Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 18:46
de postbode
de postbode is offline
tsja, daar gan we dan was ik afgelopen week nog helemaal blij dat ik bijna mn nieuwe computer in elkaar kon zetten ging alles donderdag mis.
mn antec kast was perongeluk al verkocht, dus nu staat er een lian-li op mn bureau... dat viel dus nog wel mee
maar toen kwam het, alles netjes aan gesloten (kast is echt super) dan klaar om te booten.. eerst een mooi schermpje van mn p4s8x.. hij herkent mn proc geheugen, maar dan begint het.
mn hd aan de 1e ide controller word direct herkend. mn dvd en cdwriter aan de 2e controller helaas niet. kabels gechecked, nog een keer gechecked. hd aan 2e contr gedaan dvd en writer aan 1. daarna werden mn writer en dvd herkend maar de hd niet meer. mijn conclusie controller 1 doet het niet.
terug naar yorcom, daar kwam ik aan en kreeg zonder ook maar te vragen een nieuw mobo mee (goede zaak). thuis gekomen percies het zelfde verhaal wat doe ik fout? of hebben ze bij yorcom gewoon een set brakke mobo's liggen?

-de postbode-

ps. geen irq conflikts, 2e controller staat aan in de bios
Oud 18-10-2002, 19:01
]{ing
]{ing is offline
(naaiactie van digiworld, maar ja, een lian-li is ook niet mis )
volgens mij zijn er wel meer problemen met de p4s8x. kijk maar eens op tweakers.net & got.. maar goed, je zou een nieuwe bios revisie kunnen proberen..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 21:28
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
(naaiactie van digiworld, maar ja, een lian-li is ook niet mis )
Tja...Digiworld hè

Maareh, ik zou hieruit concluderen dat het 2e moederbord ook niet deugt. Als ik lees wat je al geprobeerd hebt, dan kan ik alleen maar het moederbord de schuld geven.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 00:00
Droyd
Droyd is offline
Misschien hebben ze jou hetzelfde teruggegeven
Oud 21-10-2002, 16:12
de postbode
de postbode is offline
tsja, na, vandaag bij yorcom geweest. ze wilden eerste het hele mobo doormeten op kortsluiting. en zouden voor me 2uur bellen hoe het er mee stond. dat bellen is nooit gebeurt en toen ik om 3uur bij yorcom kwam hadden ze nog niets gedaan. ze waren er mee bezig. dus ik weer naar huis en om 4uur eens gebeld hoe het er mee stond. ze hadden het doorgemeten en de hele serie mobo's die ze in huis hadden bleek dit deffect te hebben een slechte serie dus. maar aangezien ze daar al om 4uur dicht gaan zal ik tot morgen moeten wachten voordat ik mijn P4PE (geen vertrouwen meer in de p4s8x) kan ophalen

-de postbode-
Oud 23-10-2002, 14:39
de postbode
de postbode is offline
nou, dan hier het laatste verslag het mobo (P4PE) draait als een zonnetje. heerlijk stabiel en aardig goed over te klokken. voor het moment loopt ie gewoon nog op de defualt stetting. maar als mn nieuwe voeding binnen komt zal ik eens wat gaan experimenteren. de fsb van dit mobo gaat zover als 200mhz dat zal ik wel niet halen maar wie weet.

de postbode- die iedereen dit bord kan aan bevelen
Oud 23-10-2002, 15:11
Verwijderd
Gefelciteerd met je aankoop en dat je er nog maar veel plezier aan mag beleven!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:20
Unagi
Unagi is offline
Citaat:
de postbode schreef:
nou, dan hier het laatste verslag het mobo (P4PE) draait als een zonnetje. heerlijk stabiel en aardig goed over te klokken. voor het moment loopt ie gewoon nog op de defualt stetting. maar als mn nieuwe voeding binnen komt zal ik eens wat gaan experimenteren. de fsb van dit mobo gaat zover als 200mhz dat zal ik wel niet halen maar wie weet.

de postbode- die iedereen dit bord kan aan bevelen
200 Mhz is goed haalbaar hoor, icm met de 4/5 fsb/ram divider en bijv Samsung PC2700 zal het geen probleem zijn moet je natuurlijk wel een beetje ram overvolten
Oud 23-10-2002, 18:09
bam
bam is offline
Citaat:
de postbode schreef:
tsja, na, vandaag bij yorcom geweest. ze wilden eerste het hele mobo doormeten op kortsluiting. en zouden voor me 2uur bellen hoe het er mee stond. dat bellen is nooit gebeurt en toen ik om 3uur bij yorcom kwam hadden ze nog niets gedaan. ze waren er mee bezig. dus ik weer naar huis en om 4uur eens gebeld hoe het er mee stond. ze hadden het doorgemeten en de hele serie mobo's die ze in huis hadden bleek dit deffect te hebben een slechte serie dus. maar aangezien ze daar al om 4uur dicht gaan zal ik tot morgen moeten wachten voordat ik mijn P4PE (geen vertrouwen meer in de p4s8x) kan ophalen

-de postbode-
/me herkent het w8en op antwoord van yorcom.
(En dat terwijl het mn (bijna) buren zijn! ) mwah morgen maar nog eens bellen over de harde schijf
Oud 23-10-2002, 19:57
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Unagi schreef:
200mhz [...] icm met de ---4/5 fsb/ram divider----- en bijv Samsung PC2700 zal het geen probleem zijn
Dit stuk begrijp ik niet al te goed...
De fsb van mijn mobo gaat ook tot 200...Maar je kan toch niet ip dubbele kloksnelheid draaien dacht ik...dat is waanzinnig of niet?

dat 4/5 fsb ding en ram divider snap ik al helemaal niet sry
Oud 24-10-2002, 14:41
Unagi
Unagi is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Dit stuk begrijp ik niet al te goed...
De fsb van mijn mobo gaat ook tot 200...Maar je kan toch niet ip dubbele kloksnelheid draaien dacht ik...dat is waanzinnig of niet?

dat 4/5 fsb ding en ram divider snap ik al helemaal niet sry
Als je 133Mhz FSB draait wil dat nog niet zeggen dat je mem ook 133 draait hier komt de 4/5 divider in t spel cpu/mem=4/5 dus als je cpu 133Mhx fsb draait kan je mem 166 draaien, dmv deze truc kan je dus hele hoge mem snelheden halen en is de 200Mhz mem speed makkelijk haalbaar. zodra je 160Mhz FSB draait met je cpu draait je mem met de 4/5 divider 200Mhz en icm met Samsung PC2700 op 2.7-2.8v moet dit geen probleem zijn
Reageren

Regels voor berichten