Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2002, 21:50
emperor crono
emperor crono is offline
Wat vinden jullie hiervan? Wat 'is' telekinese nou eigenlijk?
En is het wetenschappelijk te onderbouwen?

Mischien weet je een site waar er meer over staat, post 'm alstjeblieft.

Just curious.

ps. ik ga nu slapen morgen weer toetsen dus ik laat jullie nog even in spanning wat betreft mijn mening.
Oud 05-11-2002, 05:54
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
dat is erg simpel. Telekinese zou het manipuleren van fysieke objecten met de geest zijn (dus bewegen).

Zoiets toon je erg gemakkelijk aan en nog niemand is daarin geslaagd
Oud 05-11-2002, 11:50
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Telekinese is het in beweging brengen van voorwerpen met je energie.
Oud 05-11-2002, 14:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
Telekinese is het in beweging brengen van voorwerpen met je energie.
Dat maakt het alleen maar makkelijker om het te bewijzen.
Oud 05-11-2002, 15:39
emperor crono
emperor crono is offline
Maar het is nog nooit aangetoond dat het mogelijk is, toch?
Hoe zit het dan met die luitjes die lepels krombuigen (zonder handen) enzo? Of zijn dat allemaal oplichters.
Oud 05-11-2002, 18:23
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
emperor crono schreef:
Maar het is nog nooit aangetoond dat het mogelijk is, toch?
Hoe zit het dan met die luitjes die lepels krombuigen (zonder handen) enzo? Of zijn dat allemaal oplichters.
Uri Geller is de bekendste en alles wat hij kan, kan James Randi ook (zonder magie; hij is skepticus).
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 11:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
(zonder handen)
Volgens mij gebruikt Uri Geller gewoon zijn handen.

Metaalmoeheid.
Oud 06-11-2002, 12:07
Sublime85
Sublime85 is offline
IK kan het.....met een magneet (wel alleen ijzer)

Maar um ik geloof denk ik ook niet dat iemand iets echt kan laten bewegen ..... en anders moet ie het mij het ook eens leren....(trouwens stel je kan het ... een beetje wat het je er aan ??)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik denk het grootste bewijs dat dit soort dingen niet bestaan is dat er in amerika een man is die een miljoen dollar uitlooft voor het eerste, door hun getoestste bewijs van welke paranormale activiteit wat dan ook.

Als je wel degelijk iets zou kunnen laten bewegen met je hersens, dan zou je het ook moeten kunnen ontwikkelen tot iets groters, met alle gevolgen van dien.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 15:16
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik denk het grootste bewijs dat dit soort dingen niet bestaan is dat er in amerika een man is die een miljoen dollar uitlooft voor het eerste, door hun getoestste bewijs van welke paranormale activiteit wat dan ook.
James Randi, en alhoewel het heel nobel is zit er ook een schaduwzijde aan. Randi laat niet iedereen toe. Bijvoorbeeld mensen die van het STARGATE-project komen.
Oud 06-11-2002, 17:23
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
legatus schreef:
James Randi, en alhoewel het heel nobel is zit er ook een schaduwzijde aan. Randi laat niet iedereen toe. Bijvoorbeeld mensen die van het STARGATE-project komen.
is je bron wel betrouwbaar? James Randi is toch zeker niet zo dom om te zeggen dat zulk soort mensen niet mee mogen doen? (of ze structureel tegen te werken) want dat zou impliceren dat hij denkt dat ze het kunnen en dát weet hij ook (dus ook dat mensen hem dan totaal niet serieus kunnen nemen). z'n motivatie om de prijs uit te loven is dan volgens mij ook niet om het bestaan van het bovennatuurlijke te ontkrachten terwijl hij zelf weet dat het wel bestaat ((want wat is het nut daarvan?? dan is hij zelf immers een gelover (of eventueel twijfelaar))) (als hij zou weten dat het bestaat was het helemaal dom om de prijs uit te loven want hij weet dan dat er mensen zijn die hem op kunnen eisen!).

het klinkt als zo'n argument van mensen die overal samenzweringen zien; maar dat iemand moedwillig bewijzen van dingen probeert te ontkennen waar ie zelf wel in gelooft is belachelijk onrealistisch.

heeft James Randi dan ook een lijst met alle vingerafdrukken of irisscans van alle mensen die aan geheime projecten van de amerikaanse regering hebben meegewerkt zodat ie kan checken of iemand daar niet toevallig stiekem bijhoort? ik denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 22:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
heeft James Randi dan ook een lijst met alle vingerafdrukken of irisscans van alle mensen die aan geheime projecten van de amerikaanse regering hebben meegewerkt zodat ie kan checken of iemand daar niet toevallig stiekem bijhoort? ik denk het niet.
Met REMOTE-VIEWING kom je niet in de show. En Randi heeft wel degelijk eisen. Volgens mij heb ik ergens nog wel een bron van een advocaat die tegen hem is.
Oud 07-11-2002, 09:52
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
legatus schreef:
Met REMOTE-VIEWING kom je niet in de show. En Randi heeft wel degelijk eisen. Volgens mij heb ik ergens nog wel een bron van een advocaat die tegen hem is.
James Randi heeft gezegd:
Citaat:
Of course, when confronted with a particularly incredible claim like "remote viewing" (the current version of "clairvoyance") we can easily stop short and ask ourselves just why we are involved with such obvious nonsense. But this is the job we chose to take on, and it has its rewards in the feedback we get from those who have listened, learned, and benefitted from our efforts. That's the payoff.
ergens anders schreef hij:
Citaat:
An observation: I've received all sorts of mail from folks who wonder why I'm spending so much time fencing with the Psi Tech people. We have no choice, at JREF. We have to handle every challenger , until or unless that person or group shows that they're totally unreasonable and/or uncooperative, and/or mentally incapable of handling the matter. When Dr. Wayne Carr jerked us around for months concerning his claims for "remote viewing," then suddenly just vanished from the scene, it wasn't entirely unexpected. However, we got some accusations that we were "scared" by the awesome power of RV, and that we withdrew from the confrontation. We didn't withdraw, Carr did. But that doesn't stop the grubbies out there from hurling lies at us, even though they know the truth about the situation.

Carr had turned the test over to the Hawaiian Remote Viewers Group (HRVG), asking them to do the actual RV work, with his guidance. Then Carr disappeared, and everything came to a halt. The group recently came upon a snide comment from an unknown person who visited. He wrote, commenting on the maneuver of Psi Tech:

"It will be interesting to see if the "Amazing" Randi agrees to a fair test when he is offered a hundred thousand dollars to just do what he claims to do every single day."

First, I have never claimed to be able to do any such thing, and certainly not "every single day." This is a total fantasy, probably just an anonymous juvenile throwing a rock into the discussion. But one of the heads of the HRVG, Glenn Wheaton, replied:

"Randi has agreed to a fair test in dealing with Remote Viewing. I coordinated with James on the test undertaken by Dr. Wayne Carr. . . . I can assure you that James Randi gave Wayne every consideration. I spoke with him and others involved when the protocol was set up and found everyone willing to win or lose solely on the basis of the viewer's work. There was no ambiguity at all in the system established to determine viewer accuracy."

Refreshing indeed. Wheaton carried on much correspondence with the JREF's Andrew Harter, and things were going well until Carr dropped out. I'm glad to have this validation from the HRVG, and I thank them for it.

However, please note that the question is not whether the JREF can meet a challenge from Psi Tech — or from anyone else. The question is simply whether Psi Tech or anyone else can meet the JREF challenge!

Are you ready to go ahead with a test without Wayne Carr, HRVG group....? We're all ready!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 11:48
legatus
legatus is offline
Citaat:
James Randi heeft gezegd:

Ik zoek nog steeds naar die advocaat...
Oud 09-11-2002, 11:49
Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
dat is erg simpel. Telekinese zou het manipuleren van fysieke objecten met de geest zijn (dus bewegen).

Zoiets toon je erg gemakkelijk aan en nog niemand is daarin geslaagd
imho is er allang genoeg bewijs dat het kan en mensen die het kunnen hebben wel wat beters te doen dan james randi ervan te ovettuigen dat het zo is.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 12:06
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
imho is er allang genoeg bewijs dat het kan en mensen die het kunnen hebben wel wat beters te doen dan james randi ervan te ovettuigen dat het zo is.
hoe kom je daar aan die humble opinion dat er zoveel bewijs is? ik kan namelijk echt niks verzinnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten