Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 09:05
Marcade
Marcade is offline
Het schijnt dus mogelijk te zijn, PSX games te spelen op een PS2. Ik heb het is geprobeerd met FF 6, maar het enige wat ik te zien krijg is het PSX logo, en het geluid van FF 6. Ik krijg geen visuele dingen te zien.

Iemand weet waar het aan ligt?

Een flauw vermoeden van mij is, dat het misschien ligt aan het feit dat ik er geen PSX memory card in heb zitten (wel PS2). FF 6 heeft een memory card nodig, en alleen PSX memory cards werken met de PSX. Maar dannog lijkt het me zo vreemd dat FF 6 dan *zo* reageert.

Iemand ideeen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 10:37
Darvan
Darvan is offline
je kan inderdaad psx games op de ps2 spelen. hoe dat met ff6 zit weet ik niet, maar je kan de psx memorycard proberen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 12:13
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Het schijnt dus mogelijk te zijn, PSX games te spelen op een PS2. Ik heb het is geprobeerd met FF 6, maar het enige wat ik te zien krijg is het PSX logo, en het geluid van FF 6. Ik krijg geen visuele dingen te zien.

Iemand weet waar het aan ligt?

Een flauw vermoeden van mij is, dat het misschien ligt aan het feit dat ik er geen PSX memory card in heb zitten (wel PS2). FF 6 heeft een memory card nodig, en alleen PSX memory cards werken met de PSX. Maar dannog lijkt het me zo vreemd dat FF 6 dan *zo* reageert.

Iemand ideeen?
je kan bij je ps2 kiezen of je psx spellen op sneller disc snelheid en of er meer texture mapping moet worden gebruikt.. als je de texture mapping op hoog hebt staan kan het zijn dat je geen beeld krijgt bij sommige psx spellen
Oud 12-04-2002, 13:10
Sephiroth
Sephiroth is offline
Ik kan gewoon FF6 op mijn PS2 spelen, dus het zal wel aan je instellingen liggen, niet aan het spel.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 13:25
D@mien
D@mien is offline
Aangenomen dat et geen gekopieerde versie is, moet ie et gewoon doen...
De ps2 kan dan schijnbaar niet alle spellen van de PSX afspelen, maar als hetbij Sephiroth kan, dan kan het wel..(wat ik bedoel te zeggen is: Als et op 1 PS2 kan, kan et op de ander ook)

Misschien moet je dr ipv een PS2 memory card een PSX card indouwen....veel spellen laden nl bij et opstarten...en misschien looptie vast bij et lezen van een PS2 card...
Oud 12-04-2002, 13:38
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Aangenomen dat et geen gekopieerde versie is, moet ie et gewoon doen...
De ps2 kan dan schijnbaar niet alle spellen van de PSX afspelen, maar als hetbij Sephiroth kan, dan kan het wel..(wat ik bedoel te zeggen is: Als et op 1 PS2 kan, kan et op de ander ook)

Misschien moet je dr ipv een PS2 memory card een PSX card indouwen....veel spellen laden nl bij et opstarten...en misschien looptie vast bij et lezen van een PS2 card...
Daar dacht ik dus ook aan.

Sepiroth, gebruik jij een PSX card?

T'is trouwens gewoon een originele FF 6 Disc; gister gekocht. Met een emulator op mijn PC (ePCXe) doet ie het trouwens wel gewoon.

Mijn disc speed en texture nogwat staan allebei op standard. Dus niet op fast en smooth.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:10
Sephiroth
Sephiroth is offline
Ik heb boven poort 1 een PS2 mem card zitten en boven poort 2 een PSX mem card.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 23:26
wabbit
wabbit is offline
Citaat:
Sephiroth schreef:
Ik heb boven poort 1 een PS2 mem card zitten en boven poort 2 een PSX mem card.

/me idem dito
Reageren

Regels voor berichten