Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 14:37
prulleke
prulleke is offline
“Oh, mijn god!”
“Zo! Laat je een extra hoofd groeien, jongen?”
“Of is dat je wiskundeknobbel?”

Ja het was een feit, hij had een puist. En niet zo’n kleintje ook. Het was echt een joekel, en zoals mijn vader zou zeggen hebben: je kon er een roomsoesje mee vullen.
Nou, dit was misschien zelfs wel een halve tompoes waard. Maar goed, wat een ophef over een puistje, dit is toch normaal? Zeker als je weet dat het slachtoffer in de risico leeftijd zat van 16 jaar. En puistjes, of in dit geval, helaas voor de drager, een verloren golfballetje, zijn niet het enige waar mensen van deze leeftijd mee te kampen hebben. Wat te denken over de welbekende baard?.
Niet alleen op de kin, maar zeker ook in de keel. Dit tweede kan voor lachwekkende situaties zorgen, zeker als het gesprek een redelijk niveau heeft. Wanneer een jongeman van 16 vertelt over zijn theorie dat Plato misschien wel de eerste schizofreen was, werkt het erg op de lachspieren als de laatste klemtoon opeens een toontje lager zingt.
Maar nu ik dan het voorbeeld van zestienjarigen genomen heb, moet ik natuurlijk ook de voordelen even noemen. Geweldig als ze voor de eerste keer uit mogen. De eerste keer dat ze een café of discotheek binnenstappen is het wel even wennen. Hoe gedraag je je nu tegenover al die oudere mensen die hier al veel langer komen en elkaar allemaal kennen? Nou, de eerste keer gedraag je je dus niet! Je rent met je vriendjes naar de bar, want daar wacht de gouden melk op je. Je vindt het verschrikkelijk smerig, maar blijft stug volhouden dat het na een tijdje vast wel went. Gelukkig voor de jeugd van tegenwoordig is het niet enkel goud wat men drinkt. De bekende mixjes en, niet te vergeten, de Bacardi Breezer of Smirnoff Ice zijn meestal goed te versmaden. Waarschijnlijk vanwege de smaak die je doet denken aan de limonade van je oma, of de snoepjes die op je liggen te wachten na school.
Ook zoiets, wanneer je in de puberteit komt is het opeens niet meer ‘cool’ als je moeder op je zit te wachten na school, met thee en koekjes in de meeste gevallen. Waarom niet? Gezellig toch? Even bijkletsen voordat je aan je bergen huiswerk begint, wat waarschijnlijk uitdraait op een paar uur msn-en op de computer. Je doet je huiswerk immers al jaren niet meer, maar daar weet mama niks van. Maar goed, je sociale contacten worden nu eenmaal belangrijker dan je familiale aangelegenheden. Je moet immers wel weten van je het best je wiskundehuiswerk over kunt schrijven en wie je kan helpen aan proefwerkopgaven. Het is niet meer zo dat al je vriendjes geïnteresseerd zijn in dezelfde dingen als jij. Daarom ga je vrienden zoeken die wel van dezelfde muziek houden, naar dezelfde uitgaansgelegenheden gaan, dezelfde mentaliteit en hetzelfde soort humor hebben. En mensen waartegen je eerlijk kunt zijn, en die eerlijk tegen jou zijn.
Zelf als je een gigantische puist op je voorhoofd hebt!
Oud 14-10-2002, 16:06
AtHell
AtHell is offline
wow wel toffe verwoording van de pubertijd :]

ow en btw: 't is zeker wel ruig als je mama op je w8 met thee en koekjes.. ok hier w8 ze niet omdat ze aan het werk is dan en de thee moet ik zelf zetten en de koekjes er maar bij denken maar toch, dat is dus wél ruig.
Oud 14-10-2002, 16:22
Paranoia
Paranoia is offline
Achja, die stront puisten, iedereen vindt ze verrot, maar dur zijn moeders die ze stimuleren...

Er zijn namelijk van die vrouwen die het tof vinden om de puisten van hun eigen zoon uit te drukken en daar nog een paar euro's voor neer leggen ook. Hoe gevoelliger de plek van de bobbel is, hoe meer er voor betaald wordt ( wang 1 euro, neus 3 euro etc )

Soms zijn puisten dus zelfs een bron inkomsten, en ja, dat is toffer dan opgew8 worden met koekjes
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 16:30
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Paranoia schreef:
Achja, die stront puisten, iedereen vindt ze verrot, maar dur zijn moeders die ze stimuleren...

Er zijn namelijk van die vrouwen die het tof vinden om de puisten van hun eigen zoon uit te drukken en daar nog een paar euro's voor neer leggen ook. Hoe gevoelliger de plek van de bobbel is, hoe meer er voor betaald wordt ( wang 1 euro, neus 3 euro etc )

Soms zijn puisten dus zelfs een bron inkomsten, en ja, dat is toffer dan opgew8 worden met koekjes
t lijkt me overduidelijk dat het hele forum glundert, beeft en waad in/van genot.. ruudie post nu ook wat een heerlijke rakker is het toch, ik zal (in volging van de rest van het gehele forum uiteraard) de eerste zijn te juigen en te dansen van blijdschap om dit fenomeen

ruud olé olé (een puike gast hoor die ruud, dat jullie t weten )
Oud 14-10-2002, 16:34
Paranoia
Paranoia is offline
ja , rudie is er wel een waarvan je zegt, daar roken we er eentje mee >:]
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:29
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Paranoia schreef:

Ruuuuuudieeeeeeee
Oud 14-10-2002, 19:33
prulleke
prulleke is offline
haha, ja mijn moeder is ook zo, ze legt er alleen nog geen geld voor op tafel. Misschien moet mijn broertje dan toch maar eens zoiets opperen, is ze misschien wat minder enthousiast over zijn puberteitsuitingen
Oud 16-10-2002, 17:33
Vlooienband
Vlooienband is offline
Leuk, aardig
Je laat leuk zien hoe de gemiddelde puber zich gedraagt. Goed gedaan.
Stijl is goed en het is een leuk onderwerp. Ik zou je echter aanraden soms iets scherper te zijn, misschien iets meer op het randje te gaan zitten en bijvoorbeeld de problemen van de maatschappij (drugs e.d.) aan te snijden.

Ik zag wel dat je af en toe ", en" typt. dat mag niet. Spellingsregels.
Reageren

Regels voor berichten