Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() mja dit zei ik ook al, maja ![]() ![]() maare,, idd, net zoals jij zei dacht ik ook al alleen ik zat in der Schule te denken omdat ik dat dacht ik had gehoord ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In Latijn geldt dit trouwens ook! Thx |
![]() |
|
HeyZ
HIJ = 1e naamval = Nominatief Onderwerp VAN = 2e naamval = Genitief Bezit of iets dat bijelkaar hoort AAN = 3e naamval = Datief Meewerkend voorw HEM = 4e naamval = Akkusatief Lijdend voorw Woordenboek geeft dit ook zo aan. (PRISMA woordenboek) OK uhm misschien een handige site (voor degene die deze site niet kennen): http://www.digischool.nl/du/schueler/ Ik wil nog ff terugkomen op de discussie dat in landen (belgiË en Nederland) dingen verschillend worden BENOEMD; laten we het dan zo zeggen. Volgens mij blijft de grammatica hetzelfde hoe je het ook noemt. ZO lang als ik duits heb gehad (ondertussen ook alweer examen gedaan in die taal) heb ik nooit die benamingen gebruikt van nominatief, genitief etc. Dus ook zonder dat moet het lukken. Dat even terzijde. BV Kijk en of je nou de 2e naamval akkusatief noemt, maar je weet hoe het werkt, en je noemt de 4e genitief, maar je weet hoe het werkt, dus 4e is lijdend voorwerp...wat zal het boeien dan HOE je het noemt...als je maar weet hoe het werkt. Hoe je het moet toepassen. Dat toepassen heeft denk ik geen invloed op de benaming van iets. Of wel?! DUS of je de benamingen nou wel of niet in de goede volgorde hebt.....de toepassing, de werking ervan blijft toch hetzelfde...!??? Naja zoals ik dus al zei heb ik nooit die benamingen gebruikt...gewoon 1e is onderwerp, 4e lijdend etc....dat lijkt mij ook niet anders in een ander land of wel!???!!? NAJA beetje lang vaag verhaal......hopelijk ist toch een beetje duidelijk wat ik ermee wil aangeven See ya! |
![]() |
|
Makkelijker gezegd misschien: Tis toch niet zo dat jullie als je BV. een 3e naamval ziet staan opeens een 4e naamval uitgang erachter zetten en dus bij een 4e naamval opeens een 3e naamval uitgang gaan opschrijven!??? Dit bedoel ik dus met de relatie tussen benamingen en toepassingen.
Ich gehe mit meinem Bruder in die Schule. mit = + 3 = DUS 3e naamval uitgang of je dan de 3e naamval nominatief, akkusatief of wat dan ook noemt is dan toch niet relevant...of wel?! 3e naamval = meewerkend voorw. = dus meinEM als uitgang NJA beter dan dit kan ik het ff niet uitleggen, wat ik dus bedoel te zeggen.. Slaap lekker allemaal! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb ik ook beweerd dat de grammatica anders was? Nee toch? ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense Simon | 16 | 10-02-2015 21:30 | |
Liefde & Relatie |
Tips! Hoe vraag je verkering? Jongen naar meisje Schattekuuhh | 4 | 04-01-2013 08:31 | |
De Kantine |
persoonlijke vragen ;) Fantôme | 27 | 07-10-2005 23:08 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Vragen bedenken bij thema 'moeders' Dolores | 5 | 19-04-2004 13:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Vragen WolterB | 1 | 19-01-2004 22:38 | |
Software & Hardware |
javascript vraagje ldv | 7 | 29-04-2002 11:37 |