Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 15:49
flamingphoenix
flamingphoenix is offline
Er is weer iemand overleden door een omgevallen boom. Het gaat om een vrouw uit de duitse stad Bocholt, Haar man en kind raakten zwaargewond. Eerder overleedt iemand uit Enschede door een omgevallen boom.

bron: http://www.nieuws.nl/news/NEWS/artic...rticle_id=1277
Oud 27-10-2002, 16:13
Boogie
Boogie is offline
5 al in Groot-Brittanië.
Oud 27-10-2002, 17:31
Balance
Balance is offline
in nederland 4.
één iemand is door de wind tegen een hek aangeslagen en is aan z'n verwondingen overleden...
Oud 27-10-2002, 17:33
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
flamingphoenix schreef:
Er is weer iemand overleden door een omgevallen boom. Het gaat om een vrouw uit de duitse stad Bocholt
Niet uit Bocholt, maar ín Bocholt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 17:43
Vice
Vice is offline
en er zijn ook een aantal vermist
Oud 27-10-2002, 17:57
DaTommy
DaTommy is offline
Het is niet normaal nee, dit weer

Hier zijn ook al veel bomen omgewaaid op huizen enzo, gelukkig is er nog niemand gewond geraakt. Ik ga dadelijk ook een poging doen door dit noodweer; ik zal en moet de kroeg bereiken
Oud 27-10-2002, 18:03
Vice
Vice is offline
bij ons is voor de deur ook een boom omgewaaid
Oud 27-10-2002, 18:06
BARON
BARON is offline
ben net nog even aan het strand geweest, dat is leuker dan in de zomer als het zulk weer is
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:11
Souris
Souris is offline
Citaat:
BARON schreef:
ben net nog even aan het strand geweest, dat is leuker dan in de zomer als het zulk weer is
ja ik had ook wel de woeste zee willen zien
maarja niemand kon mij brengen en op de fiets gaan dat wil/mag ik niet.
machig gevoel hoor als je op het strand staat
*weet het nog van een andere keer*
Oud 27-10-2002, 18:38
Boogie
Boogie is offline
Het zijn er inmiddels al 6
Oud 27-10-2002, 18:43
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Het klinkt hard, maar vraag je niet een beetje om ongelukken als je met windkracht 10/11 op de pier bij Scheveningen gaat staan :/

Net zoals van die mafkezen die met dit weer met een caravan gaan rijden en dan verbaasd zijn als hij omwaait
Oud 27-10-2002, 18:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Bron?
Oud 27-10-2002, 18:59
VanDerBroeck
VanDerBroeck is offline

In Belgie, hoe kan het anders , zijn er ook weer een aantal lijpers levensmoe.
Met windkracht 11 skaten en duiken, altijd leuk voor de begravenisondernemer
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:02
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Het klinkt hard, maar vraag je niet een beetje om ongelukken als je met windkracht 10/11 op de pier bij Scheveningen gaat staan :/

Net zoals van die mafkezen die met dit weer met een caravan gaan rijden en dan verbaasd zijn als hij omwaait
Er zijn toch op het strand een paar vedomd mooie foto's gemaakt van de woeste zee Ik zou ook best gaan naar het strand met zulk weer. En er zal toch echt geen boom daar op je kop vallen
Oud 27-10-2002, 19:10
dystopia
dystopia is offline
Kan er overigens niet om rouwen. Iemand die met dit weer naar buiten gaat kan op z'n vingers natellen dat-ie risico neemt. Eigen schuld. Bovendien was het dit weer vrijdagavond ook al in sommige delen van het land. Stukje minder erg.

Kijk als het om een Nederlander gaat dan is het plotseling vreselijk. En hoeveel mensen kenden nou helemaal die Nederlander. Wat heb je er uberhaupt aan om te zeggen dat het Nederlanders waren wanneer je hun namen niet weet. Daarmee wek je alleen maar angst van 'zou het familie of een vriend zijn'? Hetzelfde geldt voor mij voor die paar Nederlanders die gevangen zaten.

Nee, er gaan elke dag duizenden mensen dood aan honger en vreselijke ziektes. En die mensen kunnen daar stukken minder aan doen dat ze sterven dan bijvoorbeeld een of andere halve gare zool die op een pier huppelt in dit weer. Eigen schuld sukkel!
Oud 27-10-2002, 19:18
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
blijf dan gewoon lekker binnen als je 50 kilo weegt
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:23
Joostje
Joostje is offline
jaja tiswat
Oud 27-10-2002, 19:40
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ik vond/vind het prachtweer.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ik vond/vind het prachtweer.
Ik ook.

Ben net (18:30-19:45) nog naar de stad geweest.

Het treinverkeer ligt hier al vanaf 14:00 plat, in de hele regio (Zutphen).

Ik kon overigens vanaf ±19:00 gewoon fietsen.
Had eerder ook al wel gekund, vanaf 18:30, maar ik was toch bang dat er nog windstoten zouden komen.

Hier in de buurt zijn wat bomen omgewaaid, paar schuttingen, en wegafzettingen bij wegwerkzaamheden.
Die afzettingen ben ik zelf een half uur mee bezig geweest, nu staat het weer zo goed mogelijk overeind, de brandweer (die heb ik erbij gehaald) heeft de rest gedaan.

Op het NS-station Zutphen waren circa tweehonderd gestrande reizigers aanwezig, het totale aantal gestrande reizigers in Zutphen werd geschat op zeker tweeduizend, mogelijk meer.

Ook bus- en treinbedrijf Syntus, actief in de Achterhoek (Zutphen-Enschede-Winterswijk-Doetinchem-Arnhem), en exploitant van de spoorlijnen Zutphen-Winterswijk, Arnhem-Winterswijk en Almelo-Mariënberg, heeft reeds vanmiddag alle treinen en bussen stilgelegd.
Busbedrijf ConneXXion heeft vanmiddag alle bussen terug geroepen. ConneXXion begint in de loop van de avond weer volgens de normale dienstregeling te rijden.

De NS zal vanavond niet meer rijden: alle treinverkeer van NS Reizigers is om 20:00 stilgelegd en zal op zijn vroegst morgenochtend hervat worden. Morgenochtend worden, als gevolg van de schade aan het spoor, nog grote vertragingen en ontregelingen van het treinverkeer verwacht. Enkele trajecten zullen nog gesloten zijn i.v.m. gebroken bovenleidingen en ontspoorde treinen (tussen Deventer en Zwolle is een boom op een trein gevallen).

Helemaal zelf getypt. En ik werk niet eens bij een krant.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:25
Verwijderd
onze hond woei weg... ze schoof over de grond en kon nie meer terug...

de schuivende hond
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 00:25
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Natural selection strikes again!

En bij m'n ouders op de hoek van de straat schijnt er een dak van een huis gewaaid te zijn....
Oud 28-10-2002, 12:38
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Citaat:
linda85 schreef:
in nederland 4.
één iemand is door de wind tegen een hek aangeslagen en is aan z'n verwondingen overleden...
Jah hier in Hilversum
Egt scary...egt nie tof weer enzo!
Oud 28-10-2002, 14:11
REIE
REIE is offline
Citaat:
CobainMeisje schreef:
Jah hier in Hilversum
Egt scary...egt nie tof weer enzo!
Citaat:
Joostje schreef:
jaja tiswat
Ach, er zijn zoveel hekken en zoveel mensen, en het is niet zo dat de weergoden erop staan om Hilversum van de kaart af te vegen... In half Europa waait/waaide het gisteren.
Ik vind dit meer op een teltopic lijken:

Citaat:
linda85 schreef:
in nederland 4.
(
Citaat:
Boogie schreef:
5 al in Groot-Brittanië.
Citaat:
Boogie schreef:
Maar wat ik me dus afvroeg is hoe we ons het beste kunnen beschermen... In Amerika wonen ze in prefab huisjes en als die wegwaaien door een orkaan kopen ze gewoon weer zo'n nieuw prefab huis dat met de vrachtwagen aan huis ( ) word gebracht. Consumptiemaatschappij ten top en je hoeft dus ook niet je huis te repareren. Verder is het vaak de overbodige troep zoals reclameborden die het eerste wegvallen. En mischien kan de gemeente bomen in slechte staat preventief kappen (Da's toch normaal onderhoud?)

REIE
Oud 28-10-2002, 15:12
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik ga de wind aanklagen
Oud 28-10-2002, 15:55
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
De NS zal vanavond niet meer rijden: alle treinverkeer van NS Reizigers is om 20:00 stilgelegd en zal op zijn vroegst morgenochtend hervat worden. Morgenochtend worden, als gevolg van de schade aan het spoor, nog grote vertragingen en ontregelingen van het treinverkeer verwacht. Enkele trajecten zullen nog gesloten zijn i.v.m. gebroken bovenleidingen en ontspoorde treinen (tussen Deventer en Zwolle is een boom op een trein gevallen).
dat heb ik idd gemerkt
Oud 28-10-2002, 16:11
Love Is Your Energy
Love Is Your Energy is offline
Zou ik even mogen weten waar die opmerking "Belgen natuurlijk weer op slaat". We blijven wel lekker kortzichtig hier he... En die jongen van 13, die kende ik, niet persoonlijk, maar hij woonde in het dorp van mijn opa en oma, ik wist in ieder geval wie het was. Beetje respect dus graag!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 17:47
scara
scara is offline
Citaat:
Love Is Your Energy schreef:
Zou ik even mogen weten waar die opmerking "Belgen natuurlijk weer op slaat". We blijven wel lekker kortzichtig hier he... En die jongen van 13, die kende ik, niet persoonlijk, maar hij woonde in het dorp van mijn opa en oma, ik wist in ieder geval wie het was. Beetje respect dus graag!
mag ik erop wijzen hoe mega achterlijk het is om met zo een wind te skeeleren op de zeedijk !
juist hetzelfde als enkele nederlanders die eventjes met een stormwind hun caravan bovenhalen om een eindje te gaan rijden, en dan verwonderd zijn dat die van de baan gaat
domme voorbeelden genoeg (die belgische duikers trouwens ook)
Reageren

Regels voor berichten