Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2002, 11:04
Hobbezak
Hobbezak is offline
Okee... het zal wel vaker voor gekomen zijn, maar ik weet het efkes niej..

Laatst was ik snachts naar de wc gewest, en toen ik weer in mn bed lag leek het net of ik ineens door de matras gedrukt werd... ik kon niks meer bewegen.. en niet meer praten.. ik weet zeker dak gewoon bij was, want ik kan het me gwoon herinneren.. Maar niemand wist wat het was.. Ik vind het in ieder geval HEEL raar enzoow... maar heb dat verder niet meer gehad.. iemand een verklaring of zelf ook gehad??

Oud 22-09-2002, 11:13
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Hoe voelde de druk? Net als iemand op je lag? Maar dan onzichtbaar?
Oud 22-09-2002, 13:24
legatus
legatus is offline
Slaapverlamming.

Je lichaam blokkeert zich tijdens de slaap zodat je je tijdens het dromen je niet kan bezeren. Soms word je wakker en is je lichaam nog geblokkeerd.
Oud 22-09-2002, 16:17
Hobbezak
Hobbezak is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Hoe voelde de druk? Net als iemand op je lag? Maar dan onzichtbaar?
neej... heel raar.. het leek net of ik de matras ingezogen werd... maar volgens mij ist tog slaapverlamming.. volgens een andere reactie dan.. . tog blijft t raaar!!!
Oud 22-09-2002, 16:18
Hobbezak
Hobbezak is offline
Citaat:
legatus schreef:
Slaapverlamming.

Je lichaam blokkeert zich tijdens de slaap zodat je je tijdens het dromen je niet kan bezeren. Soms word je wakker en is je lichaam nog geblokkeerd.
Hey thnx... maarre.. als je lichaam zich blokkeert he... hoe kan je dan omdraaien in je slaap.. en toen het gebeurde was k gwoon bij.. want k kwam van de wc af :\
Oud 22-09-2002, 17:19
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Hobbezak schreef:
Hey thnx... maarre.. als je lichaam zich blokkeert he... hoe kan je dan omdraaien in je slaap.. en toen het gebeurde was k gwoon bij.. want k kwam van de wc af :\
Je draait je niet om in REM-slaap (diepe slaap), en in REM slaap droom je ook en om dus te voorkomen dat je je zou bezeren wordt je verlamt.
In non-REM slaap kan dat wel.
Oud 22-09-2002, 19:57
pe
pe is offline
Is het misschien wat hier staat beschreven?

http://www.geocities.com/pe100nl/Val...in_dromen.html
Oud 23-09-2002, 13:15
legatus
legatus is offline
Citaat:
als je lichaam zich blokkeert he... hoe kan je dan omdraaien in je slaap.. en toen het gebeurde was k gwoon bij.. want k kwam van de wc af :\
Zoals ik uitlegde, bij slaapverlamming is je lichaam geblokkeerd maar ben je 'bij'. Dit kan voordat je in slaap valt, en als je uit je slaap komt.

Je kunt ook dromen in de andere fasen van de slaap, maar in de REM-slaap is je lichaam geblokkeerd. De REM is ook de meest actieve droomfase.

Vroeger geloofde men dat Incubus en Succubus, demonen, je in je slaap overvielen omdat je toen het kwetsbaarst was. Nu weten dat slaapverlamming en andere slaapstoornissen die oorzaak van deze [fantasierijke] gedachten waren.
Oud 23-09-2002, 17:44
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
legatus schreef:
Zoals ik uitlegde, bij slaapverlamming is je lichaam geblokkeerd maar ben je 'bij'. Dit kan voordat je in slaap valt, en als je uit je slaap komt.

Je kunt ook dromen in de andere fasen van de slaap, maar in de REM-slaap is je lichaam geblokkeerd. De REM is ook de meest actieve droomfase.

Vroeger geloofde men dat Incubus en Succubus, demonen, je in je slaap overvielen omdat je toen het kwetsbaarst was. Nu weten dat slaapverlamming en andere slaapstoornissen die oorzaak van deze [fantasierijke] gedachten waren.
Een Incubus en Succubus is toch iets anders, daardoor word je verkracht.
Oud 23-09-2002, 19:00
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
dat is niet waar
iedere incubus en succubus verschilt van agressie
sommige zorgen alleen voor verlamming
Oud 23-09-2002, 19:02
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
toevoeging:

Bij een incubus en succubus komen meestal een aantal klopgeesten verschijnselen:Zoals dinge die van plaats veranderen, vreemde geluiden..
en incubussen en succubussen zijn zeldzaam
dus waarschijnlijk is t idd slaap verlamming
kan door teveel stress komen etc. Genoeg redenen
Knuvv
Oud 23-09-2002, 19:35
legatus
legatus is offline
Citaat:
Een Incubus en Succubus is toch iets anders, daardoor word je verkracht.
Dat is maar een fractie van de mythe.

Citaat:
dat is niet waar
iedere incubus en succubus verschilt van agressie
sommige zorgen alleen voor verlamming
Symptomen van [alle] slaapstoornissen verklaren de Succubus en Incubus. Visioenen van demonen komen soms ook voor, ook een gewoonlijke oorzaak door slaapstoornis.
Oud 24-09-2002, 12:42
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Jaa dat heb ik ook wel eens, das best eng! Dan kan ik m'n ogen ook niet meer open doen, kan niks meer bewegen etc. Kvin et best vaag moet ik zeggen maar het zal wel zo zijn!
Oud 24-09-2002, 15:05
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
Jaa dat heb ik ook wel eens, das best eng! Dan kan ik m'n ogen ook niet meer open doen, kan niks meer bewegen etc. Kvin et best vaag moet ik zeggen maar het zal wel zo zijn!
Raar, waar zou dat aan liggen? En waarom komt het voor?
Oud 24-09-2002, 15:15
Yamyam
Yamyam is offline
Vreemd...

Gelukkig heb ik zoiets voor zover ik weet nooit echt meegemaakt.
Zou me angst aanjagen.
Advertentie

Regels voor berichten