Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2002, 13:24
man pis = back
man pis = back is offline
Hoi mensen, ik moet voor nederlands mijn lees dossier afronden, ik moet nog wat boeken lezen, ik heb net Giph uit van Ronald Giphart die vooral over het studenten leven gaat, ik heb hier erg om gelachen, maar dit boek had mijn zus toevallig en vertelde erover aan mij, nu zoek ik dus nog meer van zulke boeken, humor en studentenleven, weet iemand een boek, alvast bedankt
Oud 16-10-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
man pis = back schreef:
Hoi mensen, ik moet voor nederlands mijn lees dossier afronden, ik moet nog wat boeken lezen, ik heb net Giph uit van Ronald Giphart die vooral over het studenten leven gaat, ik heb hier erg om gelachen, maar dit boek had mijn zus toevallig en vertelde erover aan mij, nu zoek ik dus nog meer van zulke boeken, humor en studentenleven, weet iemand een boek, alvast bedankt
Zoek een beetje bij dezelfde schrijvers, mja, Arnon Grunberg kan je wel wat van zoeken.. Blauwe Maandagen is wel ok... (niet echt mijn smaak, maar ja)...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 15:12
man pis = back
mja, blauwe maandagen gaat toch niet echt over het studenten leven, ik had ook al gekeken bij jeroen brouwers, giphart vind hem ook een goede schrijver, hij heeft wel een soort vergelijkend boek 'mijn vlaamse dagen' maar die schijnt niet echt goed te zijn, nog andere boek adviezen mensen ?
Oud 16-10-2002, 15:15
endless nightmare
endless nightmare is offline
lees van voskuijl t eerste boek... hmm ik zal even zoeken voor je...
ja! Bij nader inzien van j j Voskuijl
is een boek dat goed is op je lijst, makkelijk leest en echt over studenten gaat... is wel naoorlogs enzo.. maar je leraar vind t vast geweldig!
Oud 16-10-2002, 15:30
Verwijderd
Citaat:
man pis = back schreef:
mja, blauwe maandagen gaat toch niet echt over het studenten leven, ik had ook al gekeken bij jeroen brouwers, giphart vind hem ook een goede schrijver, hij heeft wel een soort vergelijkend boek 'mijn vlaamse dagen' maar die schijnt niet echt goed te zijn, nog andere boek adviezen mensen ?
Nee, gaat niet over studenten, maar humor is wel 'studenten-achtig'
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 15:47
man pis = back
Citaat:
Andijvie schreef:
Nee, gaat niet over studenten, maar humor is wel 'studenten-achtig'

Enne dat boek van Voskuil (Bij nader inzien) staat nog op de boekenlijst ook, jippie, uit 1963 maar dat maakt niet uit ik zal zo even zoeken in de bibliotheek, Thanx!
Oud 16-10-2002, 16:13
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
man pis = back schreef:
Het beste boek van Brouwers is Geheime Kamers. Ik ga het zelf volgende week lezen. Het gaat niet bepaalt over studenten, maar er scheinen hele humoristische stukken in te staan. Iedereen die ik ken en het heeft gelezen heeft het in 1 keer achterelkaar uitgelezen.
Oud 16-10-2002, 16:15
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
ieke schreef:
Het beste boek van Brouwers is Geheime Kamers. Ik ga het zelf volgende week lezen.
zou je daar niet beter achteraf over oordelen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 16:24
man pis = back
hmm, in ieder geval bedankt voor de tip, maar hij staat niet in m'n boekenlijst
Oud 17-10-2002, 18:42
skatefamke
skatefamke is offline
iets van herman brusselmans...
gaat vaak over schrijverschap OF over heel erg overdreven fictieve personages. die boeken over schrijverschap zijn min of meer studentachtig, aangezien de hoofdpersoon wel vaak naar cafétjes gaat en meisjes versiert enzo...
ik vind zelf dat de humor soms wat lijkt op die van giphart, maar dan met wat minder gedetailleerde seks.
Oud 17-10-2002, 19:08
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
italianboy schreef:
zou je daar niet beter achteraf over oordelen
Dat is niet mijn mening, maar de mening van een heel aantal mensen die veel van zijn werk hebben gelezen. Dit is een goed leesbaar boek in vergelijking met een heel aantal andere boeken van die man. Mijn oordeel komt na de herfstvakantie: dan heb ik het zelf gelezen.
Reageren

Regels voor berichten