Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2002, 12:51
Loesje
Loesje is offline
Wat kan je het beste doen als je last van een kater heb. Ik vind drank altijd erg lekker enz enz. En ik drink af en toe ook wel wat veel.....maar weet altijd nog wel te stoppen zodat ik altijd nog weet wat ik doe. MAar ik heb al bij eeen klein beetje drank last van een kater.....en dat vind ik echt kei vervelend

hoe kom ik er het snelst vanaf?
Oud 28-04-2002, 12:59
Ninnoc
Ninnoc is offline
op de avond zelf veel water drinken (ik drink voor ik weg ga en als ik thuis kom zeker liter water) en 's ochtends een vet ontbijt eten
Oud 28-04-2002, 13:30
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Idd, veel water drinken helpt. En zorgen dat je niet met een lege maag gaat drinken.
Oud 28-04-2002, 14:26
lakyie
lakyie is offline
De volgende dag een uurtje hardlopen. Helpt echt heel goed.
In het begin niet echt, maar na een poosje heb je nergens meer last van!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 16:38
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
ochtends een vet ontbijt eten
dat krijg ik dus echt niet naar binnen!
Oud 28-04-2002, 16:40
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
*Nog een biertje nemen!! (grapje)
*Veel water drinken is idd. een goede manier om de kans op een kater te verminderen.
*Paracetamol of wat zwaarders doet ook wonderen, aleen schijnt een paracetamolletje o.i.d. soms ook verkeerd te kunnen vallen.

Helpt het bovenstaande niet dan:

*Eens even lekker boven de wc gaan hangen doet wonderen, alleen werkt dit meestal maar tijdelijk.
Oud 28-04-2002, 17:00
Kat
Kat is offline
Citaat:
Wuzzelez schreef:
*Nog een biertje nemen!! (grapje)
t helpt wel, maar ik zou er echt geen trek in hebben. maar als ze hier carnaval vieren (= tenminste 5 dagen achter elkaar alleen maar zuipen) doen ze dat ook zo. maarja, op die manier ga je wel een beetje op een soort van alcoholist lijken, en tis vast niet goed voor je.

verder, voor het bier drinken een glas melk helpt ook wel, soms. en veel water, goed ontbijten, dats oort dingen.
Oud 28-04-2002, 19:01
Roos
Roos is offline
Niet in je bed blijven liggen, maar de ramen wijd open zetten en een paar keer diep inademen.
Veel water drinken, veel frisse lucht en een lekkere lange douche
Oud 29-04-2002, 01:41
Verwijderd
Gewoon je kater uitslapen...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 11:02
Cat
Cat is offline
Voor de maag terug in evenwicht te brengen:
beschuit met zout op gestrooid + cola waar de gas uit is
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 13:52
Jamie
Jamie is offline
Als je de lusten wil, zal je ook de lasten moeten dragen...

Ik denk dat ik zal blijven liggen en de hele dag nix doen...
Anders wordt het vast erger.
Oud 30-04-2002, 14:58
ekki
ekki is offline
veeeeeeeeeeeeeeeeeeel water drinken en evt ook veeeeeeeeeeeeeeeeeel melk drinken.
Oud 30-04-2002, 19:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Goed eten en drinken van tevoren. Bij het constateren van de kater neem ik meestal een asperientje.
Oud 30-04-2002, 22:21
miep
miep is offline
voordat je uit gaat helemaal niks eten
zo hoef je maar weinig te drinken om bezopen te worden
de rest van de avond ga je gewoon aan wate r(scheelt je ook in geld) en de volgende dag heb je geen kater. op 't eind van de avond snack je nog ff, geowon omdat je daar helemaal trek in hebt vooral als je dronken bent, nou als je geluk hebt kots je die avond nog ff zodat je die calorieen ook weer kwijt bent, zo niet steek je je viner in je keel (dat mag 1 keer in de week wel hoor) enne,, carnvaval is toch maar 1 keer per jaar! mwoah dus, snappie? zo doe ik 't... geef alleen maar mijn adviezen hoor
en ik weet hoe kut een kater kan zijn.
ik kan dan ook die hele dag niks eten en moet vaak kotsen en ben aan diahree.
nee een kater voorkomen is DE tip, en die staat hierboven.
Oud 30-04-2002, 22:43
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
miep schreef:
voordat je uit gaat helemaal niks eten
zo hoef je maar weinig te drinken om bezopen te worden
de rest van de avond ga je gewoon aan wate r(scheelt je ook in geld) en de volgende dag heb je geen kater. op 't eind van de avond snack je nog ff, geowon omdat je daar helemaal trek in hebt vooral als je dronken bent, nou als je geluk hebt kots je die avond nog ff zodat je die calorieen ook weer kwijt bent, zo niet steek je je viner in je keel (dat mag 1 keer in de week wel hoor) enne,, carnvaval is toch maar 1 keer per jaar! mwoah dus, snappie? zo doe ik 't... geef alleen maar mijn adviezen hoor
en ik weet hoe kut een kater kan zijn.
ik kan dan ook die hele dag niks eten en moet vaak kotsen en ben aan diahree.
nee een kater voorkomen is DE tip, en die staat hierboven.
Hoe waardeloos. Beetje lafjes drinken en aan het water, daar doen we niet aan.
Oud 30-04-2002, 23:41
miep
miep is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Hoe waardeloos. Beetje lafjes drinken en aan het water, daar doen we niet aan.
Hoe triest. "Het is laf om water (o.i.a. waar geen alcohol in zit) in de kroeg te drinken"
Oud 01-05-2002, 00:05
Verwijderd
Ondanks alle gelul hier:

Er helpt niets tegen een kater

Alle verhalen over koffie drinken, melk drinken, vet ontbijt eten, een fris stukje wandelen, een stuk fietsen, AL die onzin: het zijn allemaal fabeltjes. De alcohol in je lichaam wordt echt niet sneller afgebroken door voornoemde bezigheden, en je kater dus ook niet. Het enige wat tegen hoofdpijn helpt zijn aspirines, maar ook die helpen de alcohol niet sneller af te breken. Ze blokkeren alleen je pijn-reactiesysteem enigszins.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 08:58
tacidvs
tacidvs is offline
nare man met zijn ongenuanceerde meningen ook

Maar, er is hoop, zij het niet zo recent als zou moeten.

Als je nog wat alcohol drinkt, de ochtend na het zuipen, worden er bepaalde enzymen geactiveerd die alcohol afbreken, het kan helpen, als enige van de genoemde mogelijkheden echt. Ik weet alleen niet hoeveel je gedronken 'moet' hebben of 'moet' drinken om dit effect te laten hebben.

Veel eten en drinken helpt wel niet tegen de hoeveelheid alcohol, of de tijd die nodig is, maar bestrijdt wel de symptomen van een kater. De alcohol wordt door non-alcoholische dranken verdund, zodat de concentratie uiteindelijk lager is en het voor eerdergenoemde enzymen makkelijker is de alcohol af te breken. Het eten zorgt voor een gelijkmatiger dosering van de alcohol, zelfde resultaat als bij het drinken.

Van dat vet eten heb ik ook wel eens gehoord, maar ik weet niet of het nou ging om het vet dat, dacht ik, weinig met alcohol van doen heeft, of het vele eten. Ik kan me overigens niet voorstellen dat achteraf eten nut heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:58
rabecca
rabecca is offline
als je dronkenbent en je thuis komt moet je een glas yogi drinken vooralals je bacardi hebt gedronken dat gaat niet samen ofzo en dan kots je alles uit
ik spreek uit ervaring!
nee voor de rest heb ik geen idee als ik hoofdpijn heb enzo lig ik gewoon de hele dag zielig te zijn en thee te drinken in bed en ik neem ipv een aspirine een ibuprofen. (ofzo)
naja dan is het de volgende ochtend meestal wel weg
Oud 04-05-2002, 22:22
punk mae
punk mae is offline
je kan een kater van te voren voorkomen door twee sneedjes bruin brood te eten en twee glazen melk te drinken. het helpt echt!!!
Oud 05-05-2002, 11:57
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
punk mae schreef:
je kan een kater van te voren voorkomen door twee sneedjes bruin brood te eten en twee glazen melk te drinken. het helpt echt!!!
Nou niet dus, ik eet van tevoren meestal een snee of 6 (is heel normaal hoor) en drink daarbij een hoop melk.

Niks helpt tegen een kater.
Oud 05-05-2002, 14:41
LasT*Hero
LasT*Hero is offline
als je er niet tegen kan kan je er ook niet veel aan doen om het te voorkomen.

Bij mij is het net het omgekeerde, wat ik ook drink, ik heb nooit een kater.
Oud 06-05-2002, 14:23
15-angel-15
15-angel-15 is offline
je moet gewoon zo ie zo niet zo veel zuipen dat je de volgende dag een kater hebt!!
k vin het vet zielig als mensen zich niet in de hand hebben en zuipen tot ze helemaal dronken zijn!!
je kan toch ook gewoon drinken zonder dat je je gelijk helemaal dronken zuipt !!!
als je niet te veel zuipt heb je ook geen kater en hoef je dus ook niet te gaan bedenken wat je er allemaal aan kan doen om er van af te komen !!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 16:14
charly not
charly not is offline
veel zure dingen drinken. Jus d'orange, yoghurt.
maar idd, veel water drinken als je thuis komt. helpt idd erug goed
Oud 08-05-2002, 19:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
15-angel-15 schreef:
je moet gewoon zo ie zo niet zo veel zuipen dat je de volgende dag een kater hebt!!
k vin het vet zielig als mensen zich niet in de hand hebben en zuipen tot ze helemaal dronken zijn!!
je kan toch ook gewoon drinken zonder dat je je gelijk helemaal dronken zuipt !!!
als je niet te veel zuipt heb je ook geen kater en hoef je dus ook niet te gaan bedenken wat je er allemaal aan kan doen om er van af te komen !!!!!!!!
Jij hebt duidelijk nog nooit zelf een kater gehad. Ik heb soms zelfs een kater als ik niet enorm veel gedronken heb. Ligt voor een deel aan mijn stemming.
Oud 09-05-2002, 12:42
masturbeertje
masturbeertje is offline
Tegen een kater kan je het best veel water drinken als je thuiskomt na het stappen en ervoor ook trouwens.

Verder moet je goed eten voor die tijd, dan wordt de alcohol niet zo snel in je bloed opgenomen. Dus wordt je niet zo snel dronken enzo....

Als je thuiskomt uit de kroeg en je voelt je nog niet zo beroerd dat je bijna moet kotsen moet je ook een glas melk drinken, dat helpt namelijk tegen een droge keel de volgende ochtend. Maar iig niet doen als je al misselijk van de drank bent, want dan ga je kotsen.

Groeten Mark.
Oud 09-05-2002, 14:03
vixen
vixen is offline
hell, veel water drinken helpt iig en volges mijn vriend moet je sambal eten... (al dan niet met pindakaas, vraag me niet hoe ie erbij is gekomen maar het schijnt te helpen.. so helpt yourself)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:30
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
otherside schreef:
hell, veel water drinken helpt iig en volges mijn vriend moet je sambal eten... (al dan niet met pindakaas, vraag me niet hoe ie erbij is gekomen maar het schijnt te helpen.. so helpt yourself)
Ja dan kots je er alles uit, dan ben je er vaak ook vanaf.
Oud 09-05-2002, 15:57
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
lakyie schreef:
De volgende dag een uurtje hardlopen. Helpt echt heel goed.
In het begin niet echt, maar na een poosje heb je nergens meer last van!
met een grote kater gaat da echt nie..
frisse buitelucht doet wel wondere.. een stuk fietse ofzo..
gefeliciteerd trouwens
Oud 15-05-2002, 08:15
Gwen.
Gwen. is offline
Op de avond zelf heel veel water drinken voor je gaat slapen en als je het kan overgeven. Dat helpt serieus. De dag daarna meteen beginnen met 2 paracetamol en veel frisse lucht en vooral niet op je kont blijven zitten want dan blijf je de rest van de dag suf.

Voor de rest kan je natuurlijk ook wat minder drinken.

Regels voor berichten