Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2002, 10:07
~miZzs~
~miZzs~ is offline
hoi,

ik zit er over te denken om psychologie te gaan studeren. ik zit nu op de havo. dus dan zal ik eerst het eerste jaar van hbo moeten doen en daarna door na psychologie. weet iemand misschien welke hbo opleiding je dan het beste kunt doen alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2002, 16:55
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Ik studeer nu ook psychologie, en er zitten best wat mensen bij die een HBO opleiding hiervoor hebben gedaan. Als het goed is krijg je met hbo opleidingen als : toegepaste psychologie en spw/sph wel wat vrijstellingen in het eerste jaar. (die sluiten dus het beste aan).
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:59
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ga ook psychologie doen, en heb net zoals jij havo. Zit nu op t VWO, ik heb t dus anders aangepakt, want wilde met mn VWO-diploma eerst nog halen. Met Havo kun je ook een propedeuse jaar gaan doen. Toegepaste psychologie. Leek mij ook wel iets, maar dan krijg je alle vormen van psychologie voorgeschoteld. Dat wilde ikzelf liever niet.
Oud 13-10-2002, 18:34
alpha
alpha is offline
wil ik misschien ook en zit ook op havo. ik ga in iedergeval geen vwo doen, verder zie ik nog wel. op zich maakt het niks uit welke hbo-propedeuse je hebt, creatieve thearapie lijkt me ook wel wat.
Oud 13-10-2002, 18:50
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Miss Helena schreef:
Toegepaste psychologie. Leek mij ook wel iets, maar dan krijg je alle vormen van psychologie voorgeschoteld. Dat wilde ikzelf liever niet.
Je kunt er toch niet onderuit om alle vormen van psychologie voorgeschoteld te krijgen, in je propedeusejaar krijg je daar ook mee te maken. Ik denk juist dat het wel een voordeel kan zijn als je daar al mee in aanraking bent geweest.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 17:20
MarilynManson
MarilynManson is offline
ik wil ook psychologie gaan studeren in tilburg.
Maarem er is nu toch ook een HBO-opleiding psychologie ofzo?? misschien is dat iets ......
Oud 14-10-2002, 18:14
~miZzs~
~miZzs~ is offline
Citaat:
MarilynManson schreef:
ik wil ook psychologie gaan studeren in tilburg.
Maarem er is nu toch ook een HBO-opleiding psychologie ofzo?? misschien is dat iets ......
ja volgens mij wel, tilburg www.fontys.nl
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:21
alpha
alpha is offline
Ik hoorde laatst ergens dat SPH (een van de) moeilijkste HBO-studies zijn dus misschien kun je beter een makkelijke(re) HBO-propedeuse doen want dan heb je natuurlijk meer kans dat je je propedeuse in een keer haalt...

(Zeiden ze tegen mij dus zeg ik het weer door)
Oud 16-10-2002, 10:03
$tarlight
$tarlight is offline
waar studeren jullie?? Ik ga ook psychologie doen (heb nog even, zit nu in de VWO5) maar heb nog geen idee waar. T wordt waarschijnlijk Groningen of Amsterdam..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 18:08
~miZzs~
~miZzs~ is offline
Citaat:
$tarlight schreef:
waar studeren jullie?? Ik ga ook psychologie doen (heb nog even, zit nu in de VWO5) maar heb nog geen idee waar. T wordt waarschijnlijk Groningen of Amsterdam..
ik wil naar utrecht.. lijkt me de leukste stad
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 23:50
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
~miZzs~ schreef:
ik wil naar utrecht.. lijkt me de leukste stad
Als t goed is zit je dan ook redelijk "in" de stad zelf Ik zit nu op school in Utrecht, maar dan in een buiten wijk, das dan weer niet leuk....
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 09:07
~miZzs~
~miZzs~ is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Als t goed is zit je dan ook redelijk "in" de stad zelf Ik zit nu op school in Utrecht, maar dan in een buiten wijk, das dan weer niet leuk....
ja idd, op welke school zit je dan? ik wil eerst naar de hvu en daarna uu
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 21:57
Ilsje
Ilsje is offline
Ik zit nu nog op het roc in Utrecht-Lunetten. Doe daar versneld havo. Daarna wil ik naar de HKU.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 13:57
female17
female17 is offline
heej,ik studeer ook psychologie in tilburg ( mijn eerste jaartje daar) ...je kunt inderdaad eerst je vwo nog halen of als je daar geen zin in hebt de propedeuse voor hbo psychologie halen of een willekeurige andere hbo propedeuse...
succes !
grxxtjes mij
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:18
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Nou, dan moet ik je toch uit je droom helpen, helaas. Ik ben 1ste jaars psychologie in Utrecht en dan zit je in de Uithof. Erg afgelegen, 15 minuten met de bus vanaf CS. Het is jammer, maar ook weer geen ramp. Zo kom je tenminste minder in de verleiding om in tussenuren naar een leuk cafeetje te gaan in plaats van studeren
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 16:55
~miZzs~
~miZzs~ is offline
hoi, even een vraagje voor de mensen die psychologie doen... er is tegen mij gezegd dat je met havo wiskunde A1 wel toegelaten wordt, maar dat je beter nog een je wiskunde bij moet werken. maar krijg je dan echt iets moeilijks van wiskundeofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 08:29
Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Citaat:
~miZzs~ schreef:
hoi, even een vraagje voor de mensen die psychologie doen... er is tegen mij gezegd dat je met havo wiskunde A1 wel toegelaten wordt, maar dat je beter nog een je wiskunde bij moet werken. maar krijg je dan echt iets moeilijks van wiskundeofzo?
Ja, en dat onderschatten de meeste aanstaande psychologie-studenten. Nu heb ik nog amper wiskunde gehad, maar volgend blok krijg ik het wel. Veel statestiek (een dik boek alleen over wiskunde dus) en aanverwante zaken. Het schijnt wel goed aan te sluiten op wiskunde A1 die je bij het vwo hebt gehad. Maar toch schijnen best wat mensen bij die studie af te haken door de wiskunde.
Ik zou iig naar wat open dagen gaan, en wat boeken inkijken en aan meerdere jaars vragen of ze het te doen vonden.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 10:22
Miess
Miess is offline
Citaat:
~miZzs~ schreef:
Je krijgt een hoop statistiek, vaak vinden mensen die wiskunde B hebben gehad op de middelbare school dit moeilijker dan mensen die wiskunde A op de middelbare school hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 11:53
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Miess schreef:
Je krijgt een hoop statistiek, vaak vinden mensen die wiskunde B hebben gehad op de middelbare school dit moeilijker dan mensen die wiskunde A op de middelbare school hebben gehad.
Volkomen waar...
Reageren

Regels voor berichten