Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2002, 01:24
Verwijderd
Is dat erg?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2002, 01:26
utopian me
utopian me is offline
neehoor
Oud 28-09-2002, 06:54
Verwijderd
Beter dan alles willen en niks krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 08:37
moenbase
moenbase is offline
Ligt eraan wat je precies verstaat onder 'niks'. Echt niets, of toch nog een beetje iets?
Oud 28-09-2002, 09:43
Gothic
Gothic is offline
Het is prima, maar vaak is het zo dat mensen zich gaan afzonderen, en dan glij je langzaam weg... Iedereen wil wel eens af en toe helemaal niets, maar ik denk niet dat het goed is als je dat gevoel constant hebt...
Oud 28-09-2002, 10:31
Unexplained
Unexplained is offline
Bedoel je 'niks willen' of 'ik wil er niet de moeite voor doen' ?
Oud 28-09-2002, 11:45
Verwijderd
Bedoel je demotivatie? Dat je nergens de motivatie kan vinden om dingen te doen, en ook nogeens de zin ervan niet ziet?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 11:58
Maboq
Maboq is offline
ik heb in de winter vaak dat ik echt niks wil.... dan kan ik echt weken thuis zitten en praat ik haast niet.
ik denk idd niet dat et goed is maar daar heb ik op dat moment dan schijt aan pas in de lente zie je me weer
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 13:55
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ligt eraan wat je ambities zijn.
Oud 28-09-2002, 16:02
Verwijderd
ik wil niks! helemaal niks!
(heideroosjes )

ik denk dat het niet erg is af en toe, als je alleen maar niks wil is er iets niet goed...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 19:02
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
nare man schreef:
Is dat erg?
Hmm, (nacht)post van een paar dagen geleden. Wat bedoelde je er precies mee en is t nu nog steeds?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 23:14
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
nare man schreef:
Is dat erg?
ligt er maar net aan in welk opzicht je niks wilt..

Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 23:36
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Is dat erg?
schijnt slecht voor je eikel te zijn
Oud 02-10-2002, 13:58
revolucia
revolucia is offline
Ligt eraan of je zelf vindt dat t okee is nix te willen... als je zelf het idee hebt dat je wat zou MOETEN willen, wordt t vaak een probleem...
Oud 02-10-2002, 19:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
schijnt slecht voor je eikel te zijn
Zeg AJB nooit meer dat ík onzin praat.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 13:05
Verwijderd
ja, tis vreselijk vervelend.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 13:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Beter dan alles willen en niks krijgen.
Hoezo? Dat verschilt per situatie net zoals 'beter teveel dan te weinig' is dat ook een gezegde dat niet altijd opgaat.

Citaat:
Unexplained schreef:
Bedoel je 'niks willen' of 'ik wil er niet de moeite voor doen' ?
Hehe, luiheid
Oud 04-10-2002, 10:53
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Hoezo? Dat verschilt per situatie net zoals 'beter teveel dan te weinig' is dat ook een gezegde dat niet altijd opgaat.
Iets willen en het niet krijgen = frustrerend. Als je niks wilt, maakt het niet uit of je het krijgt of niet
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 10:55
Last Resort
Last Resort is offline
ik heb dat ook, maar dan met sport! snap dr geen ruk van, ik heb vroeger best veel gesport (hockey, karate en jiu jitsu) maar nou krijg ik het gewoon niet voormekaar om op een sport te gaan! Ik KAN het gewoon niet, en wil het eigenlijk ook niet..........
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 10:58
Quiana
Quiana is offline
Hm, dat heb ik nu ook, wil/kan niet naar school,
niet werken, niet sociaal doen, niks, gewoon slapen,
stomme lol maken en weer slapen..
Mja, aan de ene kant vind ik het toch wel erg,
zit het niet lekker, maar aan de andere kant..
Mja, k ben maar 1 x 15, kan ik er beter van genieten denk ik, heb later nog tijd zat om te werken, school etc.
T lijkt me niet zo erg dus
Oud 04-10-2002, 13:16
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Iets willen en het niet krijgen = frustrerend. Als je niks wilt, maakt het niet uit of je het krijgt of niet
Te simpel beredeneerd aangezien iets willen en niet krijgen niet per definitie frustraties betekend (voor jou misschien wel maar je kunt nou eenmaal niet alles zoals jij wilt) en 'niks willen' betekend niet altijd letterlijk 'niks willen'.
Oud 04-10-2002, 13:30
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Te simpel beredeneerd aangezien iets willen en niet krijgen niet per definitie frustraties betekend (voor jou misschien wel maar je kunt nou eenmaal niet alles zoals jij wilt) en 'niks willen' betekend niet altijd letterlijk 'niks willen'.
Simpele topic -> simpel antwoord

En tsja, als ik iets écht wil, resulteert dat vrijwel altijd in een oorlog tussen mij en het doel. Als ik bijvoorbeeld een onderwerp uit mijn studie niet begrijp, maar dat toch wil begrijpen, dan raak ik gefrustreerd en bijt mij erin vast totdat ik het wél begrijp. Vind ik een meisje leuk en wil haar per sé, dan leidt dit ook tot frustraties als ze me afwijst of aan het lijntje houdt. In dat geval kan ik er weinig aan doen, behalve accepteren dat ze me niet wil. Dat is nou eenmaal frustrerend.

'niks willen' is in principe gezond. Epicurus zei ook al: "de mens die niet met weinig tevreden is, zal met niets tevreden zijn".

Bij alle verlangens moet men de volgende vraag stellen: "Wat zal er met mij gebeuren wanneer in vervulling gaat wat ik zo hartstochtelijk wens? En wat als het niet gebeurt?"

Als het begeerde dus belangrijk voor je is, zal het verkrijgen daarvan vrijwel altijd tot een bepaalde frustratie of gevoel van onmacht leiden.

Iemand die daarentegen leven kan met wat hij reeds bezit en verder niets wil, ervaart al het andere als leuke bijkomstigheid

Dit alles uiteraard alleen wanneer 'niets willen' in verband wordt gezien met het al dan niet verkrijgen van 'iets'. Je zou 'niets willen' ook nog kunnen zien als het al dan niet uitvoeren van een bepaalde activiteit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten