoegen dat er denk ik van mijn kant ook een deel angst bij zit dat ik niets durf te zeggen... het is lange tijd zo dat alles wat ik zei echt compleet afgezeken werd. En thuis mocht ik ook nooit mijn bek opentrekken omdat mijn vader dan ontzettend boos werd... misschien heb ik nu wel angst om te praten, bang dat ik weer zo'n klotereactie krijg...
|
Verwijderd
|
Toneellessen hebben voor mij goed geholpen, iets te goed zelfs, want nu ben ik eigenlijk altijd degene die het hoogste woord heeft in een gesprek. Maar goed, je assertiviteit verbetert, je krijgt meer zelfvertrouwen etc. Maar ja, ik weet niet of je daar nou echt zin in hebt...
|
![]() |
|
![]() |
'k weet ook heel vaak nix te zeggen. maar goed, ik ben d'r ook nog nooit achter wat ik d'r aan veranderen kan. Bij mensen die ik goed ken weet ik meestal ook wel wat ik zeggen moet, en als ikdat niet weet, nouaj dan vinden ze dat niet raar omdat ze wel van mij gewend zijn dat ik niet altijd wat weet te zeggen of gewoon geen zin in praten heb.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kernenergie lawallan | 244 | 13-09-2006 19:35 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #39 coopergirl | 487 | 08-10-2005 23:23 | |
Verhalen & Gedichten |