Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
LUH-3417, misschien dat je de wijzigingen hier ook kan posten, zodat ik morgen grammaticale verbeteringen en opmerkingen bij de goede versie maak. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor elkaar en bij voorbaat dank.
Waar maak je je site trouwens in? Professionele HTML code's met JAVA scripting om de USB-port van het CGI-bestand goed te laten werken? Ik heb er geen verstand van en werk altijd in Frontpage. Erg simpel en ik ben tevreden over het resultaat. (En ja, zwart en blauw zijn prachtige kleuren. De BH-Bode is niet iets om overdag te lezen.) LUH-3417 |
![]() |
|
Microsoft word, hét programma voor de arme zielen met een computer die begiftigd is met een terminale ziekte.
Ik durf het ding niet al te veel te belasten, dus het gaat zo simpel mogelijk. Maar het begint te lijken! Drie links doen het al. De kleuren van de BH-Bode zijn vreselijk. Het is werkelijk afgrijselijk om te lezen, elke keer weer valt het me op. Hoewel, hier in het donker is het best oké. Leuk zelfs. ![]() |
![]() |
|
Ik vind het een goed verhaal, alleen het einde zwakt het af. ze hebben me weer niet gepest. De lezer (ik in ieder geval wel) had dit al door, het had niet in zoveel bewoordingen gezegd hoeven worden.
Jouw einde, dat hij persé een slechte jeugd wil hebben om artiest te kunnen worden, heb je in dit verhaal niet beschreven? Ik denk dat dat er best in zou kunnen, maar dan niet heel uitgebreid. 1 of 2 zinnen zijn voldoende, het geeft een soort clue aan het verhaal, maar daarmee moet je dus uitkijken dat het niet afzwakt. Wat ik trouwens een hele goede scène vind, is de eerste scène aan de ontbijttafel. Hier krijg je echt een beeld van de familie, die me zo op het eerste gezicht nogal vreemd lijkt. Het zou misschien goed zijn om dit in het verhaal veel verder uit te werken, dit gedrag te verklaren aan de lezer, maar ook hier weer: niet te veel informatie! In het begin begon ik het verhaal even te vergelijken met Werther Nieland van Gerard Reve. Ik weet niet precies hoe dat komt, ik denk dat jouw hoofdpersonage, Franz, wel iets van Werther weg heeft. ... Hopelijk heb je hier iets aan...
|
Verwijderd
|
Bedankt voor de reactie.
Die opmerking aan het einde over het einde klopt niet echt meer, omdat ik een nieuwere versie online gezet had waarin in al gesneden had. En ik ben het met jullie eens dat ik wel meer uit dit verhaal had kunnen halen. Ik was zelf vooral bang voor het middenstuk, waarin ik meer simpel vertel en niet echt een verhaal maak. Maar goed. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
@ LUH-3417 Voila, verbeteringen. “klonk het verwachtingsvol” Volgens Wolters bestaat het woord “verwachtingsvol” niet. “Vader keek op vanachter zijn kop koffie” "vanachter" hoor je los te schrijven. “realiseerde zich dat het inderdaad dinsdag was” Waarom inderdaad? “Hij zocht de ogen van moeder op” Klinkt niet. Misschien: zocht moeders’ ogen op. “de sympathie die ik mogelijk zou ontvangen” Klinkt niet. Geen idee waarom, maar het klinkt niet mooi. “terwijl ze toch duidelijk het etiket van de pindakaas bestudeerde.” “toch” past hier niet bij. “wij als ouders zijn er voor je, dat weet je toch?” Hoofdletter aan het begin van een tekst. “Ik zal niet spreken.” Hij spreekt nu al. Misschien kan je iets in de trend van “Ik zal jullie hier buiten laten” doen? “Hij wist de delicate balans tussen irriterend (...)” Het woord voluit is: delicaat. Klopt dit dan? “Maar hij vergat ook zijn klasgenoten niet.” Ik vind het woord “maar” niet mooi staan. Misschien iets als: “Ook vergat hij” “Al een aantal weken droeg hij een shirt waarop hij de tekst ‘gooi propjes naar mij’ had laten drukken.” Beetje overdone. “Jullie zijn allemaal achterlijk” of “Kick me” lijkt me leuker. “Klasgenoten die naar huis gingen zouden bij zijn fiets de stanleymessen zien liggen, naast het briefje met de tekst ‘gaat uw gang!’. Ze zouden de grootst mogelijke moeite hebben om tijdens het pakken van hun eigen fiets niet iets van de fiets van Franz kapot te maken.” Hinderlijke herhaling: fiets “zouden ze moeten manoeuvreren als een bezetene” Mooier staat: “als een bezetene moeten manouvreren”. “hij zich constant voor de wielen van zijn klasgenoten bleef werpen.” Hoort het niet “wierp” te zijn? “Ja mamma,” In het begin schrijf je mama met slechts twee ‘m’en. Kies. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
aangezien ik aanneem dat jij de hoofdredacteur bent, kan je me misschien zo al toevoegen aan je mailinglist? sien_ombelet@hotmail.com bedankt bij voorbaat ![]()
|
Verwijderd
|
Demonstratief ging hij vooraan alleen zitten, waar hij nogmaals deodorant opspoot die rook naar oud zweet, speciaal geïmporteerd Duitsland. -> speciaal geïmporteerd uit Duitsland ?
Als ze dan eenmaal op weg naar huis waren zouden ze moeten manoeuvreren als een bezetene om niet Franz’ tas van de snelbinder van te rijden, aangezien hij zich constant voor de wielen van zijn klasgenoten bleef werpen. -> om niet Franz’ tas van de snelbinder te rijden ? 'k weenie wat ik van het verhaal moet vinden... Scimmia: op je site heb je het over een 'sterio', moet zijn stereo...geloof ik iig. Laatst gewijzigd op 14-12-2002 om 08:17. |
![]() |
|
Al een aantal weken droeg hij een shirt waarop hij de tekst ‘gooi propjes naar mij’ had laten drukken.
![]() Verhaal is wel goed, maar niet meer dan dat.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Mijn verhaal Undertow | 21 | 10-05-2011 15:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Verpest mijn avond! Sasjeliefff | 21 | 05-04-2006 08:48 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaal kebkebe | 5 | 07-01-2004 23:43 | |
Verhalen & Gedichten |