![]() |
|
Verwijderd
|
Dat heeft gewoon te maken met je stofwisseling/spijsvertering ofzo...denk ik
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik 's morgens vroeg goed ontbijt (twee koppen koffie, twee tosti's van elk 2 bruine boterhammen met kaas, appel, glas jus d'orange, glas karnemelk en twee stroopwafels ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar inderdaad veel drinken helpt tegen honger..
|
Dat je egt honger hebt, lijkt me sterk. Er zit een groot verschil tussen honger en trek. Trek = wat de meeste mensen voelen als het bijna etenstijd is of als ze versgebakken brood ruiken. Honger = pijn in je lijf omdat je maag leeg is enz.
En er bestaan ook weer twee verschillende soorten trek: als het bijna etenstijd is, is het logisch dat je trek hebt. Maar er bestaat ook een 'psychologische' trek... de trek die je krijgt in eten als je je verveelt of als je niet van die koekjes af kan blijven. Waar ik op doel is dat je bij jezelf moet kijken of je honger ook échte honger is, of meer een psychologische honger die gestild moet worden. In het eerste geval moet je toch echt meer eten, omdat je lichaam erom vraagt. Dat betekend dus niet de hele dag eten, maar gewoon grotere maaltijden nemen! Als je bijv. flink ontbijt heb je daarna minder trek om de snoep automaat leeg te halen; is goedkoper en beter voor je gezondheid. Cat |
![]() |
|
tsja, veel drinken dus (2 á 3 liter per dag)
Verder kan je proberen om misschien wat minder aan eten te denken. Ik zelf at erg veel (soms 8 boterhammen per pauze ![]() [Dit bericht is aangepast door Gerito_Di_Mare (29-11-2001).]
|
Verwijderd
|
Mijn vriend eet ook de hele dag door. En dan ook écht veel.
Ik denk dat het komt omdat je sport (hij sport ook) en daardoor steeds nieuwe energie nodig hebt (en dat krijg je van eten). Je kan proberen eens wat meer afwisselend te eten om zo telkens anders vitamines binnen te krijgen... Maar ik weet ook niet echt precies wat je eraan kan doen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben ook voor een goed eetritme, dus niet telkens tussendoor een boterham (snickers of ander snoep) eten, maar op vast tijden. Dan heb je tussendoor minder honger/trek. En trek kun je trouwens afleren. Vroeger had ik, wanneer ik een koekje zag, altijd meteen zin om dat koekje op te eten. Nu helemaal niet meer... ik ben trek-vrij ![]() ------------------ Dag, lieve Jewan, ik hoop dat je het nu beter zal hebben! [Dit bericht is aangepast door Andijvie (02-12-2001).] |
![]() |
|
Ik snoep ook nie zo veel hoor, maar als ik meer boterhammen bij me zou hebben op school zou ik die op eten natuurlijk, maja, nou ga ik automatisch naar de automaat. (haha) Maar ik moet zeggen dat ik dat de laatste tijd ook minder doe, want ik haal me sneller een pak yoghurt bij de Wizzl of zo.
Maar goed, heel erg bedankt voor de reacties!!
|||
![]() |
Citaat:
Dat is vrij ongezond, maar dat zul je zelf ook wel weten. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Miljoenen sterven elk jaar door honger Love & Peace | 133 | 09-05-2006 00:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar Columnwedstrijd: De negertjes in Afrika en onze honger Verwijderd | 16 | 05-06-2004 00:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Columnwedstrijd: De negertjes in Afrika en onze honger Ieke | 0 | 06-05-2004 11:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ik heb heel de dag ZOOOO'N honger :S G.T.C. | 78 | 16-02-2003 10:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Honger Vogelvrij | 23 | 28-11-2002 17:45 | |
Verhalen & Gedichten |
honger leentje_16 | 0 | 09-10-2001 18:25 |