Advertentie | |
|
![]() |
|
Hm, dat heb ik nu ook, wil/kan niet naar school,
niet werken, niet sociaal doen, niks, gewoon slapen, stomme lol maken en weer slapen.. Mja, aan de ene kant vind ik het toch wel erg, zit het niet lekker, maar aan de andere kant.. Mja, k ben maar 1 x 15, kan ik er beter van genieten denk ik, heb later nog tijd zat om te werken, school etc. T lijkt me niet zo erg dus ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En tsja, als ik iets écht wil, resulteert dat vrijwel altijd in een oorlog tussen mij en het doel. Als ik bijvoorbeeld een onderwerp uit mijn studie niet begrijp, maar dat toch wil begrijpen, dan raak ik gefrustreerd en bijt mij erin vast totdat ik het wél begrijp. Vind ik een meisje leuk en wil haar per sé, dan leidt dit ook tot frustraties als ze me afwijst of aan het lijntje houdt. In dat geval kan ik er weinig aan doen, behalve accepteren dat ze me niet wil. Dat is nou eenmaal frustrerend. 'niks willen' is in principe gezond. Epicurus zei ook al: "de mens die niet met weinig tevreden is, zal met niets tevreden zijn". Bij alle verlangens moet men de volgende vraag stellen: "Wat zal er met mij gebeuren wanneer in vervulling gaat wat ik zo hartstochtelijk wens? En wat als het niet gebeurt?" Als het begeerde dus belangrijk voor je is, zal het verkrijgen daarvan vrijwel altijd tot een bepaalde frustratie of gevoel van onmacht leiden. Iemand die daarentegen leven kan met wat hij reeds bezit en verder niets wil, ervaart al het andere als leuke bijkomstigheid ![]() Dit alles uiteraard alleen wanneer 'niets willen' in verband wordt gezien met het al dan niet verkrijgen van 'iets'. Je zou 'niets willen' ook nog kunnen zien als het al dan niet uitvoeren van een bepaalde activiteit. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Niks willen Verwijderd | 52 | 11-01-2013 15:23 | |
Liefde & Relatie |
Wil ze niks of nog niks? DTZ | 29 | 07-07-2006 14:01 | |