Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2002, 15:22
Luvlytallie
Luvlytallie is offline
Hey allemaal...

Ik heb sind 2 maanden een vriend... en we hebben het gehad over sex... Hij wil het zonder condoom doen... maar dan moet ik aan de pil... Dat wil ik ook best wel, maar is alleen de Pil genoeg. Is het veilig genoeg. Ik weet dat als je geen condoom gebruikt je nog steeds ziektes kan krijgen... Maarja... hij is niet ziek... en ik ook niet... Maar wat zeggen jullie Alleen de Pil of Allebei.. Condoom en Pil??? En hoe werkt het met de Pil.. Met dat innemen... en je menstruatie en zo???

Groetjes
Oud 26-03-2002, 15:23
sunna
sunna is offline
ik heb precies hetzelfde
ik heb vorige week de pil gehaalt en die moet ik de 1ste dag van mn ongesteldheid innemen.
mn vriendjuh wil het dan ook zonder doen, maar ik wil dat hij zich eerst laat testen. je kan idd anders allemaal ziektes krijgen
hihi
Oud 26-03-2002, 15:23
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Moet je niet de pil al vanaf de eerste dag van je menstruatie niet innemen?

Van wat ik gehoord heb is de pil voor 99% veilig ofzo iets.

Dit kan je beter vragen aan vrouwen denk ik
Oud 26-03-2002, 15:27
Luvlytallie
Luvlytallie is offline
Citaat:
dancing girl schreef:
ik heb precies hetzelfde
ik heb vorige week de pil gehaalt en die moet ik de 1ste dag van mn ongesteldheid innemen.
mn vriendjuh wil het dan ook zonder doen, maar ik wil dat hij zich eerst laat testen. je kan idd anders allemaal ziektes krijgen
hihi
Nog een vraagje... moet je dan eerst naar de dokter... of kan je die gewoon bij de apotheek halen of zo???
Oud 26-03-2002, 15:28
Luvlytallie
Luvlytallie is offline
Citaat:
Luvlytallie schreef:
moet je dan eerst naar de dokter... of moet je gewoon bij de apotheek halen???

Oud 26-03-2002, 15:29
sunna
sunna is offline
je moet bij de dokter op gesprek
ik dacht dat ze alles ging bekijken maar helemaal niej
ze vraagt wil je aan de pil. ik zo : ehh ja
okeej ik schrijf je er 1 voor en over 3 maanden terug komen om te kijken of alles goed gaat
Oud 26-03-2002, 15:39
Kupu
Kupu is offline
hoe je m gebruikt staat uitvoerig beschreven in de bijsluiter, dus daar hoef je niet over in te zitten.

En nog iets, je schrijft dat je vriendje niet ziek is, maar geslachtsziekten kunnen wel enkele jaren onopgemerkt blijven. En sommigen ben je gewoon een gastheer voor, daar ben je resistent tegen, maar hij blijft wel in je zitten. En die kan je doorgeven aan sexpartners. Je bent eigenlijk alleen zeker als hij een test laat doen, en jij ook. Of je moet allebei nog maagd zijn...

En de pil is inderdaad niet helemaal veilig. Hij is voor 99,8 % veilig. Dit houd in dat van de 1000 vrouwen die de pil gebruiken er per jaar 2 zwanger worden. Dus voor een voorbehoedsmiddel istie nog steeds erg veilig(veiligste van allemaal, na een bepaald soort spiraaltje...)
Oud 26-03-2002, 15:47
Luvlytallie
Luvlytallie is offline
Citaat:
dancing girl schreef:
je moet bij de dokter op gesprek
ik dacht dat ze alles ging bekijken maar helemaal niej
ze vraagt wil je aan de pil. ik zo : ehh ja
okeej ik schrijf je er 1 voor en over 3 maanden terug komen om te kijken of alles goed gaat

ja okey... maar als je dan naar de dokter gaat... moeten je ouders daar dan ook van weten... of kan je gewoon gaan zonder dat je ouders het weten... mijn ouders zijn zo van geen sex voor het huwelijk!!!
Oud 26-03-2002, 18:12
~ Iris ~
~ Iris ~ is offline
Ik heb juist hetzelfde 'probleem'...
Ik ben nu een paar maanden aan de pil want ik heb met m'n vriend over sex gesproken en we zijn er allebei klaar voor, ook al is hij 2 jaar ouder als ik.
We gaan het voor de eerste keer met condoom doen. Want dat is ook wel handig (glijmiddel ed)
De pil begin je dus te nemen op de eerste dag van je menstruatie. je neemt de pil door tot je tabletje met pilletjes op is. (er zitten 21 pilletjes op zo'n tabletje) Je neemt de pil dus 3 weken is. Dan wacht je tot je menstruatie terug begint, en dan begin je ook terug met de pil te nemen.
Op de achterkant van het tabletje staan dagen. Als je menstruatie op dinsdag begint, dan begin je ook dat pilletje te nemen waar dinsdag op staat. Zo kan je controleren of je elke dag de pil genomen hebt.
Het is het best als je de pil altijd op een vast uur van de dag inneemt. Bijvoorbeeld 's avonds als je je tanden poetst. Want dan elke keer als je je tanden poetst heb je de reflex om te denken: mijn pil!
Nu, als je een keertje de pil vergeten bent te nemen. Dan neem je die pil die je vergeten bent zo snel mogelijk. En de pil die je normaal die dag moest nemen, die neem je zoals je altijd doet (op hetzelfde tijdstip)
ok, ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb...

Oud 26-03-2002, 20:04
Verwijderd
Gewoon MET condoom doen >>> Alleen pil is nog steeds niet helemaal veilig >> "Ja maar dat ene procentje, wat maakt dat nou uit?" Zeg dat nog maar eens als je zwanger bent. Of overtijd, dat is al stress-vol genoeg!
Maar, veel plezier En... doe niks waar je niet aan toe bent *klinkt als filosoof*
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 20:29
joepie3
joepie3 is offline
Gewoon lekker zonder condoom doen!!! tenmisnte geen geprust met condooms die niet af willen rollen of scheuren!!! en vooral fijn, er i sgeen onderbreking tussen het neuken en het voorspel.

enigste nadeel is dat je alles onderspuit/drupt zonder condoom.

ps. je moet wel natuurlijk zeker weten dat je vriend(in) geen soa heeft ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 20:45
sunna
sunna is offline
Citaat:
Luvlytallie schreef:
ja okey... maar als je dan naar de dokter gaat... moeten je ouders daar dan ook van weten... of kan je gewoon gaan zonder dat je ouders het weten... mijn ouders zijn zo van geen sex voor het huwelijk!!!
ja das lastig, mijn moeder vond het eerst ook nog nie zo nodig want ze vond me te jong maja mag tog
maar je kan het ook doen zonder dat je ouders het weten hor, de dokter zegt nix
Oud 27-03-2002, 10:31
Luvlytallie
Luvlytallie is offline
Heeey Allemaal,
bedankt voor jullie Reacties... Ik denk dat ik hier wel wat aan heb!!!
Oud 27-03-2002, 10:36
eztah
eztah is offline
Ik ben aan de pil, omdat we alletwee zeker wisten dat we geen 'enge dingen' hadden
Ik vind de pil opzich heel relaxt, beter dan condooms.
Zorg gewoon dat je altijd een strip bij je hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten