Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien stom vraagje, maar kan je dat bedrag niet terugvorderen? Ik heb ongeveer een jaar lang elke dag met de taxi naar school gemoeten en weer terug, kon het hele bedrag dat ik (of mijn ouders in dit geval) daaraan hadden uitgegeven, terugkrijgen via de verzekering. ..
In dit geval zal het wel anders zijn natuurlijk, maar je moet toch naar school? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar... de opleiding die ik doe kan je op 4 plaatsen in het hele land doen. Is dus vrij zeldzaam. Ik moet er 50 km. voor reizen, maar sommigen in mijn klas wel 80-100km... Evenveel als een gemiddelde reisafstand naar een uni, dus. Er zijn meer uni's/HBO's dan zeevaartscholen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Btw, het traject Zwijndrecht - Utrecht Centraal is €21,50 dúúrder dan het traject Dordrecht - Utrecht Lunetten, terwijl de laaste een stukje langer is. Erg vaag... Ik bedoel maar: als je het traject voor je (jeugd)maandtrajectkaart gaat bepalen, let dan ook even op de omringende stations, dat kan je een hele zak met geld schelen!! Het heeft mij dus €21,50 gescheeld, dat is bijna 50 gulden!! Nou, mooi meegenomen lijkt me..... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Bij het MBO krijg je pas als je 18 bent een OV, eerder niet. En míjn opleiding is op 6 plaatsen in het hele land te doen. Delfzijl Harlingen Zwolle IJmuiden Rotterdam Vlissingen MBO Maritiem Officier. Ben nu dus €180 per maand kwijt aan reiskosten... dat valt dan nog mee, want ik woon maar 50km van school af (Zutphen-Zwolle). Dus man, l*l niet uit je nek als je niet weet waar je over praat! ![]() Overigens, dit topic gaat dicht. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=208616 |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb mijn OV net opgehaald en ik ben ook in JULI geboren. dus je zou hem ongetwijfeld snel mogen halen... Groetjessss
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
OV heb ik ook al niet.. Ik snap ook niet waarom je geen OV krijgt als je begint met studeren (ongeacht je leeftijd). Dat is toch veel logischer??
![]() ![]() ![]() MENSEN MIJN VOORSTEL: BEGIN EEN HANDTEKENINGENACTIE!
||
![]() |
Citaat:
het zou trouwens eigenlijk nergens op slaan dat ze je een boete geven voor "te voreg" ophalen, want als ze goed zouden controleren in de treinen en bussen zou je die kaart nie eens kunnen gebruiken...Maar goed, ik heb m dus ook al opgehaald...en mag m pas oktober gebruiken, ik vroeg het nog op het postkantoor...maar daar zeiden ze dat je hem gewoon op kon halen... ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Dus wat lul je over een boete..Je krijgt zelf een afhaalbericht dat je hem mag gaan ophalen dus dan moet je dat ook gaan doen
||
Citaat:
Ja precies.... En ze kunnen geen boete uitschrijven voor iets dat ze je zelf hebben op laten halen.... afhaalkaart stond op afhalen vanaf 12 sepetember.... en de kaart is van oktober tot December geldig en dan in het nieuwe jar net voordat je studie weer begint mag je de nieuwe ophalen en dat elke 4 maanden. Ik heb gevraagd waarom dat was?? en dat was omdat er veel mensen tussentijds mee stopte vroeger en nog wel het hele jaar gebruikt maakte van de OV... Boete laat maar komen, gaat hun meer geld kosten dan mij.... want hun hebben mij de kaat toegezegd. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Er valt niet echt veel te beargumenteren want het is gewoon zo? Ongeacht je leeftijd, je krijgt een OV als je met een hbo studie begint, of universiteit.. je krijgt em alleen pas in oktober als je jonger bent dan 18 jaar of als je in het 3e kwartaal 18 bent geworden..
|
![]() |
Sorry voor mijn contributie, ik was in de veronderstelling dat de IBG je ook een boete zou uitschrijven als je te vroeg was. In principe is dat immers ook een vorm van "onrechtmatig bezit".
Ik dacht dan dat het betreffende postkantoor de IBG zou doorgeven wanneer de OV afgehaald was, en dat deze instantie dan op haar beurt mooi even zou concluderen dat je de kaart onrechtmatig in je bezit hebt. Tegenwoordig draait alles om geld, zelfs universiteiten (voor iedere student die al vroeg afvalt vangen ze wel flink wat collegegeld, maar hoeven ze niets meer tegenover te stellen, lucratief dus, 1400 euro per student), dus waarom de IBG niet? Sorry voor de ontstane tja... ongemakken? ![]() |
![]() |
|
![]() |
heeej ik heb even mijn ov erbij gepakt en er staat wle iets over een boete en wel dit staat er precies :
inleveren: uiterlijk de vijfde werkdag nadat het recht op studiefinanciering is beeindigd. Lever je de kaart later in, dan ben je per halve maand of een gedeelte ervan € 68 verschuldigd. het is dus bij te laat inleveren en niet bij te vroeg ophalen Greetzzzzzzz
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Which saai should I take? #1346 Verwijderd | 500 | 21-03-2011 13:41 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #133 rare kwast | 498 | 17-08-2008 22:28 | |
Werk, Geld & Recht |