Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2001, 19:51
Assassinator
Assassinator is offline
Goeie koop?
Waarom wel/niet enz?
Oud 28-07-2001, 20:20
Zig
Zig is offline
't is Gameboy Advance (geen d erachter dus)

zeker goeie koop...
mits je van handheld-consoles houdt...
Oud 30-07-2001, 20:31
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
zeker een goeie koop, nog nooit heeft een nieuwe (handheld) console al zoveel games gehad waar je uit kon kiezen, GBA is dus compatible met de ouwe GB en GBC cartridges!!!!!!!!!!!

het is ook leuk om tegenelkaar te spelen en waarschijnlijk zullen er ook wel PALM achtige extra's erop komen...
Oud 31-07-2001, 12:25
-Octavius-
-Octavius- is offline
goede koop mits je wat geld heb voor spelletjes !
Oud 31-07-2001, 16:49
TheEagle
TheEagle is offline
Als je super-computer verslaafd bent en je kan geen seconde zonder computers dan is een GBA een goede keus (let op, ik val dus niet onder deze categorie mensen)
Oud 31-07-2001, 21:57
Assassinator
Assassinator is offline
Citaat:
TheEagle schreef:
Als je super-computer verslaafd bent en je kan geen seconde zonder computers dan is een GBA een goede keus (let op, ik val dus niet onder deze categorie mensen)
ik zou misschien zo'n ding kopen voor in de vakantie's enzo voor de lange tijd in de auto's, vliegtuigen enz. dan is het wel leuk
Oud 01-08-2001, 09:55
gamefreak
gamefreak is offline
de gba is totaal de max vermits ik super nintendo verslaafd ben heb ik al meteen f zero maximum velocity gekocht en super mario advance.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2001, 21:35
me kip
me kip is offline
Geen goede koop.
Er is nog een gebrek aan goede games en hij is VEEL te duur. Net als de games. Ik zou wachten tot Mario Kart Super Circuit komt, of totdat ie afgeprijsd is.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 22:30
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
me kip schreef:
Geen goede koop.
Er is nog een gebrek aan goede games en hij is VEEL te duur. Net als de games. Ik zou wachten tot Mario Kart Super Circuit komt, of totdat ie afgeprijsd is.

Heb ik niet gedaan.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 10:56
Christiaan's Soul
Christiaan's Soul is offline
ik vond mijn super Nintendo veel leuker

zonde van het geld dus..een SN in een klein doosie verpakt, maar das ook wel de kwaliteit van de gameboy serie, steeds meer geld uitzuigen voor 1 aanpassinkje, de gewone gb, 1 met kleuren, foto geval , print geval, gba..ZONDE
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 08:03
gebruikersnaam*
gebruikersnaam* is offline
Goeie keus als je van die ouwe SNES tijd spellen houd

Je moet alleen geen 3d shit verw8en, Nintendo zegt zelf dat het ''the ultimate 2d gaming machine'' is
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 17:31
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
HEEY ga uit DUITSLAND kopen daar kost ie 250DM goedkoper dan hier, pls2 ik ook veeeel goedkoper, maar ik weet alleen niet hoveel een spel daar kost voor de GBA.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 02:26
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
Citaat:
Christiaan's Soul schreef:

zonde van het geld dus..een SN in een klein doosie verpakt, maar das ook wel de kwaliteit van de gameboy serie, steeds meer geld uitzuigen voor 1 aanpassinkje, de gewone gb, 1 met kleuren, foto geval , print geval, gba..ZONDE

Super NES = 16-bits
GBA=32-bits...zit dus wel effe verschil in enne een SNES is niet portable!!!
de "nieuwe"PSX(kleiner formaat) die zelf 300,- kost en een apart schermpje(die niet eens van Sony zelf is maarja) kost 350,-!!!!
met een GBA ben je niet alleen goedkoper uit, het is kleiner met strakke graphics die de PSX evenaren, maar Sony zet er wel een sticker op van: "portable"!!!!!!!!!!!!!!!

------------------
It was an evening i shared with the sun, to find out where we belong. From the earliest days we were dancing in the shadows!!!!

[Dit bericht is aangepast door Lakini's Juice (08-08-2001).]
Oud 28-10-2001, 18:51
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
Citaat:
Lakini's Juice schreef:
Citaat:

Super NES = 16-bits
de "nieuwe"PSX(kleiner formaat) die zelf 300,- kost en een apart schermpje(die niet eens van Sony zelf is maarja) kost 350,-!!!!
met een GBA ben je niet alleen goedkoper uit, het is kleiner met strakke graphics die de PSX evenaren, maar Sony zet er wel een sticker op van: "portable"!!!!!!!!!!!!!!!

HAha, ja hoor nou die gameboy advance kan anders NOOIT beelden zoals FF8 of vagrant story op het schermpje gooien hoor, echt niet. Er staat 32bit maar kan niet tippen aan de rest van de specs van de psx, bovendien kunnen de spellen lang niet zo groot worden gemaakt als die van de psx. Niet dat ik voor de psx met schermpje ben als portable-console want dat slaat nergens op de psone is stukken groter als de advance, deze is een echte portable, maar grafisch kan psx veel meer dan de gameboy-advance.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 10:51
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
Citaat:
Tidus Almasy schreef:
Citaat:
Lakini's Juice schreef:
Citaat:

Super NES = 16-bits

HAha, ja hoor nou die gameboy advance kan anders NOOIT beelden zoals FF8 of vagrant story op het schermpje gooien hoor, echt niet. Er staat 32bit maar kan niet tippen aan de rest van de specs van de psx, bovendien kunnen de spellen lang niet zo groot worden gemaakt als die van de psx. Niet dat ik voor de psx met schermpje ben als portable-console want dat slaat nergens op de psone is stukken groter als de advance, deze is een echte portable, maar grafisch kan psx veel meer dan de gameboy-advance.
kereltje ga jij is goed kijken naar het eerste jaar van playstation spellen .. daar zit de GBA al boven hoor ... maar 32 bits zegt NIKS over grafix ... gba heeft minder kleuren gebruik een lagere resolutie en gewoon geen 3d engine wat playstation wel heeft .. carttridges hebben minder opslag capiciteit wat DAT betreft kan gba geen psx spellen aan..

dr zijn ook aspecxts warin gba de psx verslaat .. en dat ie zonder 3d engine toch polygons trekt zegt al heel wat ( tony hawk gebruikt polygons en als je t spel starfight (trieste naam) wat ergens eind dit jaar uitkomt dat is vrij goeie 3d voor t eerste jaar van de console )

ohja ff .. final fantasy 7 was al mogelijk te porten voor gbc ( ofcourse met minder kleuren ) en is absoluut te doen op gba ... ZO bijzondere technology wordt er ook weer niet gebruikt ( dis al andere met deel 8 en 9 die kunnen niet op gba )

maar vergelijk de eerste hiQ gba rpgs ( golden sun en magical vacation) is met de eerste generatie playstation rpgs ( arc the lad en beyond the beyond ) en supernes rpgs ( final fantasy 4 en mystic quest ) en je snapt dat de gba grafisch ver vooruit ligt ( grotendeels door de ervaring van de developers ).

en die nieuwe compressie technology is al klaar ( waarmee een hele film op 1 cartridge kan worden gestopt ) dus filmpjes gaan dr 0ok tussen komen.

wacht t allemaal maar af
het is zeker een goeie koop maare niet als je vooral in een donker kamertje speelt het scherm is namelijk slecht afgesteld.

gametips om te kopen :
advance wars ( HET brillianste gba spel ) , lady sia ( leuke platform/adventure game met handgetekend backgrounds echt heel mooi beter als first generation psx platformers ) , mario kart ( duh ) , doom ( als je dr van houd ) , golden sun ( maar nog ff geduld .. hoop dat t verhaal een beetje te doen is ) castlevania ( nais ) ...

binnenkort uitkomende interessante games : tekken advance , sonic advance , magical vacation , street fighter alpha 3 , guilty gear x , king of fighters , gradius galaxies (eindelijk) , boxing fever(als je van boxen houd ) , planet of the apes (voor flashback fans) , flashback sequel ( nog beter voor flashback fans ) , starfight , creatures , shining soul , wario land 4 , crash bandicoot , diddy kong pilot , metal slug (benieuwd hoe die eruit gaat komen ) , tony hawk 3 ... en nog veel meer
Oud 29-10-2001, 14:24
Verwijderd
heeeeele goede koop (vin ik dan hee)
heb um zelf ook met o.a. Tony hawk 2 da spel is echt waanzinnig!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 15:10
LoverBoy128
LoverBoy128 is offline
goeie koop, ik vind em leuker dan de N64, spelletjes zijn wel duur voor een handheld, maar de GFX zijn fantastisch, en het geluid is gewoon super.
Kuru Kuru Kururin is trouwens een aanrader (als je van spelletjes van het pacman&tetris gehalte houd)
Oud 29-10-2001, 18:16
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
He kerel, ik ben niet halfgaar hoor, ik weet ook dat 3e bit niet veel zegt hoor, by the way, in jouw verhaal bevestig je mijn gedachten, en dat het geen finalfantasy draaien kan beweer ik niet, maar zeker niet zo mooi als psone wat ik bedoelde te zeggen. En dat eerste jaar dat de psx spellen minder zijn dan nu de eerste gba-spellen is ook geen vergelijking omdat er nu zoieso veel meer ervaring is opgedaan en het niet veel nieuws meer is, behalve dat het in een klein doosje zit dan. Ik merk wel dat je diehard voor gba bent. Begrijp me verder niet verkeerd hoor, ik heb niks tegen het apparaat, wilde even vertellen dat op grafisch gebied gba niet kan tippen aan psone(uit psone is veel meer uit te halen), wat een heel ander beeld geeft dan het bericht daarvoor deed vermoeden.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 08:41
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
Citaat:
Tidus Almasy schreef:
He kerel, ik ben niet halfgaar hoor, ik weet ook dat 3e bit niet veel zegt hoor, by the way, in jouw verhaal bevestig je mijn gedachten, en dat het geen finalfantasy draaien kan beweer ik niet, maar zeker niet zo mooi als psone wat ik bedoelde te zeggen. En dat eerste jaar dat de psx spellen minder zijn dan nu de eerste gba-spellen is ook geen vergelijking omdat er nu zoieso veel meer ervaring is opgedaan en het niet veel nieuws meer is, behalve dat het in een klein doosje zit dan. Ik merk wel dat je diehard voor gba bent. Begrijp me verder niet verkeerd hoor, ik heb niks tegen het apparaat, wilde even vertellen dat op grafisch gebied gba niet kan tippen aan psone(uit psone is veel meer uit te halen), wat een heel ander beeld geeft dan het bericht daarvoor deed vermoeden.
ben inderdaad die-hard gba .. maar om andere reden dan je denkt .. ben geen fanatieke gameplayer ( speel bijna nooit ) en als ik al een spel speel dan is t wel op de PSone ( hoe bedoel je hypocriet dus )
maar ik ontken ook niet dat PSone grafisch hoger staat .. maar wat ik bedoelde dat de eerste generatie gba spellen beter zijn als eerste generatie psx spellen gaat meer om t feit dat we t over eerste generatie hebben en dr nog geen console is geweest die NIET gigantisch vooruitgegaan is in de laatste generatie ... de GBA is bovendien hardware-expendable via cartridges ( iets wat psx niet is door t cd-systeem ) ze zouden dus betere technologie in de cartridges kunnen zetten ( 3d engine ) wat de kwaliteit weer omhoog trekt
het enigste waar gba altijd aan vast zal zitten is de super lage resolutie

overigens hou ik bijna alleen maar van 2d games en die zie je gewoon te weinig uitkomen op de consoles en das jammer .. want met zo een ding als de PS2 kan je een supergave supermooie 2d game maken maar het lijkt alsof bedrijven de makkelijke weg nemen ( ja 3d IS de makkelijke weg .. vooral dan omdat ze de zelfde engine overnieuw kunnen gebruiken en pixeltekenaars die goed zijn zijn rare )

Oud 30-10-2001, 15:40
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:
ben inderdaad die-hard gba .. maar om andere reden dan je denkt .. ben geen fanatieke gameplayer ( speel bijna nooit ) en als ik al een spel speel dan is t wel op de PSone ( hoe bedoel je hypocriet dus )
maar ik ontken ook niet dat PSone grafisch hoger staat .. maar wat ik bedoelde dat de eerste generatie gba spellen beter zijn als eerste generatie psx spellen gaat meer om t feit dat we t over eerste generatie hebben en dr nog geen console is geweest die NIET gigantisch vooruitgegaan is in de laatste generatie ... de GBA is bovendien hardware-expendable via cartridges ( iets wat psx niet is door t cd-systeem ) ze zouden dus betere technologie in de cartridges kunnen zetten ( 3d engine ) wat de kwaliteit weer omhoog trekt
het enigste waar gba altijd aan vast zal zitten is de super lage resolutie

overigens hou ik bijna alleen maar van 2d games en die zie je gewoon te weinig uitkomen op de consoles en das jammer .. want met zo een ding als de PS2 kan je een supergave supermooie 2d game maken maar het lijkt alsof bedrijven de makkelijke weg nemen ( ja 3d IS de makkelijke weg .. vooral dan omdat ze de zelfde engine overnieuw kunnen gebruiken en pixeltekenaars die goed zijn zijn rare )

Ik be het er dus helemaal mee eens dat veel te veel spellen in 3d worden uitgebracht, gewoon erg jammer want kwa gameplay zijn ze vaak harstikke tof. Ik ken het spel streets of rage nog wel, geweldig super leuk spel gewoon, over straat heen zwalken en ventjes beuken, knietjes kopstoten en dat soort dingen, en dan heb je aan het eind van het level altijd een gruwelijke eindbaas. Echt leuk gewoon, dat mis ik echt tegenwooordig, dan gaan ze dat soort spellen in 3d uitbrengen maar dat is gewoon niet zo leuk, spellen als tombraider b.v. zijn natuurlijk grandioos in 3d maar als je het mij vraagt word veel te veel in 3d uitgebracht. En inderdaad als ze het nou in 2d maken voor ps2 kun je iets grandioos moois verwachten natuurlijk. Komt er wel een op de ps2 Castlevania een nieuw deel in 2d, hier ben ik dus echt voorstander van, er mogen ook wel meer spellen zoals sonic in 3d worden uitgebracht, in 2d heeft het gewoon een totaal andere gameplay die me best bevalt. Niet dat ze alles uit zouden moeten brengen hoor in 3d, dat zou triest zijn, want een spel als drakan is echt tof in 3d. Er worden alleen onnodig veel spellen in 3d uitgebracht.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 15:45
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
schrijffouttje, spellen zoals sonic juist wel in 2d uitbrengen, met kwaliteit van tegenwoordig kun je dan een mooi 2d spel verwachten ik begin wat uitgekeken te raken op al dat 3d.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten