Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2002, 17:26
Yohst
Yohst is offline
Ik heb sinds kort via een Broadband Router internet op 2 computers. Als ik op beide pc's op MSN Messenger inlog, (2 verschillende hotmailadressen natuurlijk), en een bestand probeer over te zenden komt er *meteen* te staan 'failed'.

Is er een instelling om te zorgen dat dit wél werkt?

Of, is het mogelijk om met een Router-netwerkje (2 computers naar een router) een Windows netwerk te maken, zodat je bestanden kan delen? Ik kan zowel Win98 als WinXP gebruiken, wat het makkelijkste is hiervoor.

Bedankt alvast.
Oud 04-12-2002, 17:28
Verwijderd
Ja tuurlijk. Deel gewoon een map onder Windows en je bent klaar.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 17:29
Yohst
Yohst is offline
Citaat:
eXo schreef:
Ja tuurlijk. Deel gewoon een map onder Windows en je bent klaar.
ik bedoelde, hóe stel je in dat de computers elkaar zien, zodat je bestanden kunt delen. Hoe stel je het netwerk in?
Oud 04-12-2002, 18:08
martijn1985
martijn1985 is offline
Je kan zowel 98 als XP gebruiken. XP heeft hiervoor een betere beveiliging. Heb je de Windows bestands/printerdeling geinstalleerd? (config.scherm > Netwerkverbindingen > kies verbinding > Eigenschappen > Kijken of er staat "bestands en printerindeling voor Microsoft Netwerken")
Oud 04-12-2002, 21:32
naamloos
naamloos is offline
zorg ook dat ze in dezelfde netwerkgroep zitten
Oud 05-12-2002, 09:05
Beyoned
Beyoned is offline
dat versturen intern kan altijd
extern kan niet heeft te maken met de NAT
maar hoe je dat instelt
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 09:12
Verwijderd
even een floppie aanmaken in windows XP (bij de wizard klein berdrijf of thuis netwerk) en deze op de 98 pc laten draaien. Probleem opgelost!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 10:16
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
ned441 schreef:
even een floppie aanmaken in windows XP (bij de wizard klein berdrijf of thuis netwerk) en deze op de 98 pc laten draaien. Probleem opgelost!
dat werkt kut man

download gewoon http://www.sygate.com
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 10:31
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Je router gooit de poort dicht die msn gebruikt om bestanden te verzenden. Dus als je via msn een bestand probeert te verzenden gaat het direct en niet via msn. Als je het via msn wil moet je die poort open gooien, download daarvoor CATS( www.google.com) wil je een thuisnetwerk maken kijk dan
hier
veel succes
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 11:36
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
Je router gooit de poort dicht die msn gebruikt om bestanden te verzenden. Dus als je via msn een bestand probeert te verzenden gaat het direct en niet via msn. Als je het via msn wil moet je die poort open gooien, download daarvoor CATS( www.google.com) wil je een thuisnetwerk maken kijk dan
hier
veel succes
CATS?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 11:51
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
CATS?
yep een firewall, wel shareware, maar je kunt er poorten me openen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 11:53
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
yep een firewall, wel shareware, maar je kunt er poorten me openen.
mah tgaat niet om die poorten
dat komt door de nat

kijk (zo legde mijn cisco leraar dat uit)

je hebt mijn pc (10.10.1.2) die gaat naar de server 10.10.1.1 daar ga ik naar buiten met 212.120.xxxxxx en verstuur iets
nu moet die ook een ontvangst twerug sturen maar die stuurt die naar 212.120xxxxxx en die kan hetr niet verder doorsturen naar 10.10.1.1 die het weer naar mij heen stuurt

dus je moet iets met nat doen
dat houd in dat 212.120 weet dat die via 10.10.1.1 het door moet sturen naar mij

maar hoe dat moet?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:01
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
dat komt door de nat

je hebt mijn pc (10.10.1.2) die gaat naar de server 10.10.1.1 daar ga ik naar buiten met 212.120.xxxxxx en verstuur iets
nu moet die ook een ontvangst twerug sturen maar die stuurt die naar 212.120xxxxxx en die kan hetr niet verder doorsturen naar 10.10.1.1 die het weer naar mij heen stuurt

dat houd in dat 212.120 weet dat die via 10.10.1.1 het door moet sturen naar mij

maar hoe dat moet?
het klinkt vast heel dom maar wtf is nat?
en dit probleempje had een vriend ook en k had ook tegen hem verteld dat ie het met CATS moest doen en het was gelukt.
Want als je een bestand via msn stuurt gaat dat niet via een veelgebruikte poort (80, 21, 23) maar een hele vage poort. Je router heeft een ingebouwde firewall dus die gooit al die vage bijna niet gebrukte poorten dicht. Je moet effe kijken welke poort msn gebruikt en dan die poort óf via de software van je router óf via CATS die poort openen. Als je dat hebt gedaan moet als het goed is alles werken.
Wat ook nog kan, je kan in het register bepaalde functies afsluiten, bestanden verzenden/ontvangen ook, misshien dat het daaraan ligt(denk het niet maar zou kunnen)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:03
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
dat komt door de nat

maar hoe dat moet?
dat is als je dus een netwerk hebt met een proxy, als wat jij zegt klopt moet je een proxy installeren en dan zou het volgens mij moeten werken
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:05
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
en effe voor de topic-starter k zal effe in een nieuwe topic precies uitlegen hoe je een thuisnetwerk maakt, hierbij gebruik ik de eerste pc als router
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:07
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
en effe voor de topic-starter k zal effe in een nieuwe topic precies uitlegen hoe je een thuisnetwerk maakt, hierbij gebruik ik de eerste pc als router
faq chatfreak stata alles al
en tweakers.net ook
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:19
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
faq chatfreak stata alles al
en tweakers.net ook
jah maar dat verhaal bij tweaker vond ik best wel vaag, kwam er zelf niet helemaal uit, k moet wel zeggen dat ik niet zonder kon
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:33
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
jah maar dat verhaal bij tweaker vond ik best wel vaag, kwam er zelf niet helemaal uit, k moet wel zeggen dat ik niet zonder kon
je wilt nu al een faq schrijven als je nog hulpt nodig hebt van dat
vriend van me had hem 15 min aan de telefoon
en internet en netwerk deed het op alle 2 pc's zal ik hem mah schrijven dan
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:37
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
je wilt nu al een faq schrijven als je nog hulpt nodig hebt van dat
vriend van me had hem 15 min aan de telefoon
en internet en netwerk deed het op alle 2 pc's zal ik hem mah schrijven dan
k heb het nu wel een netwerk en nu snap ik het wel en k heb het btw al geschreven, kijk effe of er nog iets in staat wat niet klopt of iets wat ik vergeten ben
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:41
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
k heb het nu wel een netwerk en nu snap ik het wel en k heb het btw al geschreven, kijk effe of er nog iets in staat wat niet klopt of iets wat ik vergeten ben
hij was dik onduidelijk kheb herschreven
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 12:48
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
hij was dik onduidelijk kheb herschreven
kayzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren