Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
"Op deze manier worden wij als Nederlanders zelf misschien ook wel door aanslagen, anti-amerikaanse en anti westerse gevoelens opgeschrikt."
Ik denk dat wij dat toch wel worden ondanks wij wel of niet met een oorlog meedoen. Wij horen nou eenmaal bij het westen en daar hebben die landen het nou eenmaal niet op. Ik vind wel dat wij verdedigings steun moeten leveren aan turkey Omdat het onze navo bondgenoot is en dat hij natuurlijk wat meer risico loopt door dat hij aan de grens met irak zelf ligt. Groeten, The marshall |
![]() |
||
Citaat:
oo VS gaan jullie aanvallen en jullie gaan verdedigen. VS opereert vanuit ons luchtruim, jullie willen dat voorkomen. Daarom zetten we nu alvast allerlei verdedigingszaken in gang. Dat ziet er sterk uit naar de dreiging dat de VS inderdaad gaan aanvallen. Terwijl de VN nog niet eens klaar zijn !
||
Citaat:
Overigens waaruit blijkt dat als een Navo bondgenoot een idiote actie doet je daar 100% en altijd achter moet staan?
||
![]() |
Citaat:
Hallo, het boeit Turkije en Israel echt niet of dat rapport er komt of niet, die dreiging is er gewoon en dat moet je onafhankelijk zijn van dat rapport. De kans is er gewoon dat Israel en Turkije strax aangevallen worden en dan moet je niet dom gaan wachten op een rapport, terwijl de dreiging AL GAANDE is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is toch hartstikke gek dat je je navo-bondgenoot niet steunt, in dit geval Turkije (en Israel), maar t kon net zo goed een ander land zijn. Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 20:28. |
![]() |
||
Citaat:
als er 1 land is dat daarvoor aangevallen kan worden: dan is het de VS wel. Had Turkije maar niet de kont moeten likken van de VS. (mijn gevoel zegt ook wel: gut... ze willen verdediging, waarom dan geen bescherming..... maar mijn verstand zegt: waarom laten ze nu dan al Amerikaanse troepen toe? Doe dat dan niet!!!!)
||
![]() |
Citaat:
Jij snapt niet waarom Turkije toegeeft aan de VS. Maar om eerlijk te zijn, het is ook best moeilijk te snappen als gewone NLer.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Dus als een land een beondgenoot toestaat om faciliteiten in dat land te gebruiken, dan verdient dat land geen bescherming, m.a.w. dan is het hun eigen schuld als ze worden aangevallen.
(Ik noem Turkije en Israel omdat deze landen kunnen worden bedreigt door de raketten van Saddam, ik zou ook Koeweit en in mindere mate Iran kunnen noemen.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze zouden de VN moeten afwachten. Dat was de afspraak. Wie houdt zich er niet aan de afspraak? Dat Turkije daar met grote voeten intrapt... tsja...
||
![]() |
Citaat:
Dat wil toch niet zeggen dat je dan je bondgenoot niet moet verdedigen? Dat de VS regels overtreed is een hele andere zaak dan verdediging van een bondgenoot. Turkije trapt er niet in, gaat expres mee met de VS en moet ook wel. Zoals ik al zei is t een ingewikkeld verhaal. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
En dat de VS oost indisch doof is voor het vredesplan van Frankrijk en Duitsland zegt mijn inziens al genoeg dat ze die hele VN liever niet zien zitten.
||
![]() |
Citaat:
![]() Want juist doordat ze de VS wel moeten steunen is deze verdedigingsgedoe nu aan de orde. Dit was ook onvermijdelijk en allang van te voren inschatten, maar kennelijk hebben een paar landen geen goede inschattingen kunnen maken, of ze snappen t gewoon niet goed ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Dus als Duitsland zomaar de Ukraine binnen zou vallen en Ukraine probeert zich te verdedigen, moet ik Polen gaan verdedigen omdat Duitsland vanuit Polen ageert? Domweg omdat Polen ook een bondgenoot is? Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Voorzorgsmaatregelen noemt men dat, om alvast bescherming te bieden ongeacht of er een oorlog komt of niet. het zekere voor het onzekere. |
![]() |
|||
Citaat:
En hoe weet je zo zeker dat jij meer info hebt over dit onderwerp? ![]() ![]() Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Zijn de VS al overgegaan op de aanval? Dat is nieuw voor me. Het vredesplan van Frankrijk en Duitsland is een ander punt. Het is er te serieus voor, maar eigenlijk zouden Frankrijk en Duitsland het maar moeten proberen. Ik vraag me alleen af of ze daar samen de middelen voor hebben, of dat ze daar dan wel de rest van de internationale gemeenschap voor nodig hebben.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het voorkomen van dat hele gevecht is beter natuurlijk, maar dat zal ze nooit lukken, dus moet je maar alvast over op bescherming onafhankelijk van of er een oorlog komt of niet. En ja, je zal Polen moeten verdedigen omdat jij faciliteiten van dat land gebruikt en je er ook wat voor moet teruggeven namelijk bescherming van het land, waar het recht op heeft. Dit is nou net wat ik bedoel. De kwestie Turkije is een geval apart, vandaar moeilijk te begrijpen. |
![]() |
|
![]() |
De kans dat Saddam gekke dingen gaat doen is levensgroot, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Hoe het komt dat Saddam dit kan doen, omdat de VS onder druk van de progressieve wereld de 2e golfoorlog begin jaren negentig niet af heeft kunnen maken, daarom is Saddam nu sterk en daardoor heeft hij gikgas gebruikt op de Koerden.
|
![]() |
|
![]() |
Waarom wel naar Turkije en niet naar Iran, Israel e.a. landen in het Midden-Oosten? Als de VS in Turkije gestationeerd is, en Turkije gaat daar accoord mee, kan de VS dan niet die dingen regelen voor de VS? Ja wel heh?
||
![]() |
Citaat:
Als je al ziet hoeveel tijd er aan dit wordt besteeds in de NLse media dan kun je denk ik wle inschatten hoeveel tijd er wordt besteed op Turkse Nieuwszenders.... Namelijk de helft van de dag. Turkije ligt midden in t hele gedoe. Zoals ik al zei: Turkije moest wel, OA omdat de NAVO te laat te hulp schoot. |
![]() |
||||
Citaat:
Zoveel troepen sturen is een sturing naar een komende aanval. In andere woorden: dreiging. Citaat:
Te serieus? We moeten het hele wereldprobleem dan maar schuchter en met een grapje opvatten? Dit IS een serieus probleem en een pluim voor Dld en Fra voor dit plan! Citaat:
||
Citaat:
Duitsland gebruikt faciliteiten, niet ik (Nederland). Duitsland doet iets waar ik (Nederland) het niet mee eens ben. Waarom zou ik die acties dan indirect moeten goedkeuren door wel de nodige verdediging te sturen?
||
![]() |
Citaat:
De Koerden zijn eigenlijk door Israel ism Turkije de kop onder gedrukt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je keurt het dan ook niet goed, maar je stuurt wel verdediging. Als ze t in de geschiedenis wat beter geregeld hadden die hele EU en de NAVO dan hadden ze dit probleem nu niet gehad. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 20:56. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Pepernoten en saaippels #1549 Verwijderd | 500 | 09-11-2011 17:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie ga je stemmen? #4 Mark Almighty | 411 | 23-11-2006 14:56 | |
Wilders: schrap artikel 1 van de Grondwet Verwijderd | 210 | 01-04-2006 03:17 | |
Turkije wel of niet bij de eu?? een dichter | 204 | 04-10-2004 12:13 | |
Nederland moet UIT de Navo stappen Blitzkrieg Bop | 140 | 15-02-2003 14:39 |