Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik herken je situatie wel, dat heb ik op dit moment nl ook.
Ik ben in de 1e blijven zitten, en ben halverwege de 2e gestopt met school. Voornamelijk veel spijbelen, wat over ging in schorsing. Is veel met me gepraat etc., omdat het thuis niet zo lekker loopt. Ik kon niet meer naar een 'normale' school, (omdat ik nogal met mezelf in de knoop zit, en mn thuissituatie nie zo lekker is) Ben ik dus meegaan doen aan een project (dit jaar) Daar ben ik dus ook weer mee gestopt, omdat ik de mensen niet mag, zij mij niet mogen, en ik mezelf er niet toe kan zetten. Tja, als je er mentaal niet aan toe bent, vind ik niet dat je persé naar school moet. Alhoewel ik daar ook heel erg over twijfel, omdat ik idd inzie, dat ik zo geen goeie toekomst opbouw.. Zonder diploma ben in deze maatschappij niet veel, ik bedoel, je komt veel moeilijker aan werk.. Naja, das zown btje mn mening, als je wilt meelen ofzo, mn email is: kiwislut87@hotmail.com.. *knuffol* (en suc6 zal k maar zeggen)
|
Verwijderd
|
Je mag mij ook mailen, als je wil...
a_oosterveld@hotmail.com |
![]() |
|
Ah, ik heb ook zoiets gehad.. Ben uit school gedropt door een gebrek aan motivatie en concentratie. Niet door ziekte, maar toch.
Psych helpt niet. Je kunt beter bij jezelf te rade gaan of er een reden voor je situatie kan zijn. Uitschelden? Wat een onzin. Ik heb ADHD gehad. Heb dat ook zeker laten blijken op school, en iedereen die een grote bek had daarover kreeg een grote bek terug. Punt. Ik ben trouwens net terug gegaan naar school, en er zit een meid op school die is ook 2 jaar ziek geweest. Opzich geen probleem, je moet dus alleen niet teveel verwachten qua vriendschappen in de klas, aangezien diegenen waar je bij zit dan wel 2 jaar jonger zijn. En hoeveel jaar voortgezet onderwijs heb je nu gehad (heb niet het hele topic gelezen, kan best zijn dat je 't al gezegd hebt)? Je hebt 5 jaar nl. Mocht je van school afgaan, en daarna weer terug willen, en je hebt nog geen 5 jaar op school gezeten hoef je 't niet eens zelf te betalen, omdat iedereen 5 jaar krijgt! Ik heb officieel al 5 jaar op school gezeten, en moet het dus wél zelf op hoesten. ![]() Maar als ik jou was dus gewoon ff te raden gaan wat de situatie is en waar het door zou komen. Even bij de dokter kijken wat je hebt, concentratie problemen kunnen ook door genetische ziektes komen. Dan krijg je pilletjes oid en is 't zo over totdat de ziekte wegtrekt (gebeurt heel vaak, m'n ADHD van vroeger is ook gedeeltelijk weggetrokken). Ligt het nou niet aan iets fysieks maar simpelweg je geestelijke toestand, dan ga je bij jezelf te raden en vraag je hulp aan je vrienden/vriendinnen om je d'r weer bovenop te helpen. Op zo'n moment zie je ook meteen wie je échte vrienden zijn, da's ook weer handig.
|
bij mij gaat het alleen maar om het geestelijke niet het fizieke ofzo.
en ik heb steun gevraagt aan mijn vrienden ze zeggen wel: "als er iets is ben ik er voor je" maar dat is niet zo want op dat moment hebben ze weer zogenaamt geen tijd meer. enz. want ik ben op school om andere leerlingen (vrienden of geen vrienden) te helpen. en als ik hun hulp nodig heb zijn ze er niet. dus vrienden? neeh ![]() ik weet het allenmaal niet mer . je moest eens weten wat ik allemaal al heb geprobeert enzo. het werkt echt niet meer. binnen kort naar de kliniek voor 9 weken. hopen dat dat iets op lost. nou ja ik zit nu in het 3e leer jaar . ik ben oficeel 1x blijven zitten. komt omdat ik 2 jaar gepest werd door mijn klas en de 8e groepers (ik zat toen in groep 5) en als je denkt , misschien licht het daar aan. nou nee dan heb je het fout. er is wel wat meer gebeurt dan dat alleen. en ik denk dat het gewoon in de familie zit. 2 van mijn nichten 1 neef en 1 tante hebben de zelfde denk wijzen als ik (dood enzo door de depressie ) snappie? maar ja misschien is het helemaal geen depressie. oke oke het is zeker een zwaare depressie maar welke vorm? da zien we wel weer in de kliniek thnx voor je reactie XXxx ![]() ![]()
|
![]() |
Ik heb precies hetzelfde, ben in 4 havo blijven zitten door psychische problemen, heb het jaar nog een keer overgedaan en mensen deden gelijk dom enzo wanneer ik een x niet op school was ofzo omdat ze dachten dat hetzelfde als het jaar daarvoor zou gebeuren.En ja door al die klote mensen is het inderdaad zo gelopen, en ben ik zwaar depri van school afgegaan en ben gaan werken.
Werken deed me goed, ik heb ook bij de psycholoog gelopen maar daar ben ik na een paar x gewoon niet meer op komen dagen.Ik zie m'n toekomst net als jij gewoon in duigen vallen.Ik zit nu op een MBO omdat ik leerplichtig was en ik moest een opleiding kiezen, de psychische problemen speelde voor de leerlingambtenaar geen rol, want ik moest en zou naar school gaan. En nu dreigt het weer mis te gaan, zit weer 2 weken thuis .... Dus ik zit in hetzelfde schuitje als jij, als je met me wil praten dan kun je me op msn toevoegen ... crashkewldude@hotmail.com veel sterkte meid, ik hoop dat ik je snel spreek...
|
![]() |
|
Eey
![]() Ik heb precies ditzelfde meegemaakt. Alleen mn vrienden begrepen waarom ik zown moeite met school had. Leraren wisten wel wat er was, alleen wisten vaak niet hoe ze moesten reageren. Ze dachten eerst, dat ik last had van ADHD dus hadden me verkeerd aangepakt. Het eerste gedeelte van het jaar ging nog net, maar moest wel op mn tenen lopen, maar het tweede gedeelte kwam ik niet meer, alleen om idd nog even mijn vrienden gedag te zeggen. Als ik gewoon een dag weer school probeerde, ging het mis, kreeg lkas van spanningen en kreeg ruzie met leraren. Daardoor werkte ik me nog verder in de knel. Ik had ondertussen wel hulp van een psycholoog en een psychiater, als jij dat nog niet hebt, raad ik je aan om er eentje te zoeken. Het zal je echt veel helpen. Op het laatst zag iedereen dat het niet meer ging en kreeg ik een opname. 4 oktober is mijn ontslag datum en ik hoop dat het goed verloopt tot 4 oktober ![]() Ondertussen heb ik veel geleerd en als je wilt praten mag je altijd naar me toekomen, want ik weet hoe moeilijk het is en kan zijn. Sterkte met het schooljaar en als het niet meer gaat, ga niet op je tenen lopen, want daar bereik je niks mee, je sloopt alleen jezelf dan maar. Wees er alsjeblieft op tijd bij, voordat het erger wordt ![]() *knuf* Liefs Eendje ps mijn msn: caafiej2002@hotmail.com
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
paniek - / angststoornis reacties graag devilcat | 14 | 07-01-2004 13:47 | |
Psychologie |
Heeft iemand wel eens gehoord van... Mrs.R.Mortis | 30 | 17-12-2003 19:13 | |
Psychologie |
automatische piloot smilegirl | 13 | 06-09-2003 10:31 | |
Eindexamens 2003 |
Morgen uitslag: post je dagplanning heropsychodream | 44 | 12-06-2003 14:28 | |
Psychologie |
k zie t nie meer zo zitten..... schatjekar | 2 | 13-12-2002 21:21 | |
Psychologie |
nie meer naar school kunnen door de depressie (misschien wel meer) dreamster1987 | 13 | 19-09-2002 13:28 |