Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2003, 10:23
chillboo
chillboo is offline
ik ben laatst voor het eerst met mijn vriend naar bed geweest, met condoom, maar ik was de hele tijd bang dat het condoom zou scheuren/afglijden etc en daardoor kon ik niet echt genieten van de sex
vandaar dat ik een ander voorbehoedsmiddel wil gaan gebruiken. de pil is niet echt handig voor mij aangezien ik op de een of andere manier geen pillen kan slikken [ik weet het zit in mijn hoofd maar het lukt echt niet laat staan elke dag]
anyway to get to the point:
zijn er mensen op die forum die andere voorbehoedsmiddelen dan pil/condoom gebruiken? zo ja welke? en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
ik dacht zelf aan de nuvaring.....hebben mensen hier ervaring mee??
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 10:27
Verwijderd
Je hebt de prikpil, een keer per drie maand laat je die zetten en dan kan je weer vooruit. Je hebt het hormoonstaafje, hoewel ik daar niet zoveel goede verhalen over hoor, die wordt ingebracht onder je huid in je arm en geeft zo telkens een beetje hormonen af.
Dan heb je nog 't spiraaltje en het hormoonspiraaltje, die worden ingebracht in de baarmoeder waar het zaadcellen remt (het hormoonspiraaltje werkt daarnaast ook nog zoals de pil).
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 10:31
poesiefox
poesiefox is offline
En dan is er de natuurlijke anticonceptie waarbij je dagen telt, temperatuurt en je slijm in de gaten houdt.

Nogal link.
Oud 23-04-2003, 10:33
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 23-04-2003 @ 11:31:
En dan is er de natuurlijke anticonceptie waarbij je dagen telt, temperatuurt en je slijm in de gaten houdt.

Nogal link.
Daar moet je nooit van uit gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 10:34
poesiefox
poesiefox is offline
Ik ben nog niet zwanger hoor!
Oud 23-04-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 23-04-2003 @ 11:34:
Ik ben nog niet zwanger hoor!
Just luck...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 10:41
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-04-2003 @ 11:38:
Just luck...

Dat mijn vriend onvruchtbaar is ja.
Oud 23-04-2003, 10:42
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 23-04-2003 @ 11:41:
Dat mijn vriend onvruchtbaar is ja.
Als dat zo is hoef je niet te temperaturen en de dagen te tellen, lijkt me....
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:50
Verwijderd
ik nog niet, maar ik ga de nuvaring een kans geven
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 23-04-2003 @ 12:50:
ik nog niet, maar ik ga de nuvaring een kans geven
Die breng je toch in en laat je drie weken zitten, stop week en weer een nieuwe? Klinkt wel handig...

Moet zo'n ding afgemeten worden?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-04-2003 @ 12:55:
Die breng je toch in en laat je drie weken zitten, stop week en weer een nieuwe? Klinkt wel handig...

Moet zo'n ding afgemeten worden?
ja dat is zo'n ding, en nee t hoeft niet afgemeten te worden, heeft een eigen vaste maat.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 23-04-2003 @ 12:55:
ja dat is zo'n ding, en nee t hoeft niet afgemeten te worden, heeft een eigen vaste maat.
Ah, handig.... Misschien moet 'k daar maar eens aan denken dan, klinkt iig erg ok
(zal wel duur zijn, maar pech )
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 12:02
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-04-2003 @ 13:01:
Ah, handig.... Misschien moet 'k daar maar eens aan denken dan, klinkt iig erg ok
Een spermatest kost maar 37, 50, en dan weet je ook of je je nog zorgen moet maken....
Oud 23-04-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 23-04-2003 @ 13:02:
Een spermatest kost maar 37, 50, en dan weet je ook of je je nog zorgen moet maken....
Ik ga niet alleen voor anticonceptie, ook voor de gemakken van de pil/soortgelijke producten.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-04-2003 @ 13:01:
ik moest voor 3 ringen 19 euro betalen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 14:22
Verwijderd
Een dan is er nog het pessarium, het vrouwencondoom, en een staafje dat je in je bovenarm moet laten inbrengen, maar dat laatste gaat nog niet altijd goed (het inbrengen ervan).
Sterilisatie kan natuurlijk ook, maar daarvoor is een grondige operatie nodig, en het kan alleen met een operatie ongedaan worden gemaakt, en zelfs dat lukt niet altijd, dus echt omkeerbaar is dat niet...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 14:50
Verwijderd
Periodieke onthouding (zorgen dat je alleen seks hebt buiten de ovulatie) is inderdaad niet echt betrouwbaar.
Sterilisatie daarentegen wel, bij een man worden dan de ducti deferensi van de beide epididymes testes dichtgebrand. Bij een vrouw ook zoiets
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-04-2003 @ 15:22:
Een dan is er nog het pessarium, het vrouwencondoom, en een staafje dat je in je bovenarm moet laten inbrengen, maar dat laatste gaat nog niet altijd goed (het inbrengen ervan).
Sterilisatie kan natuurlijk ook, maar daarvoor is een grondige operatie nodig, en het kan alleen met een operatie ongedaan worden gemaakt, en zelfs dat lukt niet altijd, dus echt omkeerbaar is dat niet...
ehb je dat allemaal al gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 16:08
Stuartje
Stuartje is offline
Die nuvaring is eigenlijk alleen voor kortstondig gebruik ( het is niet de bedoeling van dit jaren te gebruiken ).
Ik vraag mij wel af of er dan geen hinder is tijdens de sex bij het gebruik van zo'n ring
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 17:15
chillboo
chillboo is offline
ik vroeg me meer af welke voorbehoedsmiddelen [behalve condoom en pil en sterilisatie want ik wil later wel kindjes ] jullie gebruiken....weet wel welke er allemaal bestaan maar vroeg me af wat jullie ervaringen er mee waren..
en dan wel redelijk veilige voorbehoedsmiddelen [dus niet die waarbij je dagen telt etc]
thaaaaanks
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 17:18
Stuartje
Stuartje is offline
Mja, tellen moet je zowieso doen eh in de zin van bij de pil moet je ze toch nemen en die nuvaring moet je om de x aantal weken vervangen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 17:41
Gummiebeer
Gummiebeer is offline
ik heb nu al 2 maanden ofzo de nuvaring en hijs echt fijn om te hebben...je moet idd elke 3 weken dat ding eruit sjorren en een week later er weer in doen, maar de rest van die 3 weken denk je er helemaal niet aan.

En zover ik weet vind vriendje lief het alleen maar prettig, aangezien die rand bij sommige standje tegen zn eikel aan komt

maar waarom zou die ring niet net zolang te gebruiken zijn als de pil? dat moet je me dan toch eens uitleggen...want zover ik weet is die ring juist beter voor je lichaam, met hormoondosering enz.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 18:01
Stuartje
Stuartje is offline
Dat ding is er gewoon niet voor bedoeld.
Ze hebben dat bij de lancering ervan duidelijk erbij gezegd: de ring is bedoeld voor vrouwen die op korte termijn toch zwanger willen worden ( na het stoppen met de ring uiteraard ).
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 23-04-2003 @ 15:51:
ehb je dat allemaal al gebruikt?
heb ik dat ergens gezegd dan? ik zei alleen dat het er ís
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-04-2003 @ 20:40:
heb ik dat ergens gezegd dan? ik zei alleen dat het er ís
ja en vroegen ze dat ergens
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 23-04-2003 @ 20:53:
ja en vroegen ze dat ergens
nee, maar als ik de echte vraag niet kan beantwoorden kan ik toch op z'n minst mijn kennis delen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 11:55
antispleen~*
antispleen~* is offline
ik heb zelf een hormoonspiraaltje, mirena spiraal
bevalt me zeer goed, ik ben zo'n type dat de pil 28 keer per maand zou vergeten dus voor mij is het echt ideaal.. Ik word ook sinds juni al niet meer ongesteld en dat vind ik echt geweldig.
Verder is het even veilig als sterilisatie, het enige mindere eraan is is dat je het tijdens de menstruatie moet laten inbrengen door de gynaecoloog en dat het eventjes vreselijk zeer doet.. maar ik heb dat echt wel over voor 5 jaar anticonceptie zonder ergens aan te denken..
Oud 24-04-2003, 11:59
antispleen~*
antispleen~* is offline
owja nog een pluspuntje: de hormonen in mirena zijn anders dan die in pil en vergroten de kans op trombose niet (daarom ben ik er in eerste instantie aan gegaan) en doordat het spiraaltj (van plastic ofzo) in de baarmoeder zit hoeven de hormonen niet door het hele lichaam heen te reizen en zijn er dus 60 tot 80% minder van nodig dan voor de pil.
als het je wat lijkt moet je maar gewoon een flyertje halen bij de huisarts
Oud 24-04-2003, 11:59
Thomas
Thomas is offline
Waarom kan je geen pilen slikken dan, is dat niet een beetje vreemd? Ook niet met bv een glaasje water? Als je daar eens aan gaat werken ofzo (of idd die prikpil) dan lijkt me dat het meest logische alternatief.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 24-04-2003 @ 12:59:
Waarom kan je geen pilen slikken dan, is dat niet een beetje vreemd? Ook niet met bv een glaasje water? Als je daar eens aan gaat werken ofzo (of idd die prikpil) dan lijkt me dat het meest logische alternatief.
Mag je de pil trouwens niet gewoon op sabbelen? Dat deed ik eerst altijd, m'n zus doet hetzelfde... mja... vraag dat eens aan je dokter, chillboo!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:02
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2003 @ 13:01:
Mag je de pil trouwens niet gewoon op sabbelen? Dat deed ik eerst altijd, m'n zus doet hetzelfde... mja... vraag dat eens aan je dokter, chillboo!
Vraag je dat aan mij, want daar heb ik dus echt geen verstand van. Ik kan me trouwens best voorstellen dat dat moet kunnen, maar zeker weten doe ik dat uiteraard niet. Ga eens langs de huisarts, idd.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:25
Verwijderd
Citaat:
antispleen~* schreef op 24-04-2003 @ 12:59:
owja nog een pluspuntje: de hormonen in mirena zijn anders dan die in pil en vergroten de kans op trombose niet (daarom ben ik er in eerste instantie aan gegaan) en doordat het spiraaltj (van plastic ofzo) in de baarmoeder zit hoeven de hormonen niet door het hele lichaam heen te reizen en zijn er dus 60 tot 80% minder van nodig dan voor de pil.
als het je wat lijkt moet je maar gewoon een flyertje halen bij de huisarts
Beinvloed die je humeur, zin in sex etc niet, dan?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:28
antispleen~*
antispleen~* is offline
nee absoluut niet vraag mn vriendje maar
Oud 24-04-2003, 12:35
elledc
elledc is offline
Weet je wat, schakel je verstand eens uit als je een pil slikt, denk aan iets anders, of denk dat je enkel water drinkt. Het zit allemaal in je hoofd, psychologisch, je moet je daar overheen zetten, geloof me, de pil is de beste anticonceptie.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 24-04-2003 @ 13:02:
Vraag je dat aan mij, want daar heb ik dus echt geen verstand van. Ik kan me trouwens best voorstellen dat dat moet kunnen, maar zeker weten doe ik dat uiteraard niet. Ga eens langs de huisarts, idd.
Mja, jij bracht me op het idee
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 12:39
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 24-04-2003 @ 13:35:
Weet je wat, schakel je verstand eens uit als je een pil slikt, denk aan iets anders, of denk dat je enkel water drinkt. Het zit allemaal in je hoofd, psychologisch, je moet je daar overheen zetten, geloof me, de pil is de beste anticonceptie.
Idd, vroeger kon ik ook geen pillen slikken, heb toen geoefend met peperkorrels en water... De pil is niet groter dan een peperkorrel, dus pak wat peperkorrels en probeer (met dikkere vloeistoffen als vla en yoghurt wil het soms nog beter lukken! ik heb mezelf ook regelmatig 'bedondert' door een pilletje (vitamine pil zo groot als de pil) in een bakje met vla te gooien, door roeren en dan met je ogen dicht 't hele bakje leeg eten zonder te kauwen... helpt ook best )
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:49
liefkindje
liefkindje is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 23-04-2003 @ 13:02:
EUh.. mijn papa zou ook onvruchtbaar zijn volgens de doktoren toch heeft hij nu vijf kindjes..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
liefkindje schreef op 12-06-2003 @ 10:49:
EUh.. mijn papa zou ook onvruchtbaar zijn volgens de doktoren toch heeft hij nu vijf kindjes..
Ehh.... *zegt maar niets*
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:02
liefkindje
liefkindje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-06-2003 @ 10:53:
Ehh.... *zegt maar niets*

? hoezo ?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:23
evil_grrrl666
evil_grrrl666 is offline
ik heb ook nuvaring en ik vind het wel handig. je hoeft er zo weinig aan te denken enzo. de pil zou bij mij echt mis gaan daar ben ik veel te vergeetachtig voor.
het enige irritante is soms dat afscheiding ofzo aan die ring blijft hangen en dan moet je hem even schoonmaken. de eerste maand had ik constant last van oud bloed enzo omdat mijn lichaam aan die hormonen moest wennen en dat bleef er ook altijd aan hangen. in de bijsluiter staat wel dat wanneer de ring eruit "valt" ofzo dat je hem gewoon af moet spoelen en er weer in stoppen en als het korter dan 3 uur is geweest dattie buiten was dan is het nog veilig. dat heb ik maar even aangepast en gewoon af en toe de ring eruit gehaald, afgespoeld en er weer in gedaan. anders zit ik toch met het gevoel dat er allemaal bacterien op oud bloed en slijm zitten te leven aan die ring en dat wil ik niet bepaald in mijn vagina hebben.
het is overigens wel handig om je nagels kort te houden want anders beschadig je jezelf eventueel bij het inbrengen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten