Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 18:35
ShiningStar
ShiningStar is offline
Afgezien van SOA is het dan 'nodig' om naast de pil ook een condoom te gebruiken om zwangerschap te voorkomen?

Weet iemand of dat dan ook uit maakt WANNEER je een condoom gebruikt? Wanneer je normaal je eisprong hebt? of gebeurt een eisprong sowieso niet bij de pil en is een condoom dan juist daarvoor als dat dus per ongeluk wel gebeurt?

Heeft iemand tips?
Thnx
XXX
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:52
Verwijderd
Als je zeker weet dat je bedgenoot geen soa heeft, dan kan je het zonder condoom doen. Maar wel met pil.

Als je dat niet zeker weet en/of niet aan de pil bent dan moet je altijd een condoom gebruiken. Ongelukjes zitten in een klein hoekje.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:55
Verwijderd
Pil met condoom is natuurlijk het veiligste wat er is (op onthouding na dan natuurlijk ), maar ik denk niet dat het nodig is om naast de pil ook nog een condoom te gebruiken, mits je natuurlijk zeker weet dat je partner soa-vrij is
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:56
ShiningStar
ShiningStar is offline
Maar het condoom als EXTRA naast de pil om zwangerschap te voorkomen is dus niet 'nodig'?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:57
Verwijderd
Citaat:
ShiningStar schreef op 19-08-2003 @ 19:56:
Maar het condoom als EXTRA naast de pil om zwangerschap te voorkomen is dus niet 'nodig'?
Lees de posts.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 19:19
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Alleen de pil tegen de zwangerschap is veiliger dan alleen een condoom, gecombineerd is t natuurlijk nog veiliger.
In principe kan je altijd zwanger worden, zelfs met alle beveiliging en tijdens de menstruatie (dan ben je eigenlijk niet vruchtbaar) is er toch nog een hele minime kans dat je zwanger wordt.
Maar in principe is de pil voor meer dan 99% zeker. En de periode dat je (normaal gesproken) zwanger kan worden is een periode van 5 dagen ofzo *weet het niet zeker*. (van 3 dagen voor tot 2 dagen na de eisprong, die als ik het goed uit m'n hoofd zeg, maar dat zal wel niet , rond de 14e dag van de cyclus plaatsvind)
Oud 19-08-2003, 19:39
ShiningStar
ShiningStar is offline
Citaat:
Ertur schreef op 19-08-2003 @ 19:57:
Lees de posts.

Kijk eens naar de tijdstippen schat...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
ShiningStar schreef op 19-08-2003 @ 20:39:
Kijk eens naar de tijdstippen schat...
Ze vindt me een schat!

En kheb naar de tijden gekeken, sorry...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:11
Harry1984
Harry1984 is offline
Als je een meisje ontmaagd dan kan ze niet zwanger raken, heb je helemaal niets nodig

En anders gewoon alleen meisje aan de pil, condooms doe ik nooit, dan is er geen hol aan, bovendien is het haar verantwoordelijkheid als ze zwanger raakt natuurlijk
Oud 19-08-2003, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Harry1984 schreef op 19-08-2003 @ 23:11:
Als je een meisje ontmaagd dan kan ze niet zwanger raken, heb je helemaal niets nodig

*knip*

ROFLMAO

je bent toch niet serieus? heb zo'n bang vermoeden van wel...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:26
Ranmaru
Ranmaru is offline
Citaat:
Hier klopt dus helemaal niets van!
De kans word lager, ze heeft statistisch 25% minder kans, maar het is nog steeds onzin! ik weet niet waar je het vandaan haalt!

Baka.
Oud 19-08-2003, 23:34
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:

En anders gewoon alleen meisje aan de pil, condooms doe ik nooit, dan is er geen hol aan, bovendien is het haar verantwoordelijkheid als ze zwanger raakt natuurlijk
Mr. Stupido himself. Echt jongen ga met je moeden ****** ofzo, dan krijg je tenminste nog een broertje/zusje en dan ben je gelijk vader mocht je je moeder zwanger maken. Gelijk handig, want je weet dat je moeder goed in het opvoeden van kinderen is
Oud 23-08-2003, 12:18
Ilsje
Ilsje is offline
laat die harry maar lekker lullen, kheb zijn posts es door gelezen en das zo'n zielig raar figuurtje... ik hoop dat t een serieuze forummer is die onder andere nick even de boel wil opstangen ofzow.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:40
never mind
never mind is offline
Citaat:

Oké... wie is er nu weer undercover...

Zo'n gigantische dozis van stomheid, egocentrie, ontwetendheid, enz. kan gewoon geen serieus persoon zijn.... Toch

Oh en jezus wat ben je sneu als je echt zo bent
Oud 23-08-2003, 14:19
Susanne
Susanne is offline
Het is gewoon typisch Nederlands, alles dubbelop.

En als je voorderest gewoon zeker weet dat je partnertje niks heeft, is 't geen probleem.
Oud 25-08-2003, 19:14
Tox
Tox is offline
ja dubbel is beter maar ik doe zelf maar meestal aan 1 van de twee, ja slim is iets anders
Oud 25-08-2003, 19:39
Verwijderd
Dubbel is goed wanneer je en heel zeker wil weten dat je niet zwanger gaat worden en heel zeker wil weten dat je geen SOA krijgt. Wanneer je voor die SOA niet bang hoeft te zijn, maakt het eigenlijk weinig uit, míts je de pil goed slikt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 20:24
C r Y p S
C r Y p S is offline
Ik ken een meisje wat zwanger is geworden terwijl ze toch altijd pil én condoom heeft gebruikt. Alles kan dus.
Probeer je alleen eens heel goed in te denken hoe het is als jij zwanger bent. Of (voor de jongens) wat nou als je vriendin zwanger is en ze besluit dat ze het kind wil houden? Ik denk dat er dan meer mensen voor dubbele beveiliging zouden kiezen, ook al is er dan 'geen hol aan'
Oud 25-08-2003, 21:00
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik zou allebei doen zeker zo veilig. en ik zou laten testen op soa's en dan met je partner gaan zonder condoom.

maar het is altijd nog hopen of hij nooit vreemdgaat
Oud 26-08-2003, 11:21
Verwijderd
Normaal gezien als je de pil correct gebruikt dan is er geen eisprong. Je moet ze dan ook wel echt correct gebruiken, dwz geen vergeten en liefst altijd op hetzelfde tijdstip innemen. Heb je diarree gehad of last van braken, dan moet je goed de bijsluiter lezen over wat je in dat geval moet doen. De gevaarlijkste periode om je pil te vergeten is de 1ste 7 dagen van de strip. In dat geval is het mogelijk dat de eisprong niet meer onderdrukt wordt.
De pil is heel veilig, maar niet 100%. Het veiligste ben je als je ook een condoom gebruikt. Trouwens, dat is denk ik sowieso een goed idee. Je weet immers nooit of je partner toch niet een SOA heeft.
Als je de pil teveel gedoe vindt, moet je misschien eens denken aan een vaginale ring. Het idee is hetzelfde als bij de pil, alleen moet je er maar 1x per maand aan denken. Je brengt de ring in, haalt er hem na 3 weken weer uit, dan heb je een "stopweek" en na weer een week (dus 4 weken na de vorige) breng je een nieuwe ring in. Het is even veilig als de pil en veel vrouwen zijn er heel tevreden over.
Kijk ook eens op http://www.anticonceptie.nl ... is een hele goede en duidelijke site!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:05
Verwijderd
ik en mijn vriend gebruiken eeigenlijk altijd allebei, pil en condoom.
zonder condoom kan eigenlijk ook wel, maar tch...ik ben daar liever voorzichtig mee.
ik denk altijd dat dingen bij mij dan wel misgaan, terwijl ik ook weet dat dat dikke onzin is.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 09:16
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 20-08-2003 @ 00:34:
Mr. Stupido himself. Echt jongen ga met je moeden ****** ofzo, dan krijg je tenminste nog een broertje/zusje en dan ben je gelijk vader mocht je je moeder zwanger maken. Gelijk handig, want je weet dat je moeder goed in het opvoeden van kinderen is
Van dat goed in opvoeden ben ik zo zeker nog niet als je de uitlatingen van haar zoon bekijkt ...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 23-08-2003 @ 13:40:
Oké... wie is er nu weer undercover...

Zo'n gigantische dozis van stomheid, egocentrie, ontwetendheid, enz. kan gewoon geen serieus persoon zijn.... Toch

Oh en jezus wat ben je sneu als je echt zo bent
Aan die laatste opmerking te zien geloof je zelf niet dat het een undercoverforummer kan zijn he? Ik ben bang dat hij echt is, er zijn echt mensen zo
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:40
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
roosje schreef op 27-08-2003 @ 10:16:
Van dat goed in opvoeden ben ik zo zeker nog niet als je de uitlatingen van haar zoon bekijkt ...
Dat was dus zeg maar ook 1 van de redenen dat er bijstaat.
Oud 30-08-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
rxQueen schreef op 26-08-2003 @ 22:05:
ik en mijn vriend gebruiken eeigenlijk altijd allebei, pil en condoom.
zonder condoom kan eigenlijk ook wel, maar tch...ik ben daar liever voorzichtig mee.
ik denk altijd dat dingen bij mij dan wel misgaan, terwijl ik ook weet dat dat dikke onzin is.
Dat heb ik dus ook...Zonder condoom is echt veel lekkerder, niet alleen voor hem, ook voor mij, mja, k durf t nog niet zo goed aan!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 19:27
laajn
laajn is offline
ik neem de pil en ik vertrouw het wel maar we gebruiken soms toch nog een condoom omdat het gewoon veel leuker is daarna
dan kan ik lekker tegen hem aan blijven liggen ipv naar het toilet te moeten lopen!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 19:41
Sjiraf
Sjiraf is offline
Ik gebruik ook alleen maar de pil. We vonden het gewoon zo'n gedoe om telkens een condoom te voorschijn te halen. Wel lang over getwijfeld hoor, maar ik vertrouw de pil nu wel.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
laajn schreef op 30-08-2003 @ 20:27:
ik neem de pil en ik vertrouw het wel maar we gebruiken soms toch nog een condoom omdat het gewoon veel leuker is daarna
dan kan ik lekker tegen hem aan blijven liggen ipv naar het toilet te moeten lopen!
ja dat is het vooral
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten