Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2001, 19:19
Spydogez
Spydogez is offline
Hallo mensen!
Ik heb een klein probleem. Heel kleintje. Ik eet kei veel, maar heb daarna toch weer honger. Ik kots het niet uit, ik lijd niet aan anorexia. Ik ben van normale bouw. Ik sport best veel. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik minder honger krijg ZONDER de hele dag door te eten, want daar lijkt het onderhand wel op!!

Kuzzz!
Oud 28-11-2001, 20:15
choky
choky is offline
veel drinken zou helpen(naar het schijnt)omdat je maag dan al zo vol zit met water dat er niet zoveel eten meer bijkan
nu ja, ik slaag er ook niet in om van eten af te blijven
Oud 28-11-2001, 21:09
Zorkman
Zorkman is offline
Citaat:
choky schreef:
veel drinken zou helpen(naar het schijnt)omdat je maag dan al zo vol zit met water dat er niet zoveel eten meer bijkan
nu ja, ik slaag er ook niet in om van eten af te blijven
is idd wel waar..je zou haar eens moeten zien proberen door een deur te geraken

nuja,
ik denk dat je beter wat meer concentreert p het probleem (anorexia) aan te pakken
moest je dat onder controle hebben, zouden de andere problemen ook wel moeten oplossen,
ondertussen inderdaad dat water...
Oud 28-11-2001, 21:12
Verwijderd
Dat heeft gewoon te maken met je stofwisseling/spijsvertering ofzo...denk ik

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik 's morgens vroeg goed ontbijt (twee koppen koffie, twee tosti's van elk 2 bruine boterhammen met kaas, appel, glas jus d'orange, glas karnemelk en twee stroopwafels ) dan heb ik anderhalf uur later ook echt alweer honger. Ook als ik 's avonds warm heb gegeten heb ik rond een uurtje of 8 alweer honger (wij eten om 6 uur). Ik heb maar gewoon altijd een lading Sultana's ofzo bij me, kan ik altijd eten.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 13:31
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik 's morgens vroeg goed ontbijt (twee koppen koffie, twee tosti's van elk 2 bruine boterhammen met kaas, appel, glas jus d'orange, glas karnemelk en twee stroopwafels ) dan heb ik anderhalf uur later ook echt alweer honger. Ook als ik 's avonds warm heb gegeten heb ik rond een uurtje of 8 alweer honger (wij eten om 6 uur). Ik heb maar gewoon altijd een lading Sultana's ofzo bij me, kan ik altijd eten.
niet negatief bedoeld hoor... maar wat jij 's morgens eet eet ik nog niet eens in 1 dag...

maar inderdaad veel drinken helpt tegen honger..

Oud 29-11-2001, 15:32
Dat je egt honger hebt, lijkt me sterk. Er zit een groot verschil tussen honger en trek. Trek = wat de meeste mensen voelen als het bijna etenstijd is of als ze versgebakken brood ruiken. Honger = pijn in je lijf omdat je maag leeg is enz.
En er bestaan ook weer twee verschillende soorten trek: als het bijna etenstijd is, is het logisch dat je trek hebt. Maar er bestaat ook een 'psychologische' trek... de trek die je krijgt in eten als je je verveelt of als je niet van die koekjes af kan blijven.
Waar ik op doel is dat je bij jezelf moet kijken of je honger ook échte honger is, of meer een psychologische honger die gestild moet worden. In het eerste geval moet je toch echt meer eten, omdat je lichaam erom vraagt. Dat betekend dus niet de hele dag eten, maar gewoon grotere maaltijden nemen! Als je bijv. flink ontbijt heb je daarna minder trek om de snoep automaat leeg te halen; is goedkoper en beter voor je gezondheid.

Cat
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 15:50
GeritoDM
GeritoDM is offline
tsja, veel drinken dus (2 á 3 liter per dag)
Verder kan je proberen om misschien wat minder aan eten te denken. Ik zelf at erg veel (soms 8 boterhammen per pauze ) maar nu valt het weer mee. Het kan er ook aan liggen dat je veel sport, dan heb je gewoon veel energie nodig.

[Dit bericht is aangepast door Gerito_Di_Mare (29-11-2001).]
Oud 02-12-2001, 15:11
Verwijderd
Mijn vriend eet ook de hele dag door. En dan ook écht veel.
Ik denk dat het komt omdat je sport (hij sport ook) en daardoor steeds nieuwe energie nodig hebt (en dat krijg je van eten).
Je kan proberen eens wat meer afwisselend te eten om zo telkens anders vitamines binnen te krijgen...

Maar ik weet ook niet echt precies wat je eraan kan doen...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Darkcat schreef:
Dat je egt honger hebt, lijkt me sterk. Er zit een groot verschil tussen honger en trek. Trek = wat de meeste mensen voelen als het bijna etenstijd is of als ze versgebakken brood ruiken. Honger = pijn in je lijf omdat je maag leeg is enz.
En er bestaan ook weer twee verschillende soorten trek: als het bijna etenstijd is, is het logisch dat je trek hebt. Maar er bestaat ook een 'psychologische' trek... de trek die je krijgt in eten als je je verveelt of als je niet van die koekjes af kan blijven.
Waar ik op doel is dat je bij jezelf moet kijken of je honger ook échte honger is, of meer een psychologische honger die gestild moet worden. In het eerste geval moet je toch echt meer eten, omdat je lichaam erom vraagt. Dat betekend dus niet de hele dag eten, maar gewoon grotere maaltijden nemen! Als je bijv. flink ontbijt heb je daarna minder trek om de snoep automaat leeg te halen; is goedkoper en beter voor je gezondheid.

Cat

Helemaal mee eens.

Ik ben ook voor een goed eetritme, dus niet telkens tussendoor een boterham (snickers of ander snoep) eten, maar op vast tijden. Dan heb je tussendoor minder honger/trek.
En trek kun je trouwens afleren. Vroeger had ik, wanneer ik een koekje zag, altijd meteen zin om dat koekje op te eten. Nu helemaal niet meer... ik ben trek-vrij Je moet jezelf gewoon dwingen dat koekje (of ander snoep) te laten liggen.. na een tijdje gaat het vanzelf.

------------------
Dag, lieve Jewan, ik hoop dat je het nu beter zal hebben!

[Dit bericht is aangepast door Andijvie (02-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 19:12
Spydogez
Spydogez is offline
Ik snoep ook nie zo veel hoor, maar als ik meer boterhammen bij me zou hebben op school zou ik die op eten natuurlijk, maja, nou ga ik automatisch naar de automaat. (haha) Maar ik moet zeggen dat ik dat de laatste tijd ook minder doe, want ik haal me sneller een pak yoghurt bij de Wizzl of zo.
Maar goed, heel erg bedankt voor de reacties!!
Oud 03-12-2001, 15:25
Verwijderd
Langzamer eten scheelt al. Als je alles naar binnen werkt in no-time heb je sneller weer honger.
dus veel en goed kauwen, en gewoon rustig eten (liefst een beetje langzaam)

succes!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 18:05
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
halve gare schreef:
Citaat:
nare man schreef:

niet negatief bedoeld hoor... maar wat jij 's morgens eet eet ik nog niet eens in 1 dag...

Bedoel je dat je in totaal (ontbijt, lunch en avondeten) niet zoveel eet als Nare man?

Dat is vrij ongezond, maar dat zul je zelf ook wel weten.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 20:36
Verwijderd
ik eet ook vrij veel
Maar ja ik heb ook wel eens perioden dat het wat normaler is, maar ik heb vaak heel veel honger vooral ook op school. Kweet ook niet hoe het komt hoor maar ja... Ben maar begonnen om af en toe manderijnen te eten ipv koekjes hehe
liefs xxx
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten