Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2002, 22:28
Mistress Satani
Mistress Satani is offline
heeey,
ik vroeg me af hoe jullie over dieren proeven denken??? ik moet op school een PO maken(vraag me niet waar die PO voor staan maar ik moet dus een onderwerp kiezen en heb dat gekozen ).... maar ik vraag me dus af>> Vinden jullie dat dierenproeven kunnen????
greetzz
Advertentie
Oud 06-10-2002, 00:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
heeey,
ik vroeg me af hoe jullie over dieren proeven denken??? ik moet op school een PO maken(vraag me niet waar die PO voor staan maar ik moet dus een onderwerp kiezen en heb dat gekozen ).... maar ik vraag me dus af>> Vinden jullie dat dierenproeven kunnen????
greetzz
PO = Praktische Opdrachten (dat neem ik aan!)

Nee, als dierproeven mogen, dan mag er ook op de mens geexperimenteerd worden, want mensen zijn ook dieren.

Ze zitten wel te testen op dieren, maar het uiteindelijke product moet op mensen getest worden! Hoe weten ze nou dat als een product geen effecten heeft op een bepaald dier, dat het ook geen effect heeft op een mens?

Tegenwoordig kunnen simulaties al veel laten zien, dus er hoeft niet veel getest te worden.

VB: Nieuwe medicijnen tegen aids/hiv:
Er zijn genoeg mensen met deze ziekte. De meeste gaan ook dood en zijn wanhopig, die willen heus niet wachten totdat er eerst jaren verstrijken tot alle 'diertesten' zijn afgerond. En die paar mensenoffers maakt ook niet uit, die zouden uiteindelijk toch sterven als er geen medicijn zou komen.

Dit was mijn mening.

TechXP
Oud 06-10-2002, 00:52
Verwijderd
waarom staat dit op mystiek en f&a? op mystiek hoort het volgens mij al helemaal niet thuis...

kijk maar op f&a, daar staat mijn mening...

hier kan dus wel een slotje op
Oud 06-10-2002, 10:44
Miss Helena
Miss Helena is offline
Hoort hier niet thuis... Net zo min als op psychologie
Oud 06-10-2002, 13:12
Black Sugar
Black Sugar is offline
Hebben we op Lifestyle een topic over.
Oud 06-10-2002, 13:19
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
jah dierenproeven kunnen absoluut, want wat wil je anders gebruiken? mensen?? Helaas voor de dieren zijn wij in de natuur net een paar trapjes hoger en voordat we ooit een alternatief kunnen bedenken moeten we het tot nu toe met de dieren doen.
Oud 06-10-2002, 13:38
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Topics niet dubbel openen (en ook niet driedubbel)

Volgens mij is F&F het juiste forum ervoor.
Psychologie-variant is al gesloten.
Iedereen ga verder met deze discussie op http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=239629

en verder:
SLOTJE
Oud 06-10-2002, 19:41
mystic girl
mystic girl is offline
ik wilde nog ff wat kwijt hier, ik zou eerst mijn spreekbeurt hierover doen en heb dus al wat info, dus als je nodig hebt moet je maar ff vragen en ik vind niet dat dit kan, omdat de regering maar wat meer geld moet investeren in het vinden naar alternatieven er worden gewoon de verschrikkelijkste dingen met dieren gedaan
Oud 07-10-2002, 20:18
Rerisen Phoenix
Is de Forumbaas van mystiek op vakantie ofzo
Oud 08-10-2002, 11:44
Sysy
Sysy is offline
Ik vind dit altijd nogal moeilijk... Voor cosmetica vind ik het belachelijk, dus daar ben ik wel helemaal zeker van, maar voor de wetenschap weet ik het niet zo.
ik studeer nu psychologie, daarbij zijn ook veel dierenproeven gedaan, van dieren met hele elektroden in een kop geduwt, het zag er echt horrific uit, en het was ook nog voor een loos iets. Maar ja sommige dingen zoals een geneesmiddel voor kanker of aids zoeken dat vind ik niet nutteloos, en zulke dingen kan je toch ook niet op mensen testen.
Dieren hebben voor mij wel een speciale waarde maar ik vind ze niet gelijk aan de mens, maar dat betekend dus niet dat ze onnodig gekweld moeten worden. Dus voor de wetenschap weet ik het niet.......
Oud 08-10-2002, 11:47
Sysy
Sysy is offline
Citaat:
judith2211 schreef:
als je dierproeven goedkeurt, doe je dat waarschijnlijk omdat je ze nuttig vindt, toch?
hoe kunnen proeven op (volgens jou) 'lagere levensvormen' nuttig zijn voor mensen? als wij 'wat trapjes hoger zijn in de natuur' hebben dierproeven toch geen enkele zin?
denk na....

ps. verder vind ik ook dat dit topic niks met mystiek te maken heeft...
dieren proeven hebben echt wel zin, want er zijn veel genetische overeenkomsten tussen bijvoorbeel een aap en een mens, zelfs ratten en mensen hebben overeenkomsten. Zo kun je toch echt wel nuttige dingen ontdekken voor de mens.

en ik vind dit idd ook een raar forum om dit onderwerp neer te zetten...
Oud 08-10-2002, 12:41
Saraï_h
Saraï_h is offline
kvind dat er eigenlijk veel te veel over dit onderwerp gepraat word.. (niet alleen over dit onderwerp hoor)
Het gebeurd toch wel.. en zonder dierproeven zouden we heel veel goeie medicijnen niet kunnen uittesten en zouden er veel meer mensen eerder overlijden.. Maar of dat zo slecht is? Is het wel goed dat mensen die bv aan kanker lijden 3 jaar uitstel krijgen om te overlijden? Wat heeft die persoon eraan?

Ziektes krijg je niet voor niets.. denk ik, ik zou eerder nadenken over hoe en waarom er van alles wordt uitgest op diertjes. en niet over hoe zielig het wel is voor hen..

(argh, kkan het steeds minder goed uitleggen)
Oud 08-10-2002, 21:13
Rerisen Phoenix
Hier verdergaan aub

http://forum.scholieren.com/showthr...threadid=239629
Oud 09-10-2002, 11:38
Tofke_H
Tofke_H is offline
Dieren is toch een deel van de Fauna en Flora? Waarom plaats je dus niet daar? /

En op dat deelforum is er reeds een topic hierover http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=239629

dus slotje

Regels voor berichten