Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() -de postbode-
||
Citaat:
![]() En anders probeer je WCPUID eens, die geeft heel veel benchmarcs over alleen maar de processor en wordt door heel veel overclockers gebruikt om hun hoge kloksnelheden te bewijzen. |
![]() |
||
Citaat:
meestal start een pc opnieuw opnieuw op of loopt vast als ie te heet word
||
Citaat:
Maar in ieder geval vrijwel onmogelijk om de processor door te branden ![]()
||
Citaat:
![]() Eerste kritiek op de P4 was inderdaad deze techniek. De P4 zou niet op oorspronkelijke snelheid draaien en daaruit werd verklaard waarom de P4 zo relatief langzaam was. Toch bleek dit niet zo te zijn, maar in extreem overklok geval behaal je dus weinig winst. Enige wat je kunt doen; genoeg koelen ![]()
|
ik wil mn p4 ook overclocken.. (1,8 naar de 2,0)
btw, fsb staat op 100.. ? ratio staat op 8 .. dus dat zou betekenen dat ik een P4 800 heb ? hehe.. dat kan niet ? ? ![]() alleen p4 wil niet de ratio veranderen? wil wel in de bios... maar heeft geen nut ofwel, want de p4 heeft dat toch geblocked ? en in de bios zie k ook de health status.. dus de temp enzo.. die blijft steeds op 43 oid hangen.. dus dat valt wel mee ? ik zou dus de FSB moeten veranderen? iig niet op het mainboard zelf.. dus in de bios: ik heb spead spectrum op disable gezet, en nou moet ik de clock cpu hoger zetten (die nog op 100 staat) ? |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
maar als ik de cpu clock 1 hoger zet.. is het niet meteen 34 mhz, want snelheid tussen onderlinge componenten betekent fsb/divider. dus als ik fsb op 101 zet, is de 'pci kloksnelheid' 33,6 mhz ? En hoeveel mhz zouden ze 'normaal' meer aankunnen.. ik neem aan dat het vast geen tientallen zijn ? *k kon niet zo gauw de boekjes vinden* ![]() |
![]() |
|
Ik heb hem nu overgeclocked naar 2 GigaHerz..
De CPU Clock is met 11 verhoogd, hopen dat mijn koeler dat aan kan. Heb SiSoft Sandra gedowned.. en mijn CPU Temp is 42.5 C .. wat mij wel een beetje vertekend beeld lijkt (ik heb de kap van de kast er even afgehaald, maar daardoor kan de CPU toch niet een einde zakken terwijl hij net overgeclocked is ?) iig, hij loopt idd sneller nu ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar 33,3 @ 41,5 (pci) is beswel veel, dat zeg ik je ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Och, dat valt nou ook wel weer mee. Ik heb m'n PC (Celeron 366) nu al ruim een jaar op 5.5x83 lopen met m'n PCI/AGP dividers op 1/2 en 1/1. Dus een PCI-klok van 41,67Mhz en een AGP klok van 83,33Mhz (effectief 166,67Mhz op AGP2x). De zooi werkt prima, maar ik kan nou niet echt zeggen dat het veel scheelt met een PCI-klok van 33/AGP 66. Toen ik m'n systeem nog op 5.5x100 (PCI en AGP keurig op 33/66) had draaien, was de boel beduidend sneller. Zo heel veel maakt de PCI-klok niet uit ... het enige wat er vrijwel evenredig sneller van wordt zijn netwerkkaarten.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en natuurlijk is de zooi op 100fsb met 550 Mhz sneller als op 83 op lagere speed (geen zin in rekenen) maar 166 op 83x2 is sneller als op 66x2,5, snappez vouz? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|