Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2002, 09:13
Verwijderd
ik heb even gezocht op dit forum maar er was nog geen topic over vandaar.

ben jij voor of tegen dierproeven en waarom?

zelf heb ik er heel gemengde gevoelens over. ik vind het echt erg voor al die beestjes, want ze gaan echt door een hel, maar aan de andere kant zonder dierproeven zouden we nooit zoveel te weten zijn gekomen over dingen als onbekende ziektes etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2002, 10:03
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Idd wat jij zegt gemengde gevoelens.

Maar ik vind dat ons eigen belang niet ten kosten mag gaan van dierenlevens.

Dus tja ik ben grotendeels tegen dierenproeven.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 11:43
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
ik denk heus wel dat het mogelijk is bepaalde alternaieven aan te dragen. Dierproeven op make-up en dat sooert troep mogen van mij direct afgeschaft worden (net als de bijbehorende plamuur zélf trouwens). Dan houd je eigenlijk alleen nog maar wetenschappelijke en medische dierproeven over. Fundamenteel onderzoek op dieren kan natuurlijk wel wat opleveren (medicijnen, apparaten die gebaseerd zijn op informatie gevonden door onderzoek op dieren, ...), maar helaas is dat in veel gevallen niet zo, dus daar ben ik sceptisch over. Dan blijven de medische dierproeven over. Ik snap persoonlijk niet wat de lol ervan is om je medicijnen op ratten te testen als je weet dat een ziekte als AIDS zich in die beesten anders ontwikkelt dan bij ons... Maar op zich valt er wel wat voor te zeggen...


(zie ook topic over alternatieven trouwens)

conclusie: ik zou dkolgraag tegen zijn, mits er dan ook voor sommige dingen betrouwbare alternatieven zijn die minstens zo betrouwbaar zijn.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef:
ik denk heus wel dat het mogelijk is bepaalde alternaieven aan te dragen. Dierproeven op make-up en dat sooert troep mogen van mij direct afgeschaft worden (net als de bijbehorende plamuur zélf trouwens). Dan houd je eigenlijk alleen nog maar wetenschappelijke en medische dierproeven over. Fundamenteel onderzoek op dieren kan natuurlijk wel wat opleveren (medicijnen, apparaten die gebaseerd zijn op informatie gevonden door onderzoek op dieren, ...), maar helaas is dat in veel gevallen niet zo, dus daar ben ik sceptisch over. Dan blijven de medische dierproeven over. Ik snap persoonlijk niet wat de lol ervan is om je medicijnen op ratten te testen als je weet dat een ziekte als AIDS zich in die beesten anders ontwikkelt dan bij ons... Maar op zich valt er wel wat voor te zeggen...


(zie ook topic over alternatieven trouwens)

conclusie: ik zou dkolgraag tegen zijn, mits er dan ook voor sommige dingen betrouwbare alternatieven zijn die minstens zo betrouwbaar zijn.
er zijn heel veel alternatieven die ook werken. het heeft vooral met geld en gewenning te maken. we zijn gewend aan dierproeven en willen niks anders
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 23:17
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:


er zijn heel veel alternatieven die ook werken. het heeft vooral met geld en gewenning te maken. we zijn gewend aan dierproeven en willen niks anders
prima... ik sta heel erg open voor die alternatieven, zeker zoals degenen die in dat topic staan (op de computersimulaties na)...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 13:09
Yamyam
Yamyam is offline
TEGEN NATUURLIJK! Heel simpel, omdat ze die arme dieren mishandelen en pijn doen en opsluiten! SCHOFTEN zijn het!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 13:38
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
TEGEN met de hoofdletter TEGEN

De dag dat dieren mensen proeven gaan beginnen dan moet je de mens eens horen klagen dan is het niet meer ok.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 15:06
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Tegen!
Ik probeer de meeste dingen dan ook bij The Body Shop te kopen, daar is alles dierproefvrij
Daar is dus tenminste geen shampoo in de oogjes van een konijn gespoten.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 15:31
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
Tegen!
Ik probeer de meeste dingen dan ook bij The Body Shop te kopen, daar is alles dierproefvrij
Daar is dus tenminste geen shampoo in de oogjes van een konijn gespoten.
hogstwaarschijnlijk is de shampoo die je daar koopt gebaseerd op een technlogie die is uitgaat van een stof die getest is op dieren... De shampoo die zij verkopen is het dan misschien niet, het traject ernaartoe wél...

wat niet zelgt dat het toch een stuk beter is, maar het blijft niet 100% dierproefvrij
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 17:08
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Yamyam en ~(S-|-)2v!lL~ ; tuurlijk ben het met jullie eens, maar hoe wil je dan medicijnen testen? Op mensen? Moet je eens kijken wat voor gigantische hoeveelheid mensenrechtenorganisatisch voor de deur staan... Hoe wil je dat dan oplossen?

Maantje tuurt; Ja dat probeer ik ook zo veel mogelijk, hoewel ik het ook vaak verrgeet , alleen van alle dingen van de Bodyshop krijg ik ongelofelijke uitslag..
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 04:09
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
voor, mens is nou eenmaal 'hoger' dan dier

vind ik...

Laatst gewijzigd op 10-07-2002 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 12:36
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Tampert schreef:


wat niet zelgt dat het toch een stuk beter is, maar het blijft niet 100% dierproefvrij
He, maar er staat altijd op: 'niet getest op dieren' dat kunnen/mogen ze er toch niet zomaar opzetten?
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 12:37
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
voor, mens is nou eenmaal 'hoger' dan dier
Oh, dus daarom moeten dieren gemarteld worden, omdat volgens jou mensen 'hoger staan' ?
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 13:06
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
rodina schreef:
Yamyam en ~(S-|-)2v!lL~ ; tuurlijk ben het met jullie eens, maar hoe wil je dan medicijnen testen? Op mensen? Moet je eens kijken wat voor gigantische hoeveelheid mensenrechtenorganisatisch voor de deur staan... Hoe wil je dat dan oplossen?

Maantje tuurt; Ja dat probeer ik ook zo veel mogelijk, hoewel ik het ook vaak verrgeet , alleen van alle dingen van de Bodyshop krijg ik ongelofelijke uitslag..
voor alles is een oplossing pak criminelen ofzo en ga daar maar ff op los testen en dierenmishandelaren en natuurvervuilers spuit hun maar in met alles wat ze willen testen.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 13:56
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Ik ben tegen dierproeven, omdat er voldoende alternatieven zijn die goed werken.
En over dat testen op mesen: Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat laten doen, je krijgt er veel geld voor en bovendien is het dan je eigen keuze en een dier kan dit niet beslissen.
__________________
The circle only has one side
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 14:02
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:


Oh, dus daarom moeten dieren gemarteld worden, omdat volgens jou mensen 'hoger staan' ?
gemarteld?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 14:08
Verwijderd
Citaat:
DJ FLEM schreef:
gemarteld?
Je kan me piemel zuigen!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 14:08
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:


Je kan me piemel zuigen!
dat zou ik kunnen doen ja.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-07-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
DJ FLEM schreef:
dat zou ik kunnen doen ja.
Haha, maar je bent uitgenodigd door pietsj om naar Grunnn te komen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 14:10
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:


Haha, maar je bent uitgenodigd door pietsj om naar Grunnn te komen
baksteentje door de ruit
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 14:12
Verwijderd
Citaat:
DJ FLEM schreef:
baksteentje door de ruit
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 14:13
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:


nu weer even on-topic graag?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 14:30
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
nu weer even on-topic graag?
Idd mensen

Ik ben ook voor de alternatieven. Testen betreffende make-up hoeven voor mij niet, zeker niet op de onschuldige dieren.
Zoals Tampert zei over de medicijnen die getest worden op dieren waarbij men weet dat ze een andere uitwerking hebben,ik vind dat al helemaal niet kunnen.

Ook het speciaal kweken van proefdieren vind ik maar niets...
Kvind moeilijk om te zeggen voor of tegen...Eigenlijk ben ik tegen,(maar de alternatieven moeten dan wel voldoende betrouwbaar zijn ja.)
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 15:42
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:


voor alles is een oplossing pak criminelen ofzo en ga daar maar ff op los testen en dierenmishandelaren en natuurvervuilers spuit hun maar in met alles wat ze willen testen.
Precies.


Ik vind het gewoon niet kunnen om die dieren zo te mishandeling, het is bijna net als verkrachting, want het gaat waarschijnlijk tegen de wil van die beestjes in.
En ze kunnen niet protesteren, dus zijn ze een makkelijk doelwit voor zulk soort praktijken.
__________________
Mining in the river standing in the rain. Down on your knees, while you heave that through your brain.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 16:20
Verwijderd
Citaat:
DJ FLEM schreef:
nu weer even on-topic graag?
En dat zeg jij opeens?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2002, 17:13
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:


En dat zeg jij opeens?!
ja, opeens he
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:35
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
gemarteld?
ik vin jou ver onder de dier staan
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:05
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:


ik vin jou ver onder de dier staan
cool, mag ik je handtekening?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:48
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
voor, mens is nou eenmaal 'hoger' dan dier
( IK BEN TEGEN DIERENPROEVEN
als ze zo nodig hun product willen testen doen ze dat maar op hun eigen man. )



DJ FLEM:
en dat bepaal jij maar even?

op een dag zullen varkens ons slachten...

tenminste .. DAT HOOP IK

EDIT (Tampert) size=10 is storend. Dat gebruik je maar op Onzin

Laatst gewijzigd op 11-07-2002 om 10:36.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:59
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
DJ FLEM:
en dat bepaal jij maar even?

k zal er ff bijzetten dat ik dat zo zie in mijn optiek, om duidelijk te maken dat t slechts mijn mening is
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 22:32
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
TEGEN!
Laten die eikels lekker hun dochter vol aids spuiten en in een kooi stoppen schofterige varkens zijn het!
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 23:56
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:
TEGEN!
Laten die eikels lekker hun dochter vol aids spuiten en in een kooi stoppen schofterige varkens zijn het!
jij moet mij geen virussen sturen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:10
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Tampert schreef:


hogstwaarschijnlijk is de shampoo die je daar koopt gebaseerd op een technlogie die is uitgaat van een stof die getest is op dieren... De shampoo die zij verkopen is het dan misschien niet, het traject ernaartoe wél...

wat niet zelgt dat het toch een stuk beter is, maar het blijft niet 100% dierproefvrij
De Body Shop staat in een boekje wat door de stichting proefdiervij wordt uitgegeven in het boekje staan winkels en merken die spullen verkopen die niet op dieren getest zijn. En bij de Body Shop weet ik het zeker, maar ik dacht dat het bij alle producten die in het bokje staan zo was dat ook de stoffen ín het product niet op dieren getest zijn.


reagerend op de vraag: ik doneer jaarlijks geld aan de stichting proefdiervrij, zegt genoeg denk ik.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 22:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
In principe tegen, maar als het om medicijnen gaat of het vinden van een vaccinatie: voor. MITS er niet onnodig vermoord en geleden wordt (wat nu dus vaak wel het geval is )

Zo bleek bijvoorbeeld dat je vele proeven op varkensogen kunt doen, maar dat doen ze dan nog steeds niet,... nee, daar gebruiken ze dan nog steeds ratjes voor.

En voor te kijken of een medicijn de cellen van een ratje aantast, kweken ze geen meerdere cellen van 1 rat (waar je dus 100-en proeven mee kunt doen), maar vermoorden ze gewoon voor iedere cel een rat.
(vriend van me moest dat doen)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 16:48
Q
Avatar van Q
Q is offline
VOOR anders moeten ze de nieuwe mooie spulletjes die ze hebben uitgevonden op mensen proberen. Dat mag ook wel hoor, maar die zijn lastiger te broeden. Maar als ze alles op mensen uitkunnen testen is dat natuurlijk beter. Wat niet gaat op mensen mag van mij part op dieren.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 11:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Q schreef:
VOOR anders moeten ze de nieuwe mooie spulletjes die ze hebben uitgevonden op mensen proberen. Dat mag ook wel hoor, maar die zijn lastiger te broeden. Maar als ze alles op mensen uitkunnen testen is dat natuurlijk beter. Wat niet gaat op mensen mag van mij part op dieren.
Ze gebruiken nu ook dieren voor nieuwe produkten waarvan ze weten dat de ingedrienten niet schadelijk zijn voor mensen. Ze sluiten dus zo'n konijn op; scheren ze kaal en smeren daar spul op om te kijken of er een reactie onstaat. Nou, dat kun je volgens mij ook gewoon bij mensen doen, want de ingedrienten zijn toch al bekend.
Verder: als blijkt dat er goede alternatieven zijn (varkensogen (van slachtvarkens bijvoorbeeld)) waarom die niet gebruiken in plaats van konijnen en ratten? Waarom een dier onnodig mogelijkerwijze laten lijden, terwijl een varkensoog (waarvan het varken toch naar de slacht gaat) toch niets te lijden heeft, maar daar wel eenzelfde resultaat uitkomt?
En waarom 100 ratten vermoorden voor 100 verschillende cellen, terwijl je uit 1 rat 100 rattencellen kunt kweken en dus ook hetzelfde resultaat behaalt?

Dat ze maar eens open staan voor dergelijke alternatieven...
Efficiencie, heet zo iets. En is daarnaast ook nog diervriendelijker.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-07-2002, 13:14
shanli
shanli is offline
Citaat:
rodina schreef:
Idd wat jij zegt gemengde gevoelens.

Maar ik vind dat ons eigen belang niet ten kosten mag gaan van dierenlevens.

Dus tja ik ben grotendeels tegen dierenproeven.
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:20
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik ben dus tegen, omdat dieren anders reageren dan mensen op bepaalde stoffen. Ze kunnen het beste huidcellen van mensen gebruiken.

Een dierenhuid is toch anders dan van een mens. Als een produkt goed werkt op een dier betekend dat nog niet dat wij mensen daar tegen kunnen. Ook ziektes werken anders op dieren. Dus als je een medicijn wilt testen, zijn mensen toch de beste proefdieren (tenzij de medicijnen voor konijnen of zo zijn).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 15:30
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
ik ben tegen, het is zielig voor die dieren
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 16:47
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Maar ik vind dat ons eigen belang niet ten kosten mag gaan van dierenlevens
Ik vind mijzelf niet belangrijker of minder dan een dier...en ik zie ook niet in waarom een ander leven voor mij zou moeten sterven.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef:


De Body Shop staat in een boekje wat door de stichting proefdiervij wordt uitgegeven in het boekje staan winkels en merken die spullen verkopen die niet op dieren getest zijn. En bij de Body Shop weet ik het zeker, maar ik dacht dat het bij alle producten die in het bokje staan zo was dat ook de stoffen ín het product niet op dieren getest zijn.


reagerend op de vraag: ik doneer jaarlijks geld aan de stichting proefdiervrij, zegt genoeg denk ik.
dat is dus niet zo. de ingrediënten zijn vaak nog wel getest! the body shop is daar een uitzondering van, staat ook speciaal aangegeven in dat boekje kan ik me herinneren.

maar we hebben het nu alleen over make-up en medicijnen. maar in de supermarkt let je er dan op wat voor wasmiddel je koopt??? wat dat is ook getest op dieren
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 14:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
ik weet wel dat ariel en omo op dieren wordt getest
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 21:04
Verwijderd
meestal wel, maar soms is het nuttig.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 10:15
marleentjuh
marleentjuh is offline
absoluut TEGEN!!!

ik wordt al helemaal misselijk als ik de beelden op tv zien, het moet gewoon verboden worden!!!!

misschien een nieuwe wetregel, LPF, CDA en VVD en al die andere imbo's????
__________________
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 10:48
Verwijderd
Citaat:
marleentjuh schreef:
absoluut TEGEN!!!

ik wordt al helemaal misselijk als ik de beelden op tv zien, het moet gewoon verboden worden!!!!

misschien een nieuwe wetregel, LPF, CDA en VVD en al die andere imbo's????
en stel dat het voor medicijnen is?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 17:50
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Dan heeft het echt geen zin om ze op dieren te testen. Het lichaam van een dier kan anders reageren dan van een mens.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:32
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Vice schreef:
ik weet wel dat ariel en omo op dieren wordt getest
volgens mij zijn de meeste wasmiddelen op dieren getest.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 22:39
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Havock schreef:


en stel dat het voor medicijnen is?
dan ook tegen! want....

1) mensen reageren anders op stoffen dan dieren, voorbeelden daarvan zijn aspirine (een kat gaat er dood aan) en peniciline (bij cavia's werkt het niet). ook is er nog een stof waarvan ik de naam even kwijt ben, maar die stof gaven ze aan zwangere vrouwen, want men dacht dat het veilig was. later bleek dat de kinderen die geboren werden afwijkingen hadden.

2) er zijn alternatieven (waar overigens wel meer onderzoek naar verricht moet worden), zoals: in vitro studies, onderzoeken naar gewoontes+kenmerken van volkeren (lijkt heel onzinnig maar is echt heel nuttig) en computersimulaties.

3) mensen zijn dieren en hebben niet het recht te beslissen over proefdieren. het is een kwestie van een vorm van discriminatie, nl op grond van soort. dit wordt specieisme genoemd.

ik ben dus tegen alle vormen van dierproeven, dus ook tegen dierproeven voor medicijnen en proeven voor educatie etc.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 23:19
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik ben tegen dierproeven.
Er zijn genoeg alternatieven waar dieren niet (onnodig) voor hoeven te lijden. Ik vind sowieso niet dat de mens het recht heeft dieren te misbruiken om waardeloze troep als make-up en dat soort spul op te testen. Wat medicijnen betreft; de wetenschap kan al een robotje op Mars parkeren, dus ze hebben zeer waarschijnlijk al de technologie op dierproeven volledig te kunnen vervangen, maar waarschijnlijk is het ze gewoon te duur.

Even een lijstje met bedrijven die op dieren testen: (bron: proefdiervrij.nl)

BEDRIJVEN DIE OP DIEREN TESTEN:
  • Proctor & Gamble : Ariel, Dash, Dreft, Vizir, Lenor, Viakal, Clearasil, CoverGirl,
    Max Factor, Old Spice, Bleu Stratos, Oil of Olaz, Signia, Blendamed, Kukident,
    Pantene, Vidal Sassoon, Head & Shoulders, Vicks, Always, Pampers, Punica,
    Valencina, Bounty.
  • Boots : Halfords Automaterialen, Medicamenten.
    Bristol Meyers : Mum, Mr.Muscle, Clairol, Windex, Renuzit.
  • Colgate/Palmolive : Cleopatra, Palmolive, Colgate, Macleans, Plax, Ajax,
    Mennen Deodorant, Softsoap, Hill's pet nutrition, Soft'n'Gentle.
  • Henkel : Apri, Dixan, Persil, Witte Reus.
  • Monsanto : Nutrasweet, Candarel.
  • Douwe Egberts/Sara Lee : Badedas, Brylcream, Zwitsal, Sanex, Xapona, Radox.
  • SmithKline Beecham : Oxy, Fenjal, Aquafresh, Alcon, Obsession, Odol Med3.
  • Unilever : Elizabeth Arden, Lux, Calvin Klein, Nino Ceruti, Elizabeth Taylor, Dove,
    Sunlight, Timotei, Cutex, Jif, Omo, All, Sunil, Lever, Becel.
  • Warner Lambert : Schick, Henara, Polly Tint, Poly Foam.
Uiteraard zijn er nog veel meer bedrijven die dierproeven doen!!!!!
Dit zijn slechts de grote concerns!
__________________
"ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 18:19
Verwijderd
Ik ben er tegen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dierenbeschermers? Of dierterrorisme?
Kitten
9 24-03-2009 20:42
Flora & Fauna Actiecampagne Koen
haarlak
17 06-03-2004 16:13
Flora & Fauna dierproeven
pietje x
50 05-11-2003 19:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] betoog
Angel Of Faith
2 21-04-2003 17:51
Huiswerkvragen: Exacte vakken Zouden jullie dit ajb willen invullen?
Cherry
9 04-02-2003 07:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap tijd voor actie
anarpunk
31 15-12-2002 12:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.