Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2002, 16:42
Nokiaboy1000
Nokiaboy1000 is offline
hey ik heb een p4 - 1.5Mgh --- 1gB Rimrams
hij word gekoeld door 6Fans dus de koelte is geen probleem + hij staat ondermeer volledig open maar nu is de vraag hoe overclock je dat ding en kan je hem overclocken en zijn er nadelen???

please reactie verwacht

thanks jochen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2002, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Nokiaboy1000 schreef:
hey ik heb een p4 - 1.5Mgh --- 1gB Rimrams
hij word gekoeld door 6Fans dus de koelte is geen probleem + hij staat ondermeer volledig open maar nu is de vraag hoe overclock je dat ding en kan je hem overclocken en zijn er nadelen???

please reactie verwacht

thanks jochen
ehm, wat dacht je ervan alles ietsjes duidelijker te formuleren??

Enne --> 1 gig aan Rimrams !??? (zelf betaald zker hé) Wat draai jij dan !?? Een superserver, want na 512 merk al weinig verschil meer en na 768 helemaal nix meer (bij fors gebruik ook niet)

(dus trek bij deze post beetje een verzuurd gezicht in hoeverre dit serieus is, maar jah .....)

Ten eerste, wat voor mobo, wat voor geheugen en wat voor CPU koeler, want lijkt me vreemd dat je CPU door 6(!!!) fans wordt gekoeld (je zal wel airflow bedoelen.

Die slaat alleen nergens op als je de kast open zet !!

Je kan overklokken door bijv. de FSB te verhogen en iets in combinatie te doen met je multiplier instellingen. Wat ook een mogelijkheid is om je voltages te tweaken ....! Als dit als wartaal klinkt lijkt het me verstandig dat je toch eerst heel wat gaat lezen voordat je eraan gaat beginnen.

Bijv. --> GoT FAQ -->

Ik hoop dat je hieraan wat hebt en voortaan iets duidelijker kan zijn ..

Mazzls

Laatst gewijzigd op 24-09-2002 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 20:19
p-chez
p-chez is offline
Nuttig, een 1.5gHz overclocken.......
Oud 24-09-2002, 20:23
Koen
Koen is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Nuttig, een 1.5gHz overclocken.......
Geef jij me één goede reden waarom dat niet nuttig zou zijn, en ik ben tevreden.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 23:06
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Koen schreef:
Geef jij me één goede reden waarom dat niet nuttig zou zijn, en ik ben tevreden.
omdat je die paar honderd mhz op de 1.5ghz toch niet of nauwelijks zult merken met de dingen die een gemiddeld computergebruiker doet.
Oud 24-09-2002, 23:28
Verwijderd
Met Word zal je het niet zo snel merken nee, maar voor de huidige spellen loont het zeker de moeite. Waarom zou je het niet doen? Alle (gratis) extra snelheid is mooi meegenomen...vooral bij die niet al te snelle oude P4's.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 10:25
Koen
Koen is offline
Citaat:
p-chez schreef:
omdat je die paar honderd mhz op de 1.5ghz toch niet of nauwelijks zult merken met de dingen die een gemiddeld computergebruiker doet.
Dat valt je tegen Dat merk je in spellen zoals Pie al zegt zeker wel, dus waarom zou je die extra Mhz's dan laten liggen, als je ze gewoon kan pakken?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 12:28
Verwijderd
zullen we misschien een keer on-topic zijn en die jongen helpen (in hoeverre die post van hem serieus is) !??

Of was mijn uitleg al zo compleet, dat verder on-topic geneuzel niet meer nodig is
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 21:40
1234remco
1234remco is offline
fbs verhogen via bios
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 05:43
Koen
Koen is offline
Citaat:
1234remco schreef:
fbs verhogen via bios
De FSB ja, heel goed
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
De FSB ja, heel goed
Ik dacht eerst dat-ie zei 'FDS verhogen'
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 12:13
Koen
Koen is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik dacht eerst dat-ie zei 'FDS verhogen'
Dat kan je ook doen, maar of dat voor je Pc zoveel verschil maakt durf ik te betwijfelen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 11:52
Verwijderd
Ik heb zelf een PIV-1.5 (Socket 423) staan en die is makkelijk over te klokken naar 15.0x114 (1710MHz) met de standaard Intel-stockfan, met standaard voltage. Het verschil...sja, op puur rekenwerk merk je natuurlijk een bijna lineair verschil. Het renderen in 3dsmax gaat een stukje sneller. Voor de rest merk ik in games niet veel verschil, omdat de beperkende factor daar de grafische kaart is.

Maar ze zijn zeker over te klokken. Waarschijnlijk dat je met 6 fans en een beetje voltage tweaking nog wel verder komt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 03:35
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
p-chez schreef:
gooi der 150 bij, is toch alweer fuckiing 10% extra.....
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 04:43
Verwijderd
Citaat:
Snaak schreef:
gooi der 150 bij, is toch alweer fuckiing 10% extra.....
Heb je daar 6 dagen voor moeten denken?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 23:02
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Heb je daar 6 dagen voor moeten denken?
neej ik heb me 6 dagen afgevraagd of ik die jongen wel zo hard moest dissen..... maja toch wel dus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 21:54
Vejito
Vejito is offline
ff een bijvoeging
wederom verblijdt een wazige japanner ons met zijn laatste overklok resultaten. Deze japanner wist zijn 1,4GHz Pentium 4 op te tillen naar een record van 2144MHz. Dit bereikte hij door de FSB op 153 QDR en de multiplier op 14 te zetten. Deze resultaten zijn volgens de makers van WCPUID geen hoax:

Intel Pentium4 1.4G (Socket423) 2144MHz
ASUS P4T / i850

Kewl huh?
bron van : tweakers
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 22:25
Droyd
Droyd is offline
Ja, die heb ook gelezen...Ik draai nu terug op 1500 Mhz (P4)...Wanneer ik overklokte produceerde die AC97 (onboard) chip nogal wat gekraak, en toen ik het boven de 1700 Mhz waagde, liet ie het helemaal afweten(de ac97 chip, niet de cpu). Ik mag waarschijnlijk van geluk spreken dat het geluid het nog doet. Ik overklok mijn geforce 2 mx in de plaats...En meen dat dit een groter verschil uitmaakt in meer gevallen.

Ik had ook de fsb verhoogd in de de bios...om de multiplier te verhogen moet je waarschijnlijk iets doen op je mobo zelf niet?
Niet dat ik het van plan ben...Ik vertrouw overklokken niet zo eigenlijk
Oud 09-10-2002, 19:17
Dr Nize Guy
Dr Nize Guy is offline
tssk, p4 1.5 is t zelfde als 1.6 1.7 1.8 alleen anders geclocked/gelocked. Ik zelf heb een 1.8 en draait nu op 2.2 met standaard koeler. dus t moet wel degelijk net zo hoo gkunnen lopen
Oud 09-10-2002, 19:45
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Dr Nize Guy schreef:
tssk, p4 1.5 is t zelfde als 1.6 1.7 1.8 alleen anders geclocked/gelocked. Ik zelf heb een 1.8 en draait nu op 2.2 met standaard koeler. dus t moet wel degelijk net zo hoo gkunnen lopen
ja, vast... teneerste heeft een p1,5 een ander socket dan de latere piv's. namenlijk 423 ipv 478. verder heb je verschillende smaken 1,6 en 1,8 namenlijk de nortwood versie of de willmate versie. het verschil zit in de grote van de core en de hoeveelheid cash geheugen.
voornamenlijk door de nortwoodcore kunnen de 1,6a en 1,8a en < zo goed over geklokt worden. een 1,5 met willmate core doet dat wat minder graag.

-de postbode-
Oud 09-10-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Dr Nize Guy schreef:
Laat me raden, jij hebt een Northwood?

Citaat:
Droyd schreef:
Ik mag waarschijnlijk van geluk spreken dat het geluid het nog doet. Ik overklok mijn geforce 2 mx in de plaats...En meen dat dit een groter verschil uitmaakt in meer gevallen.

Ik had ook de fsb verhoogd in de de bios...om de multiplier te verhogen moet je waarschijnlijk iets doen op je mobo zelf niet?
Niet dat ik het van plan ben...Ik vertrouw overklokken niet zo eigenlijk
Je geluidchipje zal echt niet zomaar kapot gaan hoor.
Het overclocken van je videokaart kan in games inderdaad meer effect hebben dan het overclocken van je processor, omdat je (verouderde) videokaart een beetje de bottleneck is.

De multiplier van een P4 processor kan je gewoon weg niet veranderen. Hij is gelocked en daar is NIKS aan te doen, tenzij je vriendjes hebt bij AMSL ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:46
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Koen schreef:
Dat valt je tegen Dat merk je in spellen zoals Pie al zegt zeker wel, dus waarom zou je die extra Mhz's dan laten liggen, als je ze gewoon kan pakken?
bijvoorbeeld omdat, iemand met een pc als dit waarschijnlijk niet met extra koeling etc rekening heeft gehouden....

(oftewel hij helpt zijn computer naar de tering)
Oud 12-10-2002, 03:42
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
bijvoorbeeld omdat, iemand met een pc als dit waarschijnlijk niet met extra koeling etc rekening heeft gehouden....

(oftewel hij helpt zijn computer naar de tering)
met zo'n bak zou ik wel op me koeling letten, zuinig zijn met 't beest
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 09:25
Dr Nize Guy
Dr Nize Guy is offline
Citaat:
PIE schreef:
Laat me raden, jij hebt een Northwood?
nope willamette
Oud 16-10-2002, 19:04
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
PIE schreef:

De multiplier van een P4 processor kan je gewoon weg niet veranderen. Hij is gelocked en daar is NIKS aan te doen, tenzij je vriendjes hebt bij AMSL ofzo.
Als je je proc wil unlocken kan je toch gewoon de L1 bruggen verbinden? kan met een zacht podlood al(bij mijn XP teminste(had ik geen bijzondere vrienden voor nodig).

Verbeter me als ik wartaal uitsla hoor(komt bij mij vaker voor)

Laatst gewijzigd op 16-10-2002 om 19:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2002, 21:33
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
cartman666 schreef:
Als je je proc wil unlocken kan je toch gewoon de L1 bruggen verbinden? kan met een zacht podlood al(bij mijn XP teminste(had ik geen bijzondere vrienden voor nodig).

Dit wist ik niet...niet dat ik het van plan ben om te doen, maar zoiets vind ik wel goed om weten...maar hoe weet jij precies hoe je die lijnen moet trekken?
Oud 16-10-2002, 21:47
1234remco
1234remco is offline
hoe kon je alleen cpu verhogen EN NIET VIA FSB
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:51
Verwijderd
Citaat:
1234remco schreef:
hoe kon je alleen cpu verhogen EN NIET VIA FSB
core voltage verhogen,
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:51
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef:

Das alleen AMD, en wordt steeds lastiger ...

(wel goed uitkijken wat je precies doet hé)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 13:37
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Das alleen AMD, en wordt steeds lastiger ...

(wel goed uitkijken wat je precies doet hé)
ik kijk wel uit hoor, eerst goed lezen, en dan pas tekenen.
maar de intel proc's kan je dus niet unlocken. oke. bedankt voor de informatie .

Laatst gewijzigd op 17-10-2002 om 13:46.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 13:43
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Dit wist ik niet...niet dat ik het van plan ben om te doen, maar zoiets vind ik wel goed om weten...maar hoe weet jij precies hoe je die lijnen moet trekken?
Ik lees net dat het niet kan bij intel's. Maar op je proc staat ergens L1 en daarbij staan punten tegenover elkaar
. . . . zoiets bijv.
. . . .
en die punten moet je verticaal met elkaar verbinden. vier streepje dus. (iemand heeft een keer de punten horizontaal met elkaar verbonden, dat werkt niet ) Het is wel heel klein allemaal daar, dus neem een goed scherp podlood. Dit kan lastig zijn omdat het podlood zacht moet zijn, anders herleid het geen stroom. En ook belangrijk, lees eerst precies wat je moet doen, want sommige nieuwere XP proc's zijn beveiligd, ze hebben gaatjes gebrand tussen de L1 bruggen, en die moet je dan weer opvullen(lastig!!).

Laatst gewijzigd op 18-10-2002 om 10:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten