Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2002, 19:14
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Hoi, ik heb dus sinds kort een vriendje en mijn ouders willen nu dus dat ik aan de pil ga, hoewel er dus nog niks gebeurd is. Maar ik voel er eigenlijk niet zoveel voor, omdat mijn menstruatie heel regelmatig is en ik er eigenlijk helemaal geen last van heb, dus dan zou ik de pil alleen als voorbehoedsmiddel moeten nemen... Nu vraag ik me af welke alternatieven er zijn voor de pil. En kan iemand me misschien uitleggen hoeveel hormonen er in de pil zitten en of dat schadelijk is voor je (wat eigenlijk de echte reden is dat ik niet aan de pil wil)?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 20:01
Verwijderd
Ik had net een hele reply geschreven, maar er ging iets mis met posten:

Allereerst denk ik dat jij een heel lichte pil zal krijgen, omdat je beschrijft tevreden te zijn me je menstruatie. Een lichte pil bevat maar weinig hormonen, daardoor heb je minder last van bijverschijnselen.
Persoonlijk ben ik aan de pil omdat het veilig en makkelijk is, mijn menstruatie was ook goed hoor, geen klachten over, maar om telkens met een condoom te klooien...

Je kan natuurlijk nog even met je huisarts praten over mogelijke bijverschijnselen en mogelijke alternatieven...

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:52
Verwijderd
hm ja een lichte pil is bijvoorbeeld microgynon 30..

nu heb ik dara een vraagje over.. als je voor het eerst met die pil begint.. is het dan na 1 week veilig om te vrijen of na twee weken?

want mijn arts zei 2 weken, maar in bijsluiter staat 1 week.. dusja snapte ik niet zo goed
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:03
marlies
marlies is offline
er bestaat ook een prikpil en een staafje ofzo onder je huid.
Oud 14-10-2002, 15:04
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
hm ja een lichte pil is bijvoorbeeld microgynon 30..

nu heb ik dara een vraagje over.. als je voor het eerst met die pil begint.. is het dan na 1 week veilig om te vrijen of na twee weken?

want mijn arts zei 2 weken, maar in bijsluiter staat 1 week.. dusja snapte ik niet zo goed
Ik slik die pil ook, er staat inderdaad dat het na een week veilig is. Waarschijnlijk zegt je dokter die extra week voor de zekerheid. Mijn dokter zei tegen me dat het pas na een maand veilig is.
Oud 14-10-2002, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:
Ik slik die pil ook, er staat inderdaad dat het na een week veilig is. Waarschijnlijk zegt je dokter die extra week voor de zekerheid. Mijn dokter zei tegen me dat het pas na een maand veilig is.
ok dan weet ik dat dan ben ik nu een heel gelukkig persoontje
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 08:49
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
er bestaat ook een prikpil en een staafje ofzo onder je huid.
een prikpil is niet aan te raden. je krijgt dan een dosis hormonen binnen voor een half jaar. daar kun je dus ook behoorlijk ziek van worden. het enige voordeel is dat je nauwelijks meer ongesteld wordt.

staafje onder je huid is ook wel beter bekend als implanon. dit staafje bevat hormonen voor 3 of 5 jaar (dat weet ik niet meer precies). hij wordt in je bovenarm aangebracht onder je huid. hij kan er elk moment dat je wilt weer uitgehaald worden (wel door een dokter laten doen!!!!!!!!!!)

andere alternatieven:
(vrouwelijke)condooms
pessarium
en dan zijn er nog wel wat

nog ff over wanneer de pil veilig is en dat geldt alleen voor microgynon 30 want dat weet ik omdat ik die zelf slik.

als je hem op de eerste dag van je ongesteldheid begint met slikken is hij gelijk vanaf dag 1 veilig

als je hem later begint gedurende je ongesteldheid moet je er 7 dagen bij op tellen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:48
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Thx voor jullie reacties! Ik ga denk ik toch maar voor de pil, is wel zo handig. Ga morgen meteen afspraak maken bij mn huisarts!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 07:36
Max19
Max19 is offline
Als ik een vrouw was...
had ik een spiraal genomen... schijnt totaal niet pijnlijk nix te zijn... een evt bevrucht eitje kan zich niet innestelen.

en er zitten geen hormonen in of iets dergelijks.

de pil wordt vaak gerelateerd aan borstkanker dus ik zou er persoonlijk nooit aan beginnen maargoed.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Max19 schreef:
had ik een spiraal genomen... schijnt totaal niet pijnlijk nix te zijn...
Schijnt totaal per persoon te verschillen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:12
marlies
marlies is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Schijnt totaal per persoon te verschillen.
Ja inderdaad, sommigen krijgen er veel last van en geloof ook hevige menstruatie en als je toch een kind wil krijgen dan moet ie er eerst uit en dan moet je ook nog een tijd wachten voordat het kan gebeuren.
Oud 17-10-2002, 17:49
nogmaals
nogmaals is offline
ach ja.. ik moes dat ookv an ouders, ik dacht : neejoh hoef nie

maar het is toch altijd handig hoor , het uitstellen van menstruatie en dergelijke --> daar gebruik ik umm dus eigluk voor

Regels voor berichten