Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mensen die tegen genetische manipulatie zijn, zijn de grootste egoisten die er zijn. Er zijn zo veel problemen mee op te lossen (honger, ziekten) dat alleen de mensen die daar geen last van hebben (wij dikke, luie westerlingen) tegen zijn. |
![]() |
|
ik denk dat we genetische manupilatie tegen moeten gaan, want we snijden onszelf in de vingers. ik geloof niet in god, maar als we een ziekte hebben, dan hebben we dat, en dat is om een rede, al zou het alleen maar zijn om de wereldbevolking weer in te laten krimpen. gaan we dit tegen, dan strijden we tegen de wetten van de aarde en wie weet waar die eindigen
|||
Citaat:
![]() Citaat:
En dan is er nog de ethieke zijde aan verbonden: mischien kunnen we het wel, maar mogen we ziekten oplossen door aan de genen van de mens te sleutelen? Is dat niet een beetje voor god spelen? Echter, dat valt ook weer te weerleggen door te roepen dat je dan ook geen peniciline meer mag slikken en dat zelfs een asperientje al een zonde zou zijn. Hmz. vrij ingewikkeld allemaal. Ik ben er zelf nog niet echt over uit, al weet ik wel dat ik VOOR zou zijn als ik een ongeneesbare ziekte had die in de toekomst op die manier voorkomen zou kunnen worden.
|
![]() |
of je het nu goed vind of niet, als het gedaan kan worden, zal iemand het doen.
zelf ben ik een voorstander ervan, want het zal ons helpen onszelf te begrijpen. het is duidelijk dat er potentieel gevaarlijke dingen mee gedaan kunnen worden, wat het dus nog belangrijker maakt om het niet als een 'taboe' te zien, zodat er genoeg onderzoek gedaan wordt om er een beetje controle over te hebben. |
![]() |
|||
Citaat:
Probleem is alleen dat je al heel snel te maken krijgt met 'schemergebieden'. Bijvoorbeeld; iemand heeft een bril (of er kan bij het embryo worden vastgesteld dat de ogen slecht zullen functioneren). Je kunt dit kind 'genezen' door wat te knutselen, zodat zijn ogen het doen. Maar valt dit nog onder genezen? Velen zullen roepen dat dit het 'perfectioneren' van de mens is. Het is namelijk niet een dodelijke ziekte, maar het zal wel hinderlijk zijn voor het kind. Misschien gaan hier goeie en zéér strenge regels voor komen en blijkt dit allemaal wel mee te vallen, maar toekomstkijken is niet m'n sterkste punt... Citaat:
No offence natuurlijk, maar kan me nooit zo vinden in 'voor God spelen'. Als mensen iemand met een (nu) ongeneeslijke ziekte kunnen genezen, moeten zij dat zeker doen. Dan moeten ze dat niet laten afhangen van iemand die ff de bijbel doorbladert om te kijken of dat wel mag.
|
VOOR!!!
ik wil mezelf maar wat graag perfectioneren en ben niet van plan om me tegen te laten houden door een stelletje sullen dat voor mij wilt beslissen of ik dat mag of niet. waarom zou ik zo zwak en beperkt en autistisch moeten blijven als nu? ik wil emoties! ik wil beter zijn in sociale contacten! ik wil wiskund ekunnen! ik wil betere zintuigen. gentech kan me dat geven en dan zijn er helaas mensen zoals ModuM die liever beperkt blijven en die beperking ook aan andere m,ensen opleggen. |
![]() |
||
Citaat:
na deze opmerking begrijp ik precies waarom jij dat wil, hersenupgrade nodig?
||
Citaat:
Hier ben ik het behoorlijk mee eens.. Ik bedoel... je wordt zo geboren als je geboren wordt..... Bij de geboorde iets aan je kind veranderen, dan ist IMHO niet meer echt "jou" kind.... Als iemand een ernstige ziekte krijgt, of heeft, en er erg onder lijdt lijkt gentherapie mij een goed idee..
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() maarum.. ik denk idd dat wbt het voedsel we wel aan g.m. móeten, op den duur, anders overleven we niet op ons wereldje, ben ik bang. wbt mensen.. als je bij iedereen die paar genen zo maakt dat bepaalde érnstige ziektes niet meer voorkomen.. maar ook als je zegt *er mee kunnen leven wel of niet* zit daar een randgebied aan. voor je leven tot je nek verlamd? mag je dat *gewoon leefbaar* noemen of niet? en mensen die in zo'n situatie terecht komen dat ze euthanasie willen overwegen? of depressiviteit, mag je dat er ook *uitslopen*? ik vind het allemaal nogal ~dubieus~ en moelijk. wat doe je op zo'n moment met de overbevolking? hoe meer ziektes je *uitschakelt* hoe langer men blijft leven en hoe meer mensen er ook op aarde zullen komen. dan moet je aan de geboortebeperking. is dat dan niet onmenselijk oiidr? ik weet ut niet..
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Mensen leven door water, voedingsstoffen, vitaminen, mineralen, zuurstof, etc. Er zijn genoeg planten en dieren die ook zonder zonlicht leven.
|
![]() |
|
![]() |
Ligt er maar net aan wat je bedoeld.
Persoonlijk vind ik het genetisch manipuleren van levenscellen (zo heten ze toch?), de cellen die in het embryo zitten, en nog geen ''fuctie'' hebben, een goed idee. Deze cellen kan je namelijk vormen tot elke gewenste cel, die je ook nog kan aanpassen aan degene die het nodig is. Hiedoor wordt het tekort aan donororganen mteen opgelost etc. Verder ben ik niet echt voor het genetisch manipuleren van volledige mensen, aan de ene kant zou ik het geweldig vinden als er weer iemand komt met het IQ van Einstein, alleen aan de andere kant zou het voor vekeerde doeleinden gebruikt kunnen worden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ideale bestuursvorm Verwijderd | 71 | 12-09-2008 01:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Genetische manipulatie muggen om malaria te verslaan Gatara | 109 | 04-03-2005 22:24 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete genetische manipulatie Lotte | 9 | 22-02-2005 13:15 | |
Eindexamens 2003 |
Samenvattingen SeXyCHiCK | 15 | 09-05-2003 08:26 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Nederlands] betoog Angel Of Faith | 2 | 21-04-2003 17:51 |