Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2002, 21:32
Freshmaker
Freshmaker is offline
Hallow.

Ik zit nu in 5 Havo en overweeg volgend jaar verder te gaan met 5 Vwo. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben? Is er een groot verschil tussen die 2? En hoe zit het met al de punten die je gemist hebt en meetellen voor je examen?
Oud 10-10-2002, 22:13
Shibby
Shibby is offline
Wil ik ook doen....kan ook op Luzac college ROC en erasmus kun je het in 1 jaar doen
Oud 11-10-2002, 07:07
Boogie
Boogie is offline
Ik ken wel mensen die dat hebben gedaan, dat ging redelijk. Als je maar een hoop werk doet.
Oud 11-10-2002, 08:33
autodropje
autodropje is offline
ken wel aantal mensen die dat gedaan hebben, ging best goed
Oud 11-10-2002, 09:02
heumen
heumen is offline
Ik heb het gedaan en het was best te doen. Ik heb het alleen wel gedaan in de tijd voor de tweede fase en weet dus niet of het nu nog makkelijk/moeilijk is. Je moet alleen een extra vak volgen dat je nog niet eerder gedaan hebt. Verder is het best te doen.
Oud 11-10-2002, 15:24
Verwijderd
Ik doe nu VWO oude stijl, vorig jaar mijn Havo diploma gehaald, en dit schooljaar hoop ik mijn vwo diploma te halen. Ik doe een schriftelijke cursus, met zeven vakken, via het NHA, in mei doe ik dan dus staatsexamen en eind juni/begin juli de mondelingen.

Bevalt me prima!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 08:45
Severus
Severus is offline
Ik heb 5 HAVO al af en doe nu de lerarenopleiding Geschiedenis, waar ik mee wil stoppen als het jaar af is (als het aan mij lag, was ik nu al gestopt, maar het mag niet van mijn ouders). Daarna wil ik 5 & 6 VWO in één jaar doen, op een VAVO-school. Omdat ik zelf in Limburg woon, zal ik dan óf naar een Leeuwenborgh-school óf naar een Gilde-school moeten gaan.

Ook ik vraag me af of het wel te doen is om 5 & 6 VWO in één jaar te doen. Word je daarbij niet overspoeld met werk zodat je helemaal geen vrije tijd meer hebt? Overleef je dat nog wel?

Dat zou ik wel eens willen weten.

Ripper
Oud 12-10-2002, 11:06
Bluesummers
Bluesummers is offline
@ripper: k zit nu in 5vwo, en heb al onwijs veel werk.. (werkstukken enzo)moet er niet aan denken om 5 en 6 samen te doen..
Oud 12-10-2002, 12:54
the 6th gate
the 6th gate is offline
een vriending van me doet nu 5 vwo nadat ze havo had afgerond. T schooljaar is nog niet zo lang bezig dus k kan dr niet echt veel van zeggen momenteel, maar in het begin lijkt het natuurlijk wel op elkaar doordat je ook vooral stof krijgt wat je al eerder gehad hebt he
Oud 12-10-2002, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef:
Ik heb 5 HAVO al af en doe nu de lerarenopleiding Geschiedenis, waar ik mee wil stoppen als het jaar af is (als het aan mij lag, was ik nu al gestopt, maar het mag niet van mijn ouders). Daarna wil ik 5 & 6 VWO in één jaar doen, op een VAVO-school. Omdat ik zelf in Limburg woon, zal ik dan óf naar een Leeuwenborgh-school óf naar een Gilde-school moeten gaan.

Ook ik vraag me af of het wel te doen is om 5 & 6 VWO in één jaar te doen. Word je daarbij niet overspoeld met werk zodat je helemaal geen vrije tijd meer hebt? Overleef je dat nog wel?

Ripper
Mijn zus is naar een VAVO-school gegaan om daar 5 en 6 vwo in een jaar te doen, wel oude stijl. Haar is dat heel goed bevallen, ze heeft het in een keer gehaald en heeft net zoveel boven haar boeken gezeten als op de Havo (dat is dus bijna niet). Er is veel herhaling, dus zal het allemaal wel meevallen.
Ik doe zelf dus ook 5 & 6 vwo in een jaar, via de NHA, schiftelijk dus, thuis. Ik heb 10 van die dikke A4-klappers voor mijn zeven vakken, ze zitten allemaal goed vol.. maar je hebt ze echt zo uit, ik ben nu een tijdje bezig en heb drie mappen uit, het valt me ook op dat er heeel veel herhaling is van de Havo. Ik doe dus VWO OS, en deed Havo NS. Het is wel heel anders, geen werkstukken etc, behalve voor biologie. Maar het bevalt zooo goed he! Ik kan me echt veel beter concentreren dan op school en werk ook veel harder, leer veel meer en tja, het bevalt me gewoon echt goed! We heb je veel zelfdiscipline nodig, dat had ik op de Havo niet, daarom wilde ik het op gaan bouwen, zodat ik beter zou kunnen leren etc.. Dat is me echt goed gelukt!!
Nu natuurlijk nog mijn examens halen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 17:21
Miess
Miess is offline
Citaat:
Ripper schreef:

Ripper
Als ik naar het vak wiskunde B (wat ik zelf geef) kijk, denk ik dat het erg moeilijk zal zijn, om dat er allemaal in 1 jaartje in te drammen. Een groot deel weet je natuurlijk al wel, maar er blijft toch een hoop nieuwe stof die je je dan in een énorm hoog tempo eigen zult moeten maken. Maar waarom probeer je dit jaar niet even vol te houden, om zo je propedeuse te halen, dan kun je toch ook naar de universiteit?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:56
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik heb afgelopen jaar Havo gehaald, en doe nu VWO. Heb al mn vakken van de Havo aangehouden, doe nu op t VWO alleen geen maatschappijleer en CKV meer. Tis wel ietsje pittiger, maar best te doen hoor. Ik denk gewoon: mn examen heb k al n x gedaan, weet hoe t is, kom er nu ook wel. Suc6
Oud 13-10-2002, 18:51
Freshmaker
Freshmaker is offline
Oke, bedankt
Oud 13-10-2002, 20:44
Balance
Balance is offline
jongen in onze klas komt ook van de havo. hij hoeft best wat vakken niet te volgen en daardoor heeft hij genoeg tijd over om de vakken die hij vorig jaar niet had, in te halen.
zoals de vreemde taal: hij had vorig jaar alleen duits en moet nu opeens ook frans doen. Hij loopt dus dik een jaar achter, das wel lastig, maar dat kan dus tijdens vakken als geschiedenis 1 enzo.
Reageren

Regels voor berichten