Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2002, 12:29
lady_x
lady_x is offline
Ik wou effe weten hoe een hondenallergie eruit ziet. Ik heb namelijk een nieuwe hond en heb plots uitslag en jeuk?
Oud 04-10-2002, 12:32
Quiana
Quiana is offline
Ja, dat zou best door de hond kunnen komen ja..
Ik ben er zelf niet allergisch voor, m'n buurjochie wel..
(die is ook allergisch voor mn hamster )
Zodra ie in de buurt kwam van een beest met haren, begon ie te niezen, tranerige, rooie oogjes, rood, opgezwollen gezichie, en heel veel rooie bultjes/uitslag, en vaak nog een astma-aanval erbij..
Heel zielig om dat te zien, maar hij heeft nu wel weer andere medicijnen die het een beetje beperken
vraagje: wat is de naam van je hond? En wat voor een is het?
Oud 04-10-2002, 12:52
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

Zodra ie in de buurt kwam van een beest met haren, begon ie te niezen, tranerige, rooie oogjes, rood, opgezwollen gezichie, en heel veel rooie bultjes/uitslag, en vaak nog een astma-aanval erbij..
Zo is het niet bij mij, ik heb enkel jeuk en daardoor uitslag Ik vraag me echt af wat het is, ik heb hem nochtans grondig gewassen en ingespoten tegen vlooien ed.
Citaat:
Achilles (bastaard, mengeling tussen duitse schaper en ?), het is een puppytje van 6 weken. Ik heb hem gevonden op straat in Corfu, hij was achtergelaten. Ik kon hem daar zo niet laten liggen en heb hem dan ook meegekregen op het vliegtuig.

Laatst gewijzigd op 04-10-2002 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 12:56
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Zo is het niet bij mij, ik heb enkel jeuk en daardoor uitslag Ik vraag me echt af wat het is, ik heb hem nochtans ingespoten tegen vlooien ed.
Misn heb je lichte allergie oid? Als het echt lang blijft duren, en je hebt er last van, zou ik naar de dokter gaan, kan je een test laten doen of je allergisch bent..
Trouwens, als je jeuk hebt, mentholpoeder kan goed helpen.. (als het weinig jeuk is)

Citaat:
lady_x schreef:

Achilles (bastaard, mengeling tussen duitse schaper en ?), het is een puppytje van 6 weken. Ik heb hem gevonden op straat in Corfu, hij was achtergelaten. Ik kon hem daar zo niet laten liggen en heb hem dan ook meegekregen op het vliegtuig.
Oow, leukk (kreeg je m mee in t vliegtuig?? Wow, dacht dat dat niet mocht )
Oud 04-10-2002, 13:41
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Oow, leukk (kreeg je m mee in t vliegtuig?? Wow, dacht dat dat niet mocht )
Offtopic:
Jup maar moest hem wel eerst laten inspuiten bij dierenarts daar voor vaccinatie, 3 spuitjes zodat hij 'gezond' over kon vliegen. Uiteindelijk kon hij mee in een hondenbox onder mijn stoel. Een puppy meenemen in een box is als handbagage dus kost niks, wel die vaccinaties waren veel geld Maar jah zo'n lief beestje
Oud 04-10-2002, 19:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ja, dat zou best door de hond kunnen komen ja..
Ik ben er zelf niet allergisch voor, m'n buurjochie wel..
(die is ook allergisch voor mn hamster )
Heel zielig om dat te zien, maar hij heeft nu wel weer andere medicijnen die het een beetje beperken
Dat is dus asthma.

Asthma is geen ziekte op zich, het word altijd door een bepaalde stof uitgelokt. Dat zijn de stoffen waarvoor men allergisch is, de allergenen.
Dat is ook de reden waarom niet iedere asthma-patiënt gelijk is: een asthma-aanval heeft altijd een reden, maar die reden is niet bij iedereem gelijk.

De één is allergisch voor honden, de ander voor pollen, of katten, sigaretten, of andere specifieke allergenen.

Ikzelf ben allergisch voor o.a. pollen, honden, en (veel minder dan vroeger) sigarettenrook.

Asthma is dus bij niemand hetzelfde, en dit is dan ook de reden dat je niet alle asthma-patiënten over een kam kunt scheren.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten