Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Enne --> 1 gig aan Rimrams !??? (zelf betaald zker hé) Wat draai jij dan !?? Een superserver, want na 512 merk al weinig verschil meer en na 768 helemaal nix meer (bij fors gebruik ook niet) (dus trek bij deze post beetje een verzuurd gezicht in hoeverre dit serieus is, maar jah .....) Ten eerste, wat voor mobo, wat voor geheugen en wat voor CPU koeler, want lijkt me vreemd dat je CPU door 6(!!!) fans wordt gekoeld ![]() Die slaat alleen nergens op als je de kast open zet !! Je kan overklokken door bijv. de FSB te verhogen en iets in combinatie te doen met je multiplier instellingen. Wat ook een mogelijkheid is om je voltages te tweaken ....! Als dit als wartaal klinkt lijkt het me verstandig dat je toch eerst heel wat gaat lezen voordat je eraan gaat beginnen. Bijv. --> GoT FAQ --> Ik hoop dat je hieraan wat hebt en voortaan iets duidelijker kan zijn .. Mazzls Laatst gewijzigd op 24-09-2002 om 17:18. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zelf een PIV-1.5 (Socket 423) staan en die is makkelijk over te klokken naar 15.0x114 (1710MHz) met de standaard Intel-stockfan, met standaard voltage. Het verschil...sja, op puur rekenwerk merk je natuurlijk een bijna lineair verschil. Het renderen in 3dsmax gaat een stukje sneller. Voor de rest merk ik in games niet veel verschil, omdat de beperkende factor daar de grafische kaart is.
Maar ze zijn zeker over te klokken. Waarschijnlijk dat je met 6 fans en een beetje voltage tweaking nog wel verder komt. |
![]() |
|
ff een bijvoeging
wederom verblijdt een wazige japanner ons met zijn laatste overklok resultaten. Deze japanner wist zijn 1,4GHz Pentium 4 op te tillen naar een record van 2144MHz. Dit bereikte hij door de FSB op 153 QDR en de multiplier op 14 te zetten. Deze resultaten zijn volgens de makers van WCPUID geen hoax: Intel Pentium4 1.4G (Socket423) 2144MHz ASUS P4T / i850 ![]() Kewl huh? bron van : tweakers |
![]() |
|
Ja, die heb ook gelezen...Ik draai nu terug op 1500 Mhz (P4)...Wanneer ik overklokte produceerde die AC97 (onboard) chip nogal wat gekraak, en toen ik het boven de 1700 Mhz waagde, liet ie het helemaal afweten(de ac97 chip, niet de cpu). Ik mag waarschijnlijk van geluk spreken dat het geluid het nog doet. Ik overklok mijn geforce 2 mx in de plaats...En meen dat dit een groter verschil uitmaakt in meer gevallen.
Ik had ook de fsb verhoogd in de de bios...om de multiplier te verhogen moet je waarschijnlijk iets doen op je mobo zelf niet? Niet dat ik het van plan ben...Ik vertrouw overklokken niet zo eigenlijk ![]()
||
Citaat:
voornamenlijk door de nortwoodcore kunnen de 1,6a en 1,8a en < zo goed over geklokt worden. een 1,5 met willmate core doet dat wat minder graag. -de postbode-
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het overclocken van je videokaart kan in games inderdaad meer effect hebben dan het overclocken van je processor, omdat je (verouderde) videokaart een beetje de bottleneck is. De multiplier van een P4 processor kan je gewoon weg niet veranderen. Hij is gelocked en daar is NIKS aan te doen, tenzij je vriendjes hebt bij AMSL ofzo. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(oftewel hij helpt zijn computer naar de tering)
||
Citaat:
![]() Verbeter me als ik wartaal uitsla hoor(komt bij mij vaker voor) Laatst gewijzigd op 16-10-2002 om 19:10. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
(wel goed uitkijken wat je precies doet hé) |
![]() |
||
Citaat:
maar de intel proc's kan je dus niet unlocken. oke. bedankt voor de informatie ![]() Laatst gewijzigd op 17-10-2002 om 13:46. |
![]() |
||
Citaat:
. . . . zoiets bijv. . . . . en die punten moet je verticaal met elkaar verbinden. vier streepje dus. (iemand heeft een keer de punten horizontaal met elkaar verbonden, dat werkt niet ![]() Laatst gewijzigd op 18-10-2002 om 10:32. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Geheugen Enlightenment | 32 | 04-08-2005 00:14 | |
Software & Hardware |
[Nieuwe PC] Oordeling / verandering Johnnie-mannuh | 49 | 15-08-2004 12:38 | |