Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2002, 19:18
snotikjuh
snotikjuh is offline
volgende vraag: vind je de regeling in japan goed dat mensen maar 1 kind per gezin mogen hebben?

Mijn mening hierover is nogal gesplitst, omdat mensen maar 1 kind mogen hebben zijn ze vaak teleurgesteld over als ze een meisje krijgen en dan vermoorden ze dat kind omdat ze een jongen willen hebben. maar dan is er ook nog de wereldbevolking want als die mensen veel kinderen mogen hebben stijgt die wereldbevolking ook.. en ontstaan er steeds meer ziekten omdat er veel mensen in armoede leven. en ziektes ontstaan volgens mij omdat de wereld te vol is.. toeval bestaat niet toch?

Kiwss Malou
Oud 18-10-2002, 20:16
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
snotikjuh schreef:
volgende vraag: vind je de regeling in japan goed dat mensen maar 1 kind per gezin mogen hebben?

Mijn mening hierover is nogal gesplitst, omdat mensen maar 1 kind mogen hebben zijn ze vaak teleurgesteld over als ze een meisje krijgen en dan vermoorden ze dat kind omdat ze een jongen willen hebben. maar dan is er ook nog de wereldbevolking want als die mensen veel kinderen mogen hebben stijgt die wereldbevolking ook.. en ontstaan er steeds meer ziekten omdat er veel mensen in armoede leven. en ziektes ontstaan volgens mij omdat de wereld te vol is.. toeval bestaat niet toch?

Kiwss Malou
Weet je zeker dat die regel van maximaal 1 kind per gezin op Japan betrekking heeft? Volgens mij is dit juist in China het geval, maar afgezien daarvan vind ik dat ieder (echt)paar zelf het recht moet hebben om te beslissen hoeveel kinderen ze willen. Toeval bestaat overigens wel degelijk, maar als we daar op in gaan vrees ik dat we te veel offtopic worden.
Oud 18-10-2002, 20:20
snotikjuh
snotikjuh is offline
hihi wissikwel
maar als de wereld populatie dan nog groter word? wat moeten we dan doen?
op een gegeven moment word de aarde toch uitgeput van energiebronnen, omdat wij het misbruiken.
als iedere boom is gekapt, alle dieren uitgestorven zijn en er niets meer over is, wat moeten we dan?
Oud 18-10-2002, 20:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
snotikjuh schreef:
Dat is helemaal niet zo. Ze mogen best 10 kinderen hebben, maar alleen voor het eerste kind krijgt men aantrekkelijke premies etc. Een tweede kind is dus veel duurder.
Tenminste dat heb ik geleerd op school.
Oud 20-10-2002, 18:27
utopian me
utopian me is offline
hmjah, ik ben dan eigenlijk meer voor 2 kinderen per gezin. wanneer er 1 overlijdt is er nog altijd 1 over, en ook het geval van is het een meisje of jongen of hoe tevreden ben je met het kind is dan minder aan de orde.
maar ik ben op het moment ook het boek 'de derde zoon' aan het lezen en dat gaat over de derde zoon in een maatschappij waar gezinnen eigenlijk maar 2 kinderen mogen hebben en dat is ook behoorlijk fout en systematisch... ik denk niet dat het leven beter wordt wanneer je mensen verbied meer kinderen te krijgen, zolang mensen maar nadenken over de toekomst die de kinderen hebben...
Oud 20-10-2002, 18:50
Destrøyer
Destrøyer is offline
de wereld kan, mits efficiënt gebruikt, een wereldbevolking van maximaal 50 miljard mensen onderhouden.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 12:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
rosi schreef:
Dat is helemaal niet zo. Ze mogen best 10 kinderen hebben, maar alleen voor het eerste kind krijgt men aantrekkelijke premies etc. Een tweede kind is dus veel duurder.
Tenminste dat heb ik geleerd op school.
oh, ik heb wel geleerd dat ze echt maar één kind mogen hebben. maar das dan wel china waar ik het over heb... dus ik weet niet of ie nou echt Japan bedoelt of toch China?
Oud 21-10-2002, 12:17
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Reptile schreef:
de wereld kan, mits efficiënt gebruikt, een wereldbevolking van maximaal 50 miljard mensen onderhouden.
euhm wat dacht je van dat er nu al een overbevolking is ? Zo efficient kan de aarde nooit worden gebruikt, om het nog maar niet over het ruimte gebruik en de enorme CO2 uit stoot te hebben . . . 50 miljard is onmogelijk. 2 miljard mensen zou de aarde kunnen herbergen zonder dat ze uit evenwicht raakt . . .
Oud 21-10-2002, 14:13
Breg
Breg is offline
tegen. ik vind dat je mensen in bv. china moet aansporen weinig kinderen te krijgen. Door zoals dat blijkbaar ook in Japan gebeurt premies te geven als je maar 1 kind hebt. Maar ik vind niet dat je mensen moet dwingen maar 1 kind te krijgen.

Maar ik heb zelf ook een vraag. Stel dat iedereen in China trouwt en elk paar krijgt 1 kind. Dan zou toch de bevolking moeten halveren? Waarom groeit de bevolking dan nog steeds in China?
Oud 21-10-2002, 15:38
Roos
Roos is offline
Citaat:
Breg schreef:
Maar ik heb zelf ook een vraag. Stel dat iedereen in China trouwt en elk paar krijgt 1 kind. Dan zou toch de bevolking moeten halveren? Waarom groeit de bevolking dan nog steeds in China?
De gemiddelde levensduur wordt steeds langer.
Daarnaast worden de medische en hygienische voorzieningen steeds beter, zodat mensen minder snel komen te overlijden.
Oud 21-10-2002, 19:21
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
euhm wat dacht je van dat er nu al een overbevolking is ? Zo efficient kan de aarde nooit worden gebruikt, om het nog maar niet over het ruimte gebruik en de enorme CO2 uit stoot te hebben . . . 50 miljard is onmogelijk. 2 miljard mensen zou de aarde kunnen herbergen zonder dat ze uit evenwicht raakt . . .
Ik zeg niet dat het goed is, ik zeg dat het mogelijk is. Het zou namelijk betekenen dat IEDEREEN vegetariër is, alle natuurgebieden vervangen door akkers en een klein percentage grond voor bos (zuurstofproductie)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
snotikjuh schreef:

Kiwss Malou
Een tip.

Japan = meest kapitalistische land ter wereld.
China = laatste communistische land ter wereld.

Behalve dat beide landen in Azië liggen, is er geen ENKELE overeenkomst tussen China en Japan.

En ja, die regeling bestaat in China.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:07
Iduna
Iduna is offline
1 Kind per gezin? Ben ik het niet mee eens. Waarom? Omdat ik vind dat je dat zelf mag uitmaken hoeveel kinderen je wilt (krijgen). Het lijkt me trouwens ook niet leuk dat mn eerste kind de beste zorg krijgt etc.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten