![]() |
|
Verwijderd
|
Een dan is er nog het pessarium, het vrouwencondoom, en een staafje dat je in je bovenarm moet laten inbrengen, maar dat laatste gaat nog niet altijd goed (het inbrengen ervan).
Sterilisatie kan natuurlijk ook, maar daarvoor is een grondige operatie nodig, en het kan alleen met een operatie ongedaan worden gemaakt, en zelfs dat lukt niet altijd, dus echt omkeerbaar is dat niet... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik vroeg me meer af welke voorbehoedsmiddelen [behalve condoom en pil en sterilisatie want ik wil later wel kindjes
![]() en dan wel redelijk veilige voorbehoedsmiddelen [dus niet die waarbij je dagen telt etc] thaaaaanks |
![]() |
|
![]() |
ik heb nu al 2 maanden ofzo de nuvaring en hijs echt fijn om te hebben...je moet idd elke 3 weken dat ding eruit sjorren en een week later er weer in doen, maar de rest van die 3 weken denk je er helemaal niet aan.
En zover ik weet vind vriendje lief het alleen maar prettig, aangezien die rand bij sommige standje tegen zn eikel aan komt ![]() maar waarom zou die ring niet net zolang te gebruiken zijn als de pil? ![]() |
![]() |
|
ik heb zelf een hormoonspiraaltje, mirena spiraal
bevalt me zeer goed, ik ben zo'n type dat de pil 28 keer per maand zou vergeten dus voor mij is het echt ideaal.. Ik word ook sinds juni al niet meer ongesteld en dat vind ik echt geweldig. Verder is het even veilig als sterilisatie, het enige mindere eraan is is dat je het tijdens de menstruatie moet laten inbrengen door de gynaecoloog en dat het eventjes vreselijk zeer doet.. maar ik heb dat echt wel over voor 5 jaar anticonceptie zonder ergens aan te denken..
|
owja nog een pluspuntje: de hormonen in mirena zijn anders dan die in pil en vergroten de kans op trombose niet (daarom ben ik er in eerste instantie aan gegaan) en doordat het spiraaltj (van plastic ofzo) in de baarmoeder zit hoeven de hormonen niet door het hele lichaam heen te reizen en zijn er dus 60 tot 80% minder van nodig dan voor de pil.
als het je wat lijkt moet je maar gewoon een flyertje halen bij de huisarts
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
ik heb ook nuvaring en ik vind het wel handig. je hoeft er zo weinig aan te denken enzo. de pil zou bij mij echt mis gaan daar ben ik veel te vergeetachtig voor.
het enige irritante is soms dat afscheiding ofzo aan die ring blijft hangen en dan moet je hem even schoonmaken. de eerste maand had ik constant last van oud bloed enzo omdat mijn lichaam aan die hormonen moest wennen en dat bleef er ook altijd aan hangen. in de bijsluiter staat wel dat wanneer de ring eruit "valt" ofzo dat je hem gewoon af moet spoelen en er weer in stoppen en als het korter dan 3 uur is geweest dattie buiten was dan is het nog veilig. dat heb ik maar even aangepast en gewoon af en toe de ring eruit gehaald, afgespoeld en er weer in gedaan. anders zit ik toch met het gevoel dat er allemaal bacterien op oud bloed en slijm zitten te leven aan die ring en dat wil ik niet bepaald in mijn vagina hebben. het is overigens wel handig om je nagels kort te houden want anders beschadig je jezelf eventueel bij het inbrengen. |
![]() |
|
|