Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2002, 16:19
dreamster1987
dreamster1987 is offline
hoi hoi

ik ben christel.
en ik wil effe jullie mening vragen.
ik ben namelijk ziek (een zwaare depressie misschien meer)
ik kan nie meer naar school omdat ik niet meer kan leren en omdat ik af en toe door draai.
ik kan mijn eigen niet meer koncentreren.
ik heb het erg zwaar want mijn vrienden snappen het nie echt.
en ik mag het ook tegen niemand vertellen.
de meeste leeraren weeten dat ik ziek ben.
maar de leerlingen schelde mij uit omdat ik meestal niet op school ben.
en ik mag ze niet vertellen wat ik heb.
want dan word ik misschien wel zeker gepest.
want je hebt nou eenmaal van die mensen die geen gevoel hebben .
maar ja ik ga nu nie meer naar school.
ach ja af en toe om te kijken hoe het met mijn vrienden gaat.
maar ja zodra ik dan op school kom krijg ik problemen.
een donderdag gingen we met school naar de efteling.
ik wou niet echt maar ja ik moest.
toen ik daar aan kwam zijden een paar jongens.
"kijk dan nu komt ze wel"
en da haat ik zo.
want hun weten toch geen fuck van hoe ik in elkaar zit.
waarom moeten mensen altijd zo snel een voorordeel hebben.

nou ja ik wou het hem wel uit leggen.
maar ja dan geloven ze mij toch nie en wie snapt mij nou.
de enige die het snappen zijn de mensen die het ook hebben gehad.
ik was een tijdje gelede zo in de war.
omdat ik niet wist of ik nou wel of nie naar school moest gaan.
ik had een hoop pillen in genomen.
maar ja das gelukkig goed afgelopen.
ach ja nu zit ik thuis mijn eigen te vervelen.
nou ja ik zie mijn toekeomst aan diegellen gaan.
nou ja wat is jou mening over dit?
wat denk je dat ik moet doen?
ja ja oke ik weet ik moet naar school maar ik kan nie meer leren.
en als ze mij dwingen flip ik en ga ik met stoelen gooien.
nou ja morgen heeft mijn klas een vrije dag.
dus hoef ik die sukkels nie te zien.
maar ik ga wel effe langs denk ik.
of ja misschien ook nie
Oud 16-09-2002, 16:44
Verwijderd
Is echt klote voor je, en ik vind de mensen die jou uitschelden zwaar zielig, maar waar moet ik mijn mening over geven?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 16:52
dreamster1987
dreamster1987 is offline
gewoon wat jij er van denkt.
en ik weet dat ik niet slim bezig ben om te stoppen met school.
maar denk je dat het toch een goede beslissing is als je in mijn positie zat.
(ookal weet je nie helemaal hoe het in elkaar zit)
Oud 16-09-2002, 17:04
Verwijderd
Dat heb ik dus ook (gehad).

Vlak voor ik naar de vierde ging werd vastgesteld dat ik zwaar depressief ben. Ik heb toen besloten het eerst nog voor met houden, hoewel het werd aangeraden het aan mijn conrector te vertellen. Ik kon het niet echt aan en begon te spijbelen, heel veel.. Op het laatst wilde ze me van school trappen, toen heb ik alles maar vertelt. Over mijn depressie, problemen met concentreren daardoor, dat ik soms kon doordraaien etc.

Het werd aan vrijwel al mijn leraren doorgegeven in een leerlingenvergadering, dat was meteen te merken. Ik kon uit alle lessen wegblijven, als ik het maar even melde etc... Maar aan vrienden/klasgenoten heb ik nooit iets verteld. Het viel ze zeker wel op dat ik er soms gewoon niet was, maar ze deden er niet echt flauw over.

In de vijfde zat ik helemaal alleen tussen de vreemde gezichten, omdat een vriendin was blijven zitten. In dat jaar is ook vast gesteld dat er meer was dan alleen een depressie en ze vermoeden dat ik schizotypisch ben, daardoor kan ik soms helemaal gek worden... Gelukkig wisten alle leraren dat en deden ze er niet moeilijk over (soms een beetje té makkelijk, dat wel...) maar ja, leerlingen vonden me maar raar.. veel leraren deden super aardig tegen me en matsten me bij het leven (waar ik echt kwaad over ben geweest overigens, voor een spreekbeurt van 30 seconden voor Engels kreeg ik een 9,5... een klasgenoot had een spreekbeurt van een minuut en kreeg een 3 ).
Leerlingen zagen mij dus als 'lievelingetje van de leraren' en begonnen me daar wat mee te pesten (met gummetjes naar me gooien etc).

Maar jij gaat dus helemaal niet naar school, dat lijkt me lastig. Kan je het ook niet proberen? Het is mij ook gelukt, zonder te blijven zitten... En je hoeft klasgenoten niets te vertellen, als ze er naar vragen zeg je gewoon dat het ze niets aangaat...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 17:16
dreamster1987
dreamster1987 is offline
wat je nu verteld is bijna het zelfde als bij mij.
maar bij mij werden meteen de leraaren in gelicht.
en ik kreeg op mijn rapport een paar oge punten die ik nie eens echt had verdient.
oke ik had ze wel verdient door mijn doorzettings voormogen.
maar ik kan echt niet meer leren als ik van school kom ben ikl kapot het is echt te zwaar en dan heb ik niet eens in de les gezeten.
ik ben vet aan het aftakellen.
maar ja binnen kort (hoop ik) wordt ik opgenomen in een kliniek.
en daar gaan ze uit zoeken wat ik pressies heb.
nou ja dan moeten we daar maar op wachten.
ik probeer wel naar school te gaan maar ja wat heb ik er aan.
alleen maar heel de dag in de aula zitten (alleen)
Oud 16-09-2002, 17:40
Miracle
Miracle is offline
Je gaat nu helemaal niet meer naar de les das denk ik wel fout. misschien zou je af en toe wel een les kunnen bij wonen. dan kun je het weer opbouwen. nu 1 of 2 lesse in de week. straks misschien weer 1 of 2 per dag. op die manier hou je toch een beetje regelmaat. en je kunt toch zelf de les uitkiezen waar je wel heen wil. Tja ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt. maar dan kun je iig af en toe iets doen. en niet zoals je zegt alleen maar in de aula zitten. Nou succes meis en probeer een oplossing te vinden totdat je eventueel naar die kliniek gaat.
Kuzzzzz
Oud 16-09-2002, 18:10
Quiana
Quiana is offline
Ik herken je situatie wel, dat heb ik op dit moment nl ook.
Ik ben in de 1e blijven zitten, en ben halverwege de 2e gestopt met school.
Voornamelijk veel spijbelen, wat over ging in schorsing.
Is veel met me gepraat etc., omdat het thuis niet zo lekker loopt.
Ik kon niet meer naar een 'normale' school, (omdat ik nogal met mezelf in de knoop zit, en mn thuissituatie nie zo lekker is)
Ben ik dus meegaan doen aan een project (dit jaar)
Daar ben ik dus ook weer mee gestopt, omdat ik de mensen niet mag, zij mij niet mogen, en ik mezelf er niet toe kan zetten.
Tja, als je er mentaal niet aan toe bent, vind ik niet dat je persé naar school moet.
Alhoewel ik daar ook heel erg over twijfel, omdat ik idd inzie, dat ik zo geen goeie toekomst opbouw..
Zonder diploma ben in deze maatschappij niet veel, ik bedoel, je komt veel moeilijker aan werk..
Naja, das zown btje mn mening, als je wilt meelen ofzo, mn email is: kiwislut87@hotmail.com..
*knuffol* (en suc6 zal k maar zeggen)
Oud 16-09-2002, 18:47
DaDude
DaDude is offline
kweet niet wat ik hiervan moet geloven

Bij ons in onze klas was ook zoeentje

maja misschien ben jij anders
ik moet het natuurlijk niet gaan generaliseren
Oud 16-09-2002, 19:07
Verwijderd
Je mag mij ook mailen, als je wil...
a_oosterveld@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 20:23
Blisz
Blisz is offline
ey,

ik heb de reacties niet gelezen!
maar dit is echt lullig voor je!
ook dat je vrienden je niet begrijpen ik weet wel dat het moeilijk is voor je vrienden dan want mijn moeder was ook heel erg depresief...... naja mail me maar even want ik heb geen zin om dat hier allemaal neer te zetten!!

KuzZzZz............
Oud 16-09-2002, 20:35
alpha
alpha is offline
Ik wil niet lullig doen maar ik snap wel hoe die medeleerlingen reageren. Ik zou ook zoiets hebben van 'waarom komt ze nooit op school?' en 'waarom komt ze wel wanneer we naar de efteling gaan?' Kijk men gaat dit zich afvragen wanneer jij hen niks vertelt. En dat ze daardoor gaan pesten vind ik stom. Maar ik vind pesten helemaal stom, onzinnig.

Ik begrijp ook jou wel. Maar dat is omdat ik het verhaal nu zo'n beetje weet. Als ik dat niet zo weten had ik jou niet begrepen en zou ik maar vinden dat je je aanstelde.

Maar een vraag: waarom mag je niemand iets vertellen? Dat is toch je eigen keuze neem ik aan? Ik denk dat er heel veel mensen meer respect voor je zullen hebben. Je kunt het toch op zijn minst aan je vrienden vertellen?

Goed, verder wens ik je sterkte en hoop ik voor je dat je je ziekte snel overwint. Ik raad trouwens wel aan hulp te zoeken, ik bedoel, dit is niet niks! Je kunt toch niet gewoon thuis zitten en verder niks doen? Dan helpt het ook niet, wanneer je dan weer naar school gaat begint het van voor af aan en misschien nog wel erger.

Succes!
Oud 16-09-2002, 21:41
dreamster1987
dreamster1987 is offline
ALPHA

Goed, verder wens ik je sterkte en hoop ik voor je dat je je ziekte snel overwint. Ik raad trouwens wel aan hulp te zoeken, ik bedoel, dit is niet niks! Je kunt toch niet gewoon thuis zitten en verder niks doen? Dan helpt het ook niet, wanneer je dan weer naar school gaat begint het van voor af aan en misschien nog wel erger.

nou ik zoek al hulp als je dat misschien nog nie had gelezen ik heb al van af februarie af hulp.
en heb vroeger ook hulp gehad maar dat was voor mijn migrainen.
nou ja das allenmaal te ingewikkeld om te vertellen.
maar in ieder geval alpha ik heb al hulp.
maar da werkt nog nie.

en uu dreen
da heb ik al geprobeert.
de eerste school dag ging het bij de 3e les al fout en ben ik sinds die dag nie meer in de les gegaan.
daarna moest ik het alleen bij de lessen van mijn mentor proberen.
maar ja naar twee lessen was ik kappot toen ik thuis kwam ik heb er een week lang een echte zwaare depressie aan over gehouden.
ik kwam mijn bed nie eens uit!.

Betamethason (ofzo)

orry omdat te horen van je.
ik wens je ook sterkte

oow ja en alpha

ik weet dat die mensen denken van ja waarom komt ze wel naar de efteling en niet naar school.
maar HALLO ik zit op speciaal onderwijs.
frater van gemert
LWOO
meer weten?
daar moeten die kinderen dan toch rekening mee houden dat is een school voor mensen met problemen.
en dan zeg ik niet alleen maar leer problemen.
maar dan meer.
dan vind ik het wel een beetje dom om je te gaan bemoeien met andermans zaken door telkens weer te zegen"naar dit kom je wel en in de klas niet"
dan heb ik zo iets van "MAN WEES BLIJ DAT IK OP SCHOOL KOM"
en uu waarom ik het nie mag vertellen.
nou allereerst
net zoals
DaDude zegt.
als ik het vertel geloven ze mij toch niet.
kijk maar naar dadude (ofzo)
ze geloven je niet makkelijk en als je zegt ik ben zwaar depressief.
kunnen ze verschillende dingen gaan doen
1. uitschelden,pesten
2. ze geloven je niet
3. ze weten niet wat het is en zeggen van oow das kut
4.ze willen niet meer met je om gaan omdat je gek bent.
5.ze willen niet meer met je om gaan omdat ze bang zijn dat je ze zomaar zeer doet.
en zo zijn er nog wel 1000de dingen die ze kunnen doen

en uu de rest die ik ben vergeten thnx voor je berichtje.
enuu i will see you at msn
Oud 16-09-2002, 22:29
Balance
Balance is offline
(waarschuwing: lang verhaal )

ik ben (als leek op dit gebied) het toch voor een groot deel wel met ALPHA eens... In ieder geval over het feit dat je het je vrienden kan vertellen.
Ik sta natuurlijk niet in jou schoenen en weet niet wat er allemaal meespeelt bij de reden dat je je vrienden dit niet verteld, maar inprincipe zijn vrienden er toch om steun van te krijgen, jezelf bij te kunnen zijn, lol mee te hebben en noem maar op. Misschien kan je die lol op dit moment absoluut niet vinden, maar de steun wellicht wel.
Ik krijg het idee dat je al aardig wordt gepest en dat is dus niet omdat je depressief bent, maar omdat ze niet weten dat je depressief bent.
Als ze zelf ook allemaal problemen hebben lijkt me dat juist zíj de mensen zijn die weten wat jij doormaakt. Het zijn dan wel heel andere problemen, maar toch zal er altijd een overeenkomst zijn.
En als ze niet snappen wat het is, dan kan jij openstaan voor hun vragen. Geef hun ook de kans om te begrijpen wat er aan de hand is. Op dit moment kan je niet verwachten dat zij jou heel erg steunen, want ze weten niet waarin ze je moeten steunen!

En ik denk niet dat je de reactie van DaDude moet gaan vergelijken met hoe het volgens jou in het echt ook zal zijn. Over internet moet je namelijk altijd wat wantrouwend zijn met sommige verhalen, maar in real live zien ze toch echt wel aan je dat er iets is en zullen ze het ook echt wel geloven!
Dus je hoeft niet gelijk iedereen te vertellen hoe het zit, maar begin bijv. met één of twee vrienden. Kijk hoe dat uitpakt!

Dit is dus mijn mening, maar of je d'r nou wat mee doet of niet, ik wens je in ieder geval onwijs veel sterkte.
En mocht je nou besluiten om toch niemand iets te vertellen en te stoppen met school. Probeer dan alsjeblieft zo veel mogelijk beter te worden. Eventueel kan je dan later de draad weer op pikken en alsnog een opleiding gaan volgen!
Succes!
Oud 17-09-2002, 00:00
Griller
Griller is offline
das kut...
Oud 17-09-2002, 03:31
dreamster1987
dreamster1987 is offline
uu linda ik weet dat je het goed bedoelt en bedankt voor je antwoord maar uu ik moet effe dit kwijt

toen ik het tegen mijn vrienden had verteld heb ik er dus een hoop verloren en die redenen waardoor ik ze heb verloren staan ook in het rijtje.
ik had niet veel vrienden.
en daarna had ik er bijna geen.
nou beter gezecht in de vakantie had ik dus niemand.
en uu pesten ze mij omdat ze niet weten wat ik heb?
nou nee das helemaal fout.
ze pesten mij omdat ik anders ben.
ze pesten mij omdat ik er af en toe als een jongen er uit zie.
omdat ik een jongens gezichtje heb.
ze noemen mij namelijk manwijf !
en ze schelde mij voor vies en vuil uit.
ze schelde mij ook uit omdat ik een BEETJE dik ben.
terwijl er veel dikkere mensen ront lopen.
maar ja dat zijn weer jongens.
ach ja kinderen zijn hard maar ik pak ze heus wel terug hoor wacht maar.
en ik zal het niet met geweld doen.
maar met mijn hersens.
dan zijn ze van zelf uit ge dist.

en uu steun?
da hoef ik van niemand niet.
en al wou ik het ik kreeg het toch niet.
wij hebben op school namelijk twee gebouwen.
en vorig jaar zat ik nog in het andere gebouw.
en daar waaren ze mij zo beu.
dat ze mij telkens naar huis stuurden.
mijn ouders zijn mij ook beu.
en mijn zus gaat schuilen bij haar vriend
nee van mijn zus moet ik helemaal niks hebben.
als een vriendin van haar vraagt of ik mee ga zwemmen.
mag het niet van mijn zus.

nou ja lang verhaal linda?
tja kweet het kan er ook niks aan doen.
en dit is nog maar een HEEL klein ding hoor.
en uu thnx voor jullie reactie's nogmaals
Oud 17-09-2002, 08:11
Madame Blanche
Madame Blanche is offline
oooo lieverd!

iedereen mag eruitzien hoe hij zelf wil!! het is echt heel erg dat ze jou uitschelden voor manwijf, volgens mij ben je een onwijs lief meisje!
ik lees nu al de reacties, maar ik weet echt niet hoe ik je zou kunnen helpen... vergeleken met jouw problemen zijn die van mij maar gewoon slap gezeik.
als je gewoon nog ergens over wilt praten, schrijf het hier neer, meer dan luistere (lezen) kan ik (en de anderen op dit forum) waarschijnlijk niet voor je doen, ook al zou ik het graag willen.

xx mad
Oud 17-09-2002, 16:39
dreamster1987
dreamster1987 is offline
thnx
en uu ik weet dat jullie n9ie meer kan doen dan lezen en antwoorden ofzo.
maar tja.
onthou wel effe een ding.
jou problemen zijn net zo belangrijk als de mijne.
dus geen enkel probleem is SLAP ofzo!

maar ja vandaag is er weer iets kut's gebeurt.
ik ben nie naar school gegaan.
ik lag pas om half 6 op bed te pitten.
vandaag was mijn vader aan het zeiken beter gezecht net.
hij zij tegen mijn moeder van "je doet er een hele dag over om een kamer te poetsen".
mijn moeder heeft een hernia en is er al twee keer aan geopereert.
en ik zei tegen hem "dan moet jij ook eens gaan poetsen heel de dag en gaan staan te koken".
mijn vader is werkeloos.
en toen zij hij tegen mij met zein botte verstand (verstand die hij nie heeft)
"dan moet jij elke dag naar school gaan".
wat een naai streek om dat te zeggen.
toen hij over spannen was zat hij toch ook thuis.
ik probeer tenminste nog naar school te gaan.
en gisteren zij hij ook al zo iets lulligs van val dood.
tss ik denk bij mijn eigen "ik zou wel willen maar kan niet"
ik vind dat zo'n KUT op merking.
ik heb echt een klote vader.
zie je iedereen hiero douwt mij gewoon in een hoekje.
ik krijg geen "steun"
Oud 17-09-2002, 16:50
Madame Blanche
Madame Blanche is offline
(dit wordt een lang verhaal.... sorry )

hi, ik zal het misschien helemaal verkeerd inschatten, maar je zegt zelf wel dat je totaal geen hulp krijgt van thuis. misschien moet je hieruit wel leren dat jij in ieder geval weet wat er met je is en het niet ontkent, zoals je pa dus waarschijnlijk doet, zelf de hele tijd niets doen en op jou en je ma zeiken.... jij bent dus wel sterk!

iemand anders zijn reactie was dat je misschien moet proberen weer les te gaan volgen. hierop antwoordde je dat het de eerste dag na het 3e lesuur al niet meer ging, maar diegene bedoelde ook dat je het misschien moet proberen op te bouwen
dat je met 1 les, die je zelf leuk vindt, begint en dan een keer twee lessen ofzow, je hoeft natuurlijk niet meteen in het diepe te springen

wat ik eigenlijk bedoel is: je weet wat er met je is, je wilt er ook wat aan doen en volgens mij kan je dat echt wel!
probeer het gewoon een keer weer een les.
lucht je hart hier en hoe moeilijk het ook is, probeer van dingen te genieten! denk als je je vader ziet zitten: ik doe wel iets en jij niet! laat zien (vooral aan jezelf dus) dat je bijv een hele les kunt uitzitten en wees er dan ook trots op, denk dan niet: goh, maar 1 les, maar denk: heee! een hele les!
zo kun je het best opbouwen, ook al zal het best moeilijk voor je zijn!! maar wees trots op jezelf als je wel iets gedaan hebt!

heel veel succes en liefs
x mad
Oud 17-09-2002, 19:01
Sommetje
Sommetje is offline
Het is wel een lastig probleem. Ik denk dat het goed is als je het met je mentor ofzo bespreekt en met behulp van een psycholoog een plan opstelt wanneer je weer naar school gaat en hoeveel uur. Een soort terugkeerplan. Succes!!
Oud 17-09-2002, 20:50
alpha
alpha is offline
Met mijn reactie wou ik niet beledigend zijn ofzo, het was niet aanvallend bedoel. Ik wou alleen maar zeggen dat ik beide partijen wel kan begrijpen.
Oud 18-09-2002, 04:01
dreamster1987
dreamster1987 is offline
Citaat:
alpha schreef:
Met mijn reactie wou ik niet beledigend zijn ofzo, het was niet aanvallend bedoel. Ik wou alleen maar zeggen dat ik beide partijen wel kan begrijpen.
ik weet dat je het goed bedoelde hoor.
en ik begrijp het ook wel.

Citaat:
iemand anders zijn reactie was dat je misschien moet proberen weer les te gaan volgen. hierop antwoordde je dat het de eerste dag na het 3e lesuur al niet meer ging, maar diegene bedoelde ook dat je het misschien moet proberen op te bouwen
heb het al gezecht en ik zeg het nog eens.
ik heb het al geprobeert.

Citaat:
Het is wel een lastig probleem. Ik denk dat het goed is als je het met je mentor ofzo bespreekt en met behulp van een psycholoog een plan opstelt wanneer je weer naar school gaat en hoeveel uur. Een soort terugkeerplan. Succes!!
thnx maar uu ik heb het al met mijn mentor besproken.
en die zal met de school psycholoog praten.
maar het probleem is hij mag niet meer met mij praten omdat ik bij een psychiater loop
maar aan die psychiater heb ik nu ook geen bal want daar voel ik mij helemaal niet zo op mijn gemak als bij de school psycholoog.
maar uuu we zijn bezig.
en zoals jullie aan het tijstip zien ben ik weer heel de nacht wakker geweest.
maar nu blijf ik wakker ook.
ik wil wel effe morgen mijn vrienden zien hoor!

groetjes mij
Oud 18-09-2002, 04:03
dreamster1987
dreamster1987 is offline
oow ja sorry vergeten.
ik wil effe zeggen :
THNX voor jullie steun
Oud 18-09-2002, 05:39
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ah, ik heb ook zoiets gehad.. Ben uit school gedropt door een gebrek aan motivatie en concentratie. Niet door ziekte, maar toch.

Psych helpt niet. Je kunt beter bij jezelf te rade gaan of er een reden voor je situatie kan zijn.

Uitschelden? Wat een onzin. Ik heb ADHD gehad. Heb dat ook zeker laten blijken op school, en iedereen die een grote bek had daarover kreeg een grote bek terug. Punt.

Ik ben trouwens net terug gegaan naar school, en er zit een meid op school die is ook 2 jaar ziek geweest. Opzich geen probleem, je moet dus alleen niet teveel verwachten qua vriendschappen in de klas, aangezien diegenen waar je bij zit dan wel 2 jaar jonger zijn.

En hoeveel jaar voortgezet onderwijs heb je nu gehad (heb niet het hele topic gelezen, kan best zijn dat je 't al gezegd hebt)? Je hebt 5 jaar nl. Mocht je van school afgaan, en daarna weer terug willen, en je hebt nog geen 5 jaar op school gezeten hoef je 't niet eens zelf te betalen, omdat iedereen 5 jaar krijgt!

Ik heb officieel al 5 jaar op school gezeten, en moet het dus wél zelf op hoesten.

Maar als ik jou was dus gewoon ff te raden gaan wat de situatie is en waar het door zou komen. Even bij de dokter kijken wat je hebt, concentratie problemen kunnen ook door genetische ziektes komen. Dan krijg je pilletjes oid en is 't zo over totdat de ziekte wegtrekt (gebeurt heel vaak, m'n ADHD van vroeger is ook gedeeltelijk weggetrokken). Ligt het nou niet aan iets fysieks maar simpelweg je geestelijke toestand, dan ga je bij jezelf te raden en vraag je hulp aan je vrienden/vriendinnen om je d'r weer bovenop te helpen. Op zo'n moment zie je ook meteen wie je échte vrienden zijn, da's ook weer handig.
Oud 18-09-2002, 05:51
dreamster1987
dreamster1987 is offline
bij mij gaat het alleen maar om het geestelijke niet het fizieke ofzo.
en ik heb steun gevraagt aan mijn vrienden ze zeggen wel: "als er iets is ben ik er voor je"
maar dat is niet zo want op dat moment hebben ze weer zogenaamt geen tijd meer.
enz.
want ik ben op school om andere leerlingen (vrienden of geen vrienden) te helpen.
en als ik hun hulp nodig heb zijn ze er niet.
dus vrienden?
neeh

ik weet het allenmaal niet mer .
je moest eens weten wat ik allemaal al heb geprobeert enzo.
het werkt echt niet meer.
binnen kort naar de kliniek voor 9 weken.
hopen dat dat iets op lost.
nou ja

ik zit nu in het 3e leer jaar .
ik ben oficeel 1x blijven zitten.
komt omdat ik 2 jaar gepest werd door mijn klas en de 8e groepers (ik zat toen in groep 5)

en als je denkt , misschien licht het daar aan.
nou nee dan heb je het fout.
er is wel wat meer gebeurt dan dat alleen.
en ik denk dat het gewoon in de familie zit.
2 van mijn nichten 1 neef en 1 tante hebben de zelfde denk wijzen als ik (dood enzo door de depressie )
snappie?
maar ja misschien is het helemaal geen depressie.
oke oke het is zeker een zwaare depressie maar welke vorm?
da zien we wel weer in de kliniek
thnx voor je reactie
XXxx
Oud 22-09-2002, 14:41
Tha_indo_Boy
Tha_indo_Boy is offline
Ik heb precies hetzelfde, ben in 4 havo blijven zitten door psychische problemen, heb het jaar nog een keer overgedaan en mensen deden gelijk dom enzo wanneer ik een x niet op school was ofzo omdat ze dachten dat hetzelfde als het jaar daarvoor zou gebeuren.En ja door al die klote mensen is het inderdaad zo gelopen, en ben ik zwaar depri van school afgegaan en ben gaan werken.

Werken deed me goed, ik heb ook bij de psycholoog gelopen maar daar ben ik na een paar x gewoon niet meer op komen dagen.Ik zie m'n toekomst net als jij gewoon in duigen vallen.Ik zit nu op een MBO omdat ik leerplichtig was en ik moest een opleiding kiezen, de psychische problemen speelde voor de leerlingambtenaar geen rol, want ik moest en zou naar school gaan.

En nu dreigt het weer mis te gaan, zit weer 2 weken thuis .... Dus ik zit in hetzelfde schuitje als jij, als je met me wil praten dan kun je me op msn toevoegen ... crashkewldude@hotmail.com

veel sterkte meid, ik hoop dat ik je snel spreek...
Oud 23-09-2002, 18:03
Yamyam
Yamyam is offline
Misschien zou je even kunnen lezen wat ik bij 'Teruggaan naar school' heb gezet, dat raad ik jou namelijk ook aan.
En als je wil mail me (rdamstra@hotmail.com)
want ik heb veel ervaring op dit gebied.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 21:27
Eend
Eend is offline
Eey

Ik heb precies ditzelfde meegemaakt. Alleen mn vrienden begrepen waarom ik zown moeite met school had. Leraren wisten wel wat er was, alleen wisten vaak niet hoe ze moesten reageren. Ze dachten eerst, dat ik last had van ADHD dus hadden me verkeerd aangepakt.
Het eerste gedeelte van het jaar ging nog net, maar moest wel op mn tenen lopen, maar het tweede gedeelte kwam ik niet meer, alleen om idd nog even mijn vrienden gedag te zeggen. Als ik gewoon een dag weer school probeerde, ging het mis, kreeg lkas van spanningen en kreeg ruzie met leraren. Daardoor werkte ik me nog verder in de knel.
Ik had ondertussen wel hulp van een psycholoog en een psychiater, als jij dat nog niet hebt, raad ik je aan om er eentje te zoeken. Het zal je echt veel helpen.
Op het laatst zag iedereen dat het niet meer ging en kreeg ik een opname. 4 oktober is mijn ontslag datum en ik hoop dat het goed verloopt tot 4 oktober
Ondertussen heb ik veel geleerd en als je wilt praten mag je altijd naar me toekomen, want ik weet hoe moeilijk het is en kan zijn.

Sterkte met het schooljaar en als het niet meer gaat, ga niet op je tenen lopen, want daar bereik je niks mee, je sloopt alleen jezelf dan maar. Wees er alsjeblieft op tijd bij, voordat het erger wordt

*knuf*

Liefs

Eendje

ps mijn msn: caafiej2002@hotmail.com
Reageren

Regels voor berichten