Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2002, 18:17
Starrie
Starrie is offline
ik heb een probleempje...
Ik zou graag binnenkort met mijn vriend naar bed willen gaan. Maar als ik verschillende verhalen hoor lijkt het me verstandig om ana de pil te gaan. Die moet je bij je huisarts halen. Het vervelende is dat mijn ouders mijn huisarts zijn. En eigenlijk wil ik niet dat ze het weten omdat ik neit weet hoe ze zullen reageren. Ik ben bang dat ze me te jong vinden enz. en dat ik dan een hele preek krijg.
Weet iemand wat ik kan doen? En is een condoom alleen niet veilig genoeg?
Oud 06-02-2002, 18:20
Dark Angel
Dark Angel is offline
een condoom alleen zou in principe veilig genoeg zijn, maar als je onervaren bent is de kans dat er iets mee fout gaat wel groter.. Dan is het een veilig idee om de pil erbij te slikken.

Zouden je ouders het niet begrijpen? Als ze huisarts zijn dan zouden ze van dit soort vragen niet gek moeten opkijken.
Oud 06-02-2002, 18:22
Cerberus
Cerberus is offline
heb je er al eens met je ouders over gepraat dat je misschien aan de pil wilt? ik denk dat het heel verstandig is om het er met ze over te hebben. misschien vinden ze het wel helemaal niet zo'n probleem als je denkt.
Oud 06-02-2002, 18:24
Starrie
Starrie is offline
Hij is niet onervaren dus hij weet wel hoe het allemaal moet. Maar dan blijf ik nog onzeker

Mijn ouders zullen het wel begrijpen denk ik maar ik ben bang dat ze ervan schrikken. Ze liggen in scheiding enz. dus ik ben bang dat ik ze hiermee overval. Ze zijn nogal voorzichtig met mij. Daarom durf ik het niet goed te vragen
Oud 06-02-2002, 18:39
Whuzz
Whuzz is offline
Ten eerste, dit is dus de reden dat het onverstandig is je eigen ouders als huisarts te hebben. De vader van mijn ex was ook huisarts, maar m'n ex had zelf een andere huisarts. Een huisarts moet namelijk vertrouwelijk met gegevens om kunnen gaan en emotioneel onafhankelijk zijn van z'n patienten. Da's een beetje lastig als het je eigen dochter betreft. Mijn advies, neem een 'eigen' huisarts. Dan kun je die gewoon om de pil vragen, zonder dat je ouders het hoeven te weten.
Oud 06-02-2002, 18:40
BlackMystery
BlackMystery is offline
zeg dit:
mama ik heb een onregelmatige cyclus
mag ik de pil pakken
prob opgelost
moetten ze niet weten dat je sex wil hebben met iemand
het condoom zelf is veilig
maar als het eens scheurt (al is de kans der niet echt suppergroot op)
plus het is eigenlijk leuker voor de jongen zonder condoom
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:55
Starrie
Starrie is offline
ja kijk als ik dat ga vragen dan gaan ze het toch vermoeden. Ik heb nu 5 maanden een vaste vriend die ik elk weekend elke avond zie. Tja... ik vind het gewoon eng om het te vragen. Maar ik hoop dat ik een manier vind.
Oud 06-02-2002, 19:15
Cerberus
Cerberus is offline
Citaat:
Starrie schreef:
ja kijk als ik dat ga vragen dan gaan ze het toch vermoeden. Ik heb nu 5 maanden een vaste vriend die ik elk weekend elke avond zie. Tja... ik vind het gewoon eng om het te vragen. Maar ik hoop dat ik een manier vind.
je moet je gewoon ff over die angst heen zetten. je ouders zullen vast wel even schrikken/raar opkijken, maar dat is toch logisch? je bent hun dochter. als ze er even over hebben nagedacht zullen ze vast wel inzien dat het wel verstandig is.

als het op deze manier niet lukt en je wilt ECHT graag aan de pil, dan kan je Whuzz zijn advies opvolgen.

Regels voor berichten